۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

کراتین چیست؟

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 564814
کراتین چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن از این ماده ساخته شده است. کراتین همچنین در اندام‌های داخلی و غدد نیز وجود دارد. کراتین یک پروتئین محافظ است، سلول‌های پروتئینی نسبت به انواع دیگر سلول‌هایی که بدن تولید می‌کند، کمتر دچار آسیب می‌شوند.

 به گزارش اقتصادآنلاین،کراتین را می‌توان از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف تهیه کرد و به‌عنوان ماده‌ای در مواد زیبایی و محافظت از مو استفاده کرد. ازآنجاکه کراتین عنصر است که مو از آن ساخته شده است، برخی از افراد معتقدند که مکمل‌ها، محصولات حاوی کراتین و کراتین درمانی می‌توانند به تقویت مو‌ها کمک کرده و مو‌ها را سالم جلوه دهند.

فواید و نتایج:

طبق گزارش افرادی که از کراتین بر روی مو‌های خود استفاده می‌کنند در نتیجه این افراد مو‌هایشان نرم است و راحت‌تر حالت می‌گیرد. این تأثیرات به سالم بودن مو‌های شما، ضخامت طبیعی مو‌ها و نوع درمان کراتین بستگی دارد و در هر فرد متفاوت است.

کراتین با صاف کردن سلول‌هایی که روی‌هم قرار می‌گیرند باعث ایجاد رشته‌های مو می‌شود. لایه‌های سلول‌ها که کوتیکول مو نامیده می‌شوند، از نظر تئوری کراتین را جذب می‌کنند و در نتیجه مو‌هایی پرپشت و براق به وجود می‌آیند. همچنین ادعا می‌شود که کراتین مو‌های فر را کمی نرم‌تر، سبک‌تر و از نظر ظاهری صاف‌تر نشان می‌دهد.

روش‌ها و کاربرد‌ها:

درمان‌های کراتین در سالن‌های آرایشی

این روش که با استفاده از روش کراتین برزیلی گاهی اوقات نامیده می‌شود، شامل چندین مرحله است. ابتدا کرم حاوی فرمالدئید قبل از اینکه مو خشک وصاف شود در سالن روی مو‌های شما زده می‌شود. پس از استفاده از این کرم، به شما گفته می‌شود که مو‌های خود را برای چند روز خشک نگه دارید و نشویید. هنگامی که برای شستشوی مواد شیمیایی به سالن مراجعه می‌کنید، برای تنظیم اثر صافی از کرمی دیگر نیز استفاده می‌شود. ادعا می‌شود که اثر این کرم‌ها تا ۱۲ هفته ماندگاری دارد.

سرمها ی کراتینه

سرم‌های مو، شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های کراتین:

سرم‌ها، شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های کراتین نمی‌توانند اثری مشابه درمان کراتین در سالن را داشته باشند. اما آن‌ها ادعا می‌کنند مو‌ها را در برابر آسیب مقاوم می‌کند و مو‌هایی را که در اثر گرمای سشوار و رنگ مو خشک شده را ترمیم می‌کنند.

برای شناسایی این محصولات، در لیست مواد تشکیل‌دهنده به دنبال عبارت "keratin hydro lysates" بگردید. محققان در سال ۲۰۱۳ طبق گفته منبع معتبری نتیجه گرفتند که اجزای فعال کراتین یک ماده برای افرادی کاربرد دارد که خواهان مو‌های مقاوم‌تر هستند.

مکمل‌های حاوی کراتین:

مکمل‌های کراتین را می‌توانید تقریباً در داروخانه‌ها پیدا کنید. مکمل‌های کراتین به‌صورت پودر و کپسول قابل‌استفاده هستند. مکمل‌های کراتین بدون خطر نیستند. در صورت استفاده بیش از حد، می‌توانند باعث جمع‌شدن و رسوب پروتئین در بدن شود.

هزینه درمان‌های کراتین:

درمان‌های کراتین باتوجه‌به منطقه شما، مارک محصول مورداستفاده و قیمت در نظر گرفته سالن که توسط چه افرادی انجام می‌شود این قیمت متفاوت است. روش‌های درمانی کراتین ۸۰۰ دلار است اما تا حدود ۳۰۰ دلار نیز یافت می‌شود. (حدود یک میلیون) همچنین می‌توانید کیت‌های درمان کراتین در منزل را در برخی داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی پیدا کنید.

 این روش‌های درمانی کراتین ممکن است کثیف کاری داشته یا دشوار باشد، به‌خصوص اگر شما هرگز روش استفاده درمانی را که توسط یک متخصص انجام شده باشد را ندیده باشید. اما اگر دوست دارید که امتحانش کنید، درمان‌های کراتین در خانه معمولاً کمتر از ۵۰ دلار است. (۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان)

کرم‌های درمان‌های کراتین در سالن حاوی مقادیر زیادی فرمالدئید است. برخی از کارمندان در آرایشگاه‌ها حتی از خونریزی بینی و مشکلات تنفسی ناشی از استفاده از محصولات درمانی کراتین و استنشاق مداوم بخارات آن‌ها در طول زمان گزارش دادند.

 این سطح از فرمالدئید پنج برابر از استاندارد ایمنی ملی برای قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی فراتر رفته است.

به همین دلیل، زنان باردار باید از انجام این روش درمانی خودداری کنند. افرادی که به فرمالدئید حساسیت دارند یا مشکلات تنفسی دارند نیز باید از درمان‌های کراتین خودداری کنند.

کراتین تراپی فواید زیادی دارد. با استفاده از کراتین بر روی کوتیکول مو و استفاده از اتو موی مخصوص کراتین برای جذب آن مو‌های شما ظاهر براق‌تری پیدا می‌کنند.

کراتینه1

اما قبل از انجام چنین درمانی، آگاهی از مواد شیمیایی موجود در آن‌ها بسیار مهم است. برخی از افراد ممکن است دریابند که پس از یک‌بار درمان کراتین، مجبور به ادامه درمان می‌شوند تا آسیب ناشی از حرارت و آسیب‌دیدگی مو را طی این روش نشان ندهد.

درمان‌های کراتین همچنین آرایشگرانی که در این زمینه کار می‌کنند را در معرض مقادیر زیادی مواد شیمیایی قرار می‌دهد که باگذشت زمان تأثیرات روی سلامتی آن‌ها دارد. قبل از استفاده از درمان کراتین، سعی کنید یک محصول موی حاوی کراتین را امتحان کنید تا ببینید آیا می‌توانید به هدف موردنظر خود برسید.