۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کرونا کشنده ترین همه گیری طول تاریخ آمریکا / قربانیان کووید از آنفلوانزای ۱۹۱۸پیشی گرفت

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 564385
کرونا کشنده ترین همه گیری طول تاریخ آمریکا / قربانیان کووید از آنفلوانزای ۱۹۱۸پیشی گرفت

به طور رسمی کووید-۱۹ تبدیل به کشنده‌ترین بیماری همه گیر آمریکا شده است، زیرا تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده از برآورد تلفات آنفلوانزای ۱۹۱۸ فراتر رفته است.

اقتصادآنلاین عاطفه حسینی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که قربانیان گزارش شده در ایالات متحده به دلیل کووید-۱۹ از ششصد هزار نفرعبور کرده و متوسط قربانیان روزانه کرونا در حال افزایش است. بعد از شیوع گسترده کرونای دلتا در آمریکا، در حال حاضر این کشور موج دیگری از کرونا را تجربه می‌کند.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، کووید -۱۹ مرگبارترین شیوع و همه گیری در تاریخ اخیر آمریکا است و تلفات آن از تلفات تخمینی ایالات متحده در طول همه گیری آنفلوانزای ۱۹۱۸ بیشتر شده است.

سه موج آنفلوانزای سال ۱۹۱۸ در بهار ۱۹۱۸، پاییز ۱۹۱۸ و همچنین زمستان و بهار ۱۹۱۹ رخ داد. بر اساس تخمین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود ۶۷۵ هزار آمریکایی در موج‌های آنفلوانزای ۱۹۱۸ جان خود را از دست دادند و این بیماری تا پیش از کرونا، لقب کشنده‌ترین بیماری همه گیری تاریخ آمریکا را به خود اختصاص داده بود.

با این وجود به گفته کارشناسان بهداشت و آمار، در نظر گرفتن جمعیت هنگام صحبت در مورد شیوع یک بیماری بسیار مهم است.

به عنوان مثال در سال ۱۹۱۸، جمعیت ایالات متحده آمریکا کمتر از یک سوم جمعیت فعلی این کشور بوده است. بر اساس آمار تا پیش از دهه ۱۹۲۰، ۱۰۳ میلیون نفر در آمریکا زندگی می‌کردند، در حالی که امروزه جمعیت آمریکا به حدود ۳۳۰ میلیون نفر رسیده است. این بدان معناست که آنفلوانزای ۱۹۱۸ از هر ۱۵۰ آمریکایی تقریباً جان ۱ نفر را گرفته است، اما تاکنون بر اثر کرونا از هر ۵۰۰ نفر، ۱ نفر جان خود را از دست داده است.

همچنین بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان قربانی آنفلوانزای ۱۹۱۸ شدند، این درحالی است که بر اساس داده‌های جان هاپکینز تاکنون کووید-۱۹ جان بیش از ۴ میلیون نفر را در سراسر جهان را گرفته است.

از طرفی دیگر کمبود امکانات از جمله تعداد محدود بیمارستان‌ها و سایر امکانات درمانی و بهداشتی و همچنین نبود واکسن، آنفلوانزای ۱۹۱۸ را تبدیل به یک بیماری کشنده در سراسر جهان کرد. در آن زمان ویروس شناسی هنوز یک علم بسیار نوپا و تازه بود و دانشمندان حتی از دیدن ویروس زیر میکروسکوپ محروم بودند.