۰ نفر

کاهش درد میگرنی ها با یک تغییر غذایی

۱ مهر ۱۴۰۰، ۲:۴۲
کد خبر: 564904
کاهش درد میگرنی ها با یک تغییر غذایی

سردرد‌های میگرنی دلایل متفاوتی دارند و سردرد‌های بسیار وحشتناکی هستند، اما میتوانید با رعایت رژیم غذایی خود این درد را کاهش دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، اگرچه دارو می تواند به جلوگیری و درمان میگرن در بعضی از درجات بیماری کمک کند اما مطالعه جدید در این باره نشان می دهد که تغییرات در رژیم غذایی تفاوت بزرگ تری را ایجاد می کنند و می توانند نوع چربی مصرفی شما را تغییر دهند.

تحقیقات روی 182 فرد مبتلا به میگرن انجام شده است و آنها را به سه گروه تقسیم کرده اند و به مدت شانزده هفته آنها را مورد بررسی قرار دادند. در یکی از رژیم ها مقدار مشخصی امگا 6 و امگا 3 قرار دادند. در گروه دوم امگا 3 را افزایش دادند اما سطح امگا 6 را ثابت نگه داشتند. در گروه سوم وعده های غذایی امگا 6 پایین تر و امگا 3 بالاتر داشتند.

گروه اول که گروه استاندارد بودند، هیچ تغییری نشان ندادند اما در گروه بعدی که مقدار امگا سه افزایش پیدا کرده بود، دردشان کمتر بود. گروهی که امگا 6 کمتر و امگا 3 بیشتری مصرف کرده بود، پیشرفت بهتری نسبت به دو گروه دیگر داشت.

نتایج بررسی تاثیر امگا 3 و امگا 6 بر مغز

آنها تاثیر چربی سالم را روی عملکرد مغز هم بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند هنگامی که ما غذا می خوریم، مواد غذایی شکسته شده؛ در طول بدن پخش می شوند، به مغز وارد می شوند و از مواد مغذی برای فعال کردن واکنش های سلولی و تغییراتی در بافت مغز استفاده می کنند.

چربی های سالم مثل اسید چرب امگا 3 و امگا 6 شکسته می شود که باعث تقویت سیستم ایمنی شده و یک سپر و محافظ برای مغز در برابر آسیب و بیماری ایجاد می کند.اگرچه که هر دو چربی سالم و ضروری هستند اما یک رژیم خاص وسترن وجود دارد که تا حد زیادی وابسته به امگا 6 است و یک نوع تعادلی را به وجود می آورد.

همین باعث می شود که التهاب و حساسیت به درد افزایش پیدا کند که هر دو عامل تشدید کننده میگرن هستند. پس رژیم غذایی نه تنها برای سلامت مغز اهمیت دارد، بلکه برای سلامت جسمانی هم مهم است. تاکید ما بیشتر روی امگا 3 است که از طریق آن می توانید التهابات را کاهش دهید و عملکرد مغز را بالا ببرید.

این چربی ها در مواد غذایی مانند ماهی چرب، سالمون، آجیل و دانه های گیاهی یافت می شوند و امگا 6 در مواد غذایی پخته شده و بعضی از روغن های خاص مانند روغن آفتابگردان، روغن کانولا، روغن ذرت، و سویا بیشتر است اما به این معنا نیست که شما باید کلاً از امگا 6 دوری کنید، بلکه باید مقدار بیشتری امگا 3 مصرف کنید تا تعادل چربی در رژیم غذایی به وجود بیاید.

تاثیر آن برای افراد مبتلا به میگرن هم بسیار مثبت خواهد بود و باعث می شود آنها مغز سالم تری داشته باشند.