۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

ماسک‌ های خانگی صورت برای ۶ شرایط مختلف پوست

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰
کد خبر: 564853
ماسک‌ های خانگی صورت برای ۶ شرایط مختلف پوست

آیا با آکنه، پوست چرب، چین‌وچروک و یا لکه‌های سنی مشکل دارید؟ داشتن پوست عالی تنها موضوع ژن نیست. هم چنین آلوئه‌ورا شامل استفاده از یک روش خوب مراقبت از پوست است که شامل تمیزکردن، پوسته‌پوسته کردن و مرطوب کردن صورت شما است.

به گزارش اقتصادآنلاین،برخی افراد برای حفظ ظاهر سالم و جوان از چشمه‌های آب گرم بازدید می‌کنند، بااین‌حال این سفر‌ها می‌توانند در طول زمان پرهزینه باشند. این مزایا غیرقابل‌انکار هستند، اما اگر بتوانید همان نتایج را با یک ماسک صورت خانگی به دست آورید چه؟ 

با استفاده از مواد اولیه زیادی مثل آووکادو، بلغور جو دو سر، عسل، زردچوبه و یا موز می‌توانید ماسک صورت خودتان را با هم مخلوط کنید. از لکه‌ها گرفته تا پوست مات، در اینجا نگاهی به دستورالعمل‌های ساده برای حل مشکلات رایج پوست می‌اندازیم. 

۱. ماسک آکنه: 

آکنه شایع‌ترین مشکل پوستی در ایالات متحده محسوب می‌شود. وقتی که روغن، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها منافذ را مسدود می‌کنند و آکنه شامل سرسیاه، سرسفید، جوش‌ها، گره‌ها و کیست‌ها می‌شود، این زیت‌ها رشد می‌کنند. بااین‌حال پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ ممکن است به کشتن باکتری روی پوست و کمک به توقف لکه‌ها کمک کند. 

ماسک تخم مرغ

مواد لازم: 

۲ تا ۳ سفیده تخم مرغ دستورالعمل‌ها: 

سفیده تخم‌مرغ از زرده جدا کنید، سفیده را در یک کاسه بریزید یک پنبه را در کاسه فروکرده و سفیده تخم‌مرغ را روی صورت خود بمالید بگذارید ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. 

با یک‌پارچه مرطوب بشویید و یک مرطوب‌کننده به کار ببرید. 

۲. ماسک هایپرپیگمانتاسیون: 

هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب به نواحی تیره پوست گفته می‌شود که اغلب به‌خاطر آکنه، سن و یا آسیب به خورشید است. درمان‌های پوست شناختی می‌تواند به کاهش هیپرپیگمانتاسیون کمک کند، اما آن‌ها معمولاً گران هستند. شما می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و حتی رنگ پوستتان را با ماسک زردچوبه خشک کنید که التهاب را نیز کاهش می‌دهد. 

مواد لازم:  ۱/۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل خام دستورالعمل‌ها:  همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود.  خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.  بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید.  

۳. ماسک منافذ مسدود شده:

آرد جو دو سر و جوش‌شیرین خواص لایه‌برداری دارد که می‌توانند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرند و منافذ را باز کنند. 

مواد لازم: ۲ قاشق‌چای‌خوری جو دوسر یک قاشق‌چای‌خوری جوش شیرین 

دستورالعمل: 

آرد جو دو سر و جوش‌شیرین را در یک کاسه بریزید. به‌آرامی چند قطره آب برای ایجاد خمیر اضافه کنید. 

به‌آرامی خمیر را روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. با آب گرم بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده بکنید. 

 ۴. ماسک پوست چرب: 

ماسک موز آبلیمو روغن زیتونپوست عجیب‌وغریب زمانی رخ می‌دهد که منافذ شما چربی بسیار زیادی تولید می‌کنند که یک روغن پوست طبیعی است. پیاز مو می‌تواند منافذ را مسدود کند و آکنه و التهاب را تحریک کند. موز می‌تواند به جذب روغن روی پوست کمک کند درحالی‌که لیمو به پاک‌کردن منافذ کمک می‌کند. 

مواد لازم: 

۱ عدد موز ۱۰ قطره آب لیمو ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون اضافی 

دستورالعمل‌ها: 

موز را در کاسه له کنید آب‌لیمو و روغن زیتون را اضافه کنید تا یک خمیر مایع ایجاد کنید. ماسک را بر روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. ۵. ماسک پوست خشک ماسک صورت مرطوب‌کننده می‌تواند به پوست شما کمک کند تا رطوبت و سوزش و خارش را حفظ کند. 

