۰ نفر

مغز در طول افسردگی عملکرد ضعیف‌تری دارد، اما می‌تواند بهبود یابد

۱ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۰
کد خبر: 565119
مغز در طول افسردگی عملکرد ضعیف‌تری دارد، اما می‌تواند بهبود یابد

بر اساس مطالعه‌ای که در شماره ۱۱ آگوست، در مجله علمی مغز و اعصاب منتشر شد، مغز افراد افسرده به طور معمولی عمل نمی‌کند، اما می‌تواند بهبود یابد. محققان واکنش مغز را با استفاده از تحریک مغناطیسی بر روی مغز و حرکت ماهیچه‌ای هدفمند اندازه‌گیری کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محققان واکنش مغز را با استفاده از تحریک مغناطیسی بر روی مغز و حرکت ماهیچه‌ای هدفمند اندازه‌گیری کردند. کلاوس ابمایر، نویسنده این مطالعه، می‌گوید: "نتایج ما نشان می‌دهد که واکنش مغز یا تحریک‌پذیری پس از ورزش در افراد سالم در مقایسه با افراد افسرده متفاوت است.

 "علاوه بر این، واکنش‌پذیری یا تحریک‌پذیری در افراد مبتلا به افسردگی بهبودیافته به سطح سالم‌تری بازمی‌گردد. این امر از این ایده که کاهش تحریک‌پذیری مغز در افسردگی یک حالت برگشت‌پذیر است پشتیبانی می‌کند. "

افسردگی یک بیماری پزشکی ناتوان‌کننده است که شامل اختلال در عملکرد مغز می‌شود. ترکیبی از علائم، از جمله تغییرات در الگو‌های خلقی یا احساسی که معمولاً با دوره‌های یاس، عزت‌نفس پایین، بی‌تفاوتی، کناره‌گیری و احساس گناه مشخص می‌شود که در نهایت توانایی کار، خواب، غذا خوردن و لذت بردن از فعالیت‌های لذت‌بخش را مختل می‌کند. 

با استفاده از تحریک مغناطیسی، مغز با یک سیم‌پیچ الکترومغناطیسی عایق شده در نزدیکی سطح سر نگه‌داشته می‌شود. ابمایر گفت: "اگر تحریک به‌اندازه کافی در ناحیه حرکتی مغز قوی باشد، باعث ایجاد حرکت عضلانی، به‌عنوان‌مثال انقباض انگشت شست می‌شود. " این حرکت عضلانی را می‌توان با الکترود روی عضله ثبت کرد.

سلامت مغز

 ماهیچه‌ای که با تحریک هدف قرار می‌گیرد، بعد از تمرین بیشتر از آن که بعد از استراحت حرکت کند، شروع به لرزش می‌کند. ابمایر گفت: "بنابراین TMS می‌تواند تحریک‌پذیری مغز را اندازه‌گیری کند، زیرا واکنش مغز را به یک محرک تعریف شده اندازه‌گیری می‌کند. " TMS" مورداستفاده در این فرم غیرتهاجمی، بدون درد و ایمن است. 

این مطالعات شامل ۱۰ داوطلب سالم بدون سابقه روانپزشکی، ۱۰ بیمار افسرده و ۱۰ بیمار که در ۶ ماه گذشته از افسردگی بهبودیافته بودند، بود. ابمایر گفت، همه بیماران افسرده و بهبودیافته از دارو‌های ضدافسردگی استفاده می‌کردند، بنابراین تفاوت در میزان پاسخ به‌احتمال زیاد ناشی از دارو‌ها نبوده است. علاوه بر تحریک مغز، محققان زمان واکنش شرکت‌کنندگان در مطالعه را با استفاده از کار‌های کامپیوتری و سرعت موتور را با اندازه‌گیری سرعت آن‌ها بر روی صفحه‌کلید اندازه‌گیری کردند. 

در مقایسه با داوطلبان سالم، بیماران افسرده اختلالات قابل‌توجهی را نشان دادند. ابمایر گفت: "گروهی که در یک دوره افسردگی در شش ماه گذشته بهبودیافته بودند، در این زمان واکنش و آزمایشات، بهبود یافتند، اما هنوز به سطح عملکرد داوطلبان سالم نرسیدند. "بااین‌حال، پاسخ‌های عضلانی به تحریک مغناطیسی جمجمه‌ای پس از ورزش تقریباً بهبود کامل را در این گروه نشان داد. این جریان نشان می‌دهد که این پاسخ‌های ماهیچه‌ای ممکن است نسبت به آزمایشات عصبی - روانی که اغلب پیش می‌آیند، روش حساس‌تری برای اندازه‌گیری بهبودی از حالت افسردگی باشد.

 "در حال حاضر تحقیقی با استفاده از تحریک مغناطیسی به‌عنوان درمانی برای افسردگی در حال انجام است. ابمایر گفت: "در اینجا ما یک اندازه‌گیری عینی داریم که نشان می‌دهد مغز بیماران افسرده به طور عادی عمل نمی‌کند. "ما TMS را به‌عنوان یک ابزار تحقیقاتی در اختیار داریم که ممکن است ما را قادر سازد اطلاعات خود را در مورد نحوه عملکرد مغز در افسردگی و احتمالاً نحوه عملکرد آن به‌عنوان یک داروی ضدافسردگی با معکوس کردن اثرات افسردگی گسترش دهیم. "