۰ نفر

مصرف عسل در بیماران دیابتی مضر است؟

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 564444
مصرف عسل در بیماران دیابتی مضر است؟

منابع پزشکی به سوال بسیاری از بیماران دیابتی مبنی بر اینکه آیا می‌توانند از عسل یا سایر منابع طبیعی به جای قند استفاده کنند، پاسخ داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  متخصصان همیشه به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند برای کنترل سطح قند خون و جلوگیری از آثار منفی این عدم تعادل که بر اندام های مختلف بدن انسان تأثیر می‌گذارد و بعداً پیامدهای شدیدی ایجاد می کند، از رژیم غذایی سالم استفاده کنند.

به گزارش الکوثر، مصرف شکر، شیرینی، شکلات و سایر غذاهای شیرین منجر به افزایش سطح قند خون می شود. اما آیا می‌توان برخی از انواع طبیعی قند مانند عسل را به عنوان جایگزینی برای قند به رژیم غذیی دیابتی ها اضافه کرد؟

شبکه هندی "NDTV" به نقل از دکتر موهان V. Mohan متخصص دیابت گزارش داد: حقیقت این است که همه این انواع طبیعی قند پس از ورود به بدن انسان در نهایت به گلوکز تبدیل می شوند.

او افزود: فرد دیابتی که این مواد را مصرف می‌کند، می‌تواند سطح بالایی از دیابت را در خون ایجاد کند، بنابراین بهتر است از این نوع قندها نیز اجتناب شود. اگر می خواهید یک فنجان قهوه یا چای را شیرین کنید، می توانید از شکر مصنوعی به مقدار محدود استفاده کنید.

این پزشک متخصص ادامه داد: می‌توانید با اضافه کردن میوه یک وعده غذایی متعادل را شروع کنید تا به شما در غلبه بر میل به شیرینی‌جات کمک کند. میوه های فصلی برای بیماران دیابتی در دسترس است، اما به شرطی که به مقدار متوسط ​​مصرف شود.

موهان توصیه کرد، سعی کنید در هنگام احساس میل به شیرینی یا حتی تشنگی شدید، با چیز دیگری حواس خود را پرت کنید زیرا برخی از افراد در این مواقع با خوردن مقدار زیادی مواد قندی اشتباه می‌کنند. واکنش صحیح در این مورد خوردن غذای سالم، نوشیدن آب یا انجام فعالیت‌هایی است که فرد را از هوس قند منصرف می‌کند.

علاوه بر این کنترل استرس به بیماران دیابتی کمک می‌کند زیرا افزایش استرس ممکن است باعث شود کالری یا شیرینی بیشتری مصرف شود. یوگا و مدیتیشن را برای غلبه بر استرس امتحان کنید.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت ۴۲۲ میلیون دیابتی در جهان وجود دارد که بیشتر آنها متعلق به کشور‌های با درآمد متوسط ​​و کم هستند و این بیماری سالانه باعث مرگ حدود ۱.۶ میلیون نفر می‌شود.