۰ نفر

بزرگ ترین تولید کننده واکسن کرونا در جهان کدام کشور است؟

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
کد خبر: 564813
بزرگ ترین  تولید کننده واکسن کرونا در جهان کدام کشور است؟

بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن کرونا در جهان اعلام کرد که قصد دارد به زودی صادرات واکسن را از سر گیرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ، هم اکنون هند بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن کرونا در جهان است و اعلام کرده است که از ماه اکتبر صادرات واکسن به کشورهای در حال توسعه را از سر خواهد گرفت.

به گزارش راشا تودی، دهلی نو تاکنون ۶۶ میلیون دز واکسن را به ۹۵ کشور جهان صادر کرده و در ماه آوریل به خاطر شکل گرفتن موج جدید شیوع در داخل این کشور صادرات واکسن را متوقف کرد.

بنا به اعلام منسوخ مانداویا، وزیر بهداشت هند، انتظار می‌رود در ماه اکتبر تولیدکنندگان واکسن در این کشور ۳۰۰ میلیون دز واکسن کرونا تولید کنند که از این میزان تا آنجا که امکان دارد، در داخل این کشور تزریق شده و مابقی صادر خواهد شد. 

مقامات هند می‌گویند:‌ قرار است در قالب برنامه کوواکس دهلی در کشورهای جهان در قالب مصون سازی جمعیت آنها در برابر کرونا کمک کند. کوواکس یک برنامه مشترک بین سازمان بهداشت جهانی و برخی دیگر از نهادهای بین المللی است. انتظار می‌رفت در قالب این طرح ۱.۹ میلیارد دز واکسن طی سال جاری در جهان توزیع شود، اما به خاطر توقف صادرات واکسن توسط این رقم کاهش خواهد یافت و به ۱.۴ میلیارد دز پایین خواهد آمد. 

هند می‌خواهد تا پایان سال جاری تمام جمعیت بالای ۱۸ سال خود را واکسینه کند. تاکنون ۶۰۹ میلیون نفر در هند که حدود نیمی از جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن هستند، حداقل یک دز واکسن دریافت کرده و ۲۱ درصد کل جمعیت بالای ۱۸ سال این کشور واکسینه کامل شده‌اند.