۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

قرص سل کسا (داروی افسردگی) و الکل: مشکلات بالقوه

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 564765
قرص سل کسا (داروی افسردگی) و الکل: مشکلات بالقوه

اگر دچار افسردگی هستید احتمالاً دکتر برای شما دارویی تجویز می‌کند تا علائم را کاهش دهد. یکی از دارو‌های رایج ضدافسردگی سل کسا است. این نام تجاری داروی سیتالوپرام است. این دارو از دسته دارو‌هایی است که به‌عنوان مهارکننده بازجذب سروتونین شناخته می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، این‌ها با مسدودکردن مسیر بازجذب کمک می‌کنند تا سروتونین مدت‌زمان بیشتری در مغز باقی بماند. دارو‌های مهارکنندة بازجذب سروتونین مانند سل کسا رایج‌ترین دارو‌های ضدافسردگی هستند. این‌ها باعث افزایش حس و حال خوب شما نسبت به زندگی می‌شوند. درحالی‌که سل کسا برای درمان مفید و مؤثر است باید توجه کرد که با هشدار و احتیاط استفاده شود.

این خطر شامل زمانی است که این دارو با الکل استفاده شود.

مصرف سل کسا  با الکل:

سازمان غذا و دارو ایالات متحده اعلام می‌کند که سل کسا اثر الکل را بیشتر نمی‌کند اما کسی که دارو مصرف می‌کند نباید هم‌زمان الکل هم مصرف کند. ترکیب الکل با دارو می‌تواند باعث مرگ ناشی از مصرف بیش از حد و دیگر مشکلات شود.

مصرف بیش از حد:

زمانی که الکل را با سل کسا ترکیب می‌کنید خطر مرگ در اثر مصرف بیش از حد خیلی جدی است. این خطر درزمانی هم که میزان سل کسا را طبق تجویز مصرف می‌کنید وجود دارد.

قرص سل کسا

 نشانه‌های اور دوز:

حالت تهوع

استفراغ

بی‌خوابی

تعرق

شما ممکن است لرزش در یکی از اندام‌ها و افزایش ضربان قلب را داشته باشید. اگر هرکدام از این علائم را داشتید سریعاً با اورژانس تماس بگیرید. در بسیاری از موارد مصرف بیش از حد، دکتر سعی در درمان و کنترل علائم می‌کند. این بهترین روش درمان است برای زمانی که فرد سل کسا را با الکل مصرف کرده است.

در برخی موارد دکتر شما در دستگاه ونتیلاتور یا همان دستگاه اکسیژن قرار می‌دهد تا مطمئن شود که بدنتان به میزان کافی اکسیژن دریافت می‌کند. آن‌ها احتمالاً وضعیت قلبتان را چک می‌کنند.

عکس‌العمل‌های دیگر:

الکل و سل کسا به شیوه‌های خطرناک و مرگ‌آوری می‌توانند ترکیب شوند.

عوارض جانبی این دو شامل:

ضربان قلب نامنظم

فراموشی

کما

تشنج

مشکلات شدید قلبی

مرگ

دارو های ضد افسردگی

عوارض جانبی دیگر دارو‌ها هم می‌تواند شدید شود اگر شما هم‌زمان الکل و سل کسا را استفاده کنید. برای مثال این ترکیب باعث افزایش عوارض جانبی دارو‌های ضد اضطراب و دارو‌های خواب‌آور و مسکن‌ها می‌شوند.

با دکتر خود نسبت به این‌که این دارو‌ها را استفاده می‌کنید صحبت کنید. اضافه‌کردن الکل به آن باعث افزایش مشکلات قلبی می‌شود. مصرف ترکیب الکل و سل کسا با نامنظمی شدید ضربان قلب که می‌تواند منجر به مرگ ناگهانی شود در ارتباط است. با دکتر خود صحبت کنید و اگر قبلاً مشکل قلبی داشته‌اید حتماً به او بگویید.

چه‌کار کنیم؟

احتمالاً دکتر به شما می‌گوید که همراه با دارو الکل استفاده نکنید تا از عوارض خطرناک آن جلوگیری کند. با دکتر خود راحت باشید و به‌صراحت بگویید اگر عادت به نوشیدن الکل دارید. در برخی از موارد دکتر می‌گوید که نوشیدن الکل را می‌توانید گاهاً انجام دهید. البته این تجویز برای همه نیست مخصوصاً اگر مشکل سلامتی دارید.

اگر مشکل قلبی دارید حتماً به دکتر خود بگویید. اگر عادت به نوشیدن الکل دارید مصرف سل کسا را یک‌باره قطع نکنید. برای اینکه دارو بهتر عمل کند باید طبق دستور مصرف شود. قطع کردن یک‌باره سل کسا می‌تواند باعث بدتر شدن افسردگی شود. همچنین یک روز مصرف نکردن دارو به این معنا نیست که دارو دیگر در بدن شما وجود ندارد.

سل کسا برای این‌که عمل کند در بدن شما باقی می‌ماند پس اگر یک روز مصرف نکنید این بدان معنا نیست که از عوارض ترکیب آن با الکل درامان هستید.

تأثیر الکل بر روی افسردگی:

الکل می‌تواند با درمان افسردگی در تداخل باشد. چون الکل را به‌عنوان عامل افسردگی می‌شناسند. نوشیدن الکل می‌تواند حس خوبی ایجاد کند اما این حس ماندنی نیست.

اندکی پس از مصرف الکل اثر آن از بین می‌رود و شما می‌مانید با میزان بیشتری افسردگی و اضطراب

همچنین الکل می‌تواند توانایی‌های شما را مختل کند و باعث خواب‌آلودگی شما شود. الکل بر بروی قدرت کنترل وضعیت شما اثر می‌گذارد. مصرف الکل و سل کسا باهم شمارا از درمان افسردگی دور می‌کند مانند ورزش تغذیه مناسب و ملاقات با دکتر

 این بدان معناست که با یا بدون دارو مصرف الکل در زمان افسردگی کار مناسبی نیست.

با دکتر خود در ارتباط باشید:

اگر دکتر برای شما سل کسا تجویز کند عوارض و علائم آن خیلی جدی است. برای این‌که دارو بهتر عمل کند و درمان بهتر شود در این مدت نوشیدن الکل را کنار بگذارید و همیشه به توصیه‌های پزشکتان توجه کنید.