مواد لازم: 

نصف خیار

۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

دستورالعمل: 

خیار را مخلوط بکنید و با ژل آلوئه‌ورا ترکیب بکنید. به‌آرامی خمیر را روی صورتت ماساژ بده. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

۶. ماسک چین‌وچروک: 

درمان‌های منظم صورت می‌تواند ظاهر خطوط ریز و چین‌وچروک را کاهش دهد و پوست سفت‌تر و سفت‌تر را تقویت کند. از آووکادو و پودر کاکائو برای تحریک تولید کلاژن و عسل برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست استفاده کنید. 

مواد لازم: 

 ۲ آووکادو 

۱ قاشق غذاخوری عسل خام

دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو

دستورالعمل: 

آووکادو را در یک کاسه له کنید و سپس پودر کاکائو و عسل را به آن اضافه کنید. به‌آرامی ماسک صورتت رو ماساژ بده 

بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. ماسک‌های صورت چگونه برای پوست مفید هستند؟ 

ماسک صورت می‌تواند پوست شما را شفاف و مرطوب کند. این‌ها درمان‌های مؤثری هستند چون مواد اولیه می‌توانند به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست شما بنشینند. مواد غذایی و ویتامین‌ها به پوست شما نفوذ می‌کنند و منافذ شما را تمیز می‌کنند و بیرونی‌ترین لایه پوست مرده را از بین می‌برند. ماسک‌های صورت می‌توانند پوست را تمیز، محکم، پوسته‌پوسته کنند، نرم کنند، و روشن کنند. 

اگر مواد لازم (‌یا زمان) برای گرفتن یک ماسک خانگی را ندارید، استفاده بیش از حد از ضد آب و یا ماسک پوست نیز ارزان‌تر از بازدید از یک آب گرم است. زمانی که ماسک خشک می‌شود، یک ماسک شستشو شامل برداشتن با یک‌پارچه یا کمپرس گرم یا سرد است. 

ماسک‌های لایه بردار برای پاک‌سازی عمیق و لایه‌برداری، ژله‌ای هستند. شما ماسک را استفاده می‌کنید، صبر کنید تا سفت شود، و سپس آن را جدا کنید. همچنین ماسک کاغذی نیز وجود دارد. به‌جای استفاده از یک کرم یا ژل، شما یک برگه صورت (‌حاوی مواد غذایی و مواد معدنی) بر روی صورت خود قرار خواهید داد. 

ماسک‌های صورت چه‌کارهایی می‌کنند و چه‌کارهایی نمی‌کنند؟ 

در اینجا برخی از باید‌ها و نباید‌ها برای به حداکثر رساندن اثربخشی ماسک صورت ذکر شده است: 

• باید‌ها: 

۱. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید. این کار به مواد اولیه اجازه می‌دهد که به پوست شما نفوذ کنند. یک گزینه: قبل از دوش گرفتن و یا بعد دوش گرفتن، از آن استفاده کنید. 

۲. صورت خود را قبل از استفاده از یک ماسک با آب و یک تمیز‌کننده ملایم بشویید. این کار به نفوذ بهتر ماسک به پوست کمک می‌کند. 

۳. پس از شستن ماسک، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. 

۴. اگر پوست چرب و یا مستعد آکنه دارید، یک ماسک بدون روغن انتخاب کنید که منافذ را مسدود نکند. 

۵. بعد از برداشتن ماسک برای بستن منافذ، آب سرد را بر روی صورت خود بزنید. 

• نباید‌ها: 

۶. اگر سوزش پوست و یا واکنش آلرژیک (‌قرمزی، خارش و یا خارش) را تجربه کردید از یک ماسک استفاده نکنید. 

۷. هر شب از یک ماسک استفاده نکنید. فقط یک یا دو بار در هفته از یک ماسک استفاده کنید. 

۸. زمانی که ماسک را می‌شویید پوست خود را تمیز نکنید. این می‌تواند باعث تحریک و قرمزی پوستتان شود. 

درک مطلب: 

یک برنامه منظم مراقبت از پوست می‌تواند رنگ چهره شما را بهبود بخشد، با آکنه مبارزه کند و چربی پوستتان را کنترل کند. اما فکر نکنید که برای به‌دست‌آوردن نتایج عالی به یک افسون فانتزی نیاز دارید. شما با استفاده از مواد تشکیل‌دهنده در آشپزخانه خود می‌توانید یک ماسک صورت خانگی درست کنید و به صورت خود تغذیه و آب‌رسانی که به آن نیاز دارد را بدهید.