۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۱۶ فایده شگفت انگیز رسیدگی به پوست صورت

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 564369
۱۶ فایده شگفت انگیز رسیدگی به پوست صورت

اکثر شما یک روال روزانه مراقبت از پوست را، در خانه دنبال می‌کنید اما جالب است بدانید هر از گاهی لازم است که به متخصصان اجازه دهید پوست شما را معاینه و برای حفظ سلامتی بیشتر ، آن را به طور کامل بررسی کنند.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ اگر فکر می‌کنید که پاکسازی چیزی جز انتخاب یک روش بی‌پروا برای مراقبت از پوست شماست، سخت در اشتباهید. برای تشخیص اینکه پوست شما به چه موادی احتیاج دارد یا اینکه چگونه در برابر هورمون‌ها، آلودگی‌ها، استرس و سایر عناصر واکنش نشان می‌دهد، می‌بایست حتما به پزشک مراجعه کنید. قطعا هر فرد برای خود، روش‌هایی در مراقبت از پوست در خانه دارد، اما فقط یک متخصص است که می‌تواند به شما در شناخت نوع پوست و راه‌های مراقبت از آن کمک کند. ناگفته نماند که پاکسازی پوست صورت نه تنها باعث درخشندگی آن می‌شود بلکه استرس شما را نیز از بین می‌برد و به آرامش هر فرد کمک می‌کند.

مزایای مراجعه به متخصص پوست و رسیدگی‌ به پوست صورت

1. کاهش استرس و رفع ناراحتی‌های روانی

طبق مطالعه‌ای که در مجله Biomedical Research منتشر شده است ماساژ صورت، سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال می‌کند. این کار سطح اضطراب شما را کاهش می‌دهد و خلق و خوی مثبت فرد را بالا می‌برد. صدها نقطه فشار روی صورت شما وجود دارد که به سیستم‌های مختلف بدن شما متصل هستند. هنگامی که این نقاط با فشار،  ماساژ داده می‌شود ، بدن به آن واکنش نشان می‌دهد. ماساژ خوب صورت، نه تنها باعث درخشندگی پوست شما می‌شود بلکه بر عملکرد سایر اندام‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. این یک نوع تمرین برای صورت شماست و از آنجا که شما نمی‌توانید تمام نقاطی که می‌بایست تحت فشار قرار بگیرد را بدانید، باید برای انجام آن ماساژ صورت به یک متخصص مراجعه کنید.

پوست صورت

2. پوست را تمیز می‌کنید

یک پاکسازی عالی صورت شما را کاملاً تمیز می‌کند که این مهم در خانه امکان پذیر نیست. اینطور فکر کنید؛ شما همه داروها را در خانه دارید اما هنوز باید برای ویزیت سالیانه به پزشک مراجعه کنید. متخصص پوست، نوع پوست شما را تشخیص می‌دهد و می‌داند که برای حفظ فرم خوب باید چه کار کرد. او از بخار برای باز کردن منافذ و پاکسازی کامل پوست شما استفاده می‌کند.

3. جلوگیری از پیری

باید پذیرفت، هر روز که می گذرد جوان نمی‌شوید و چون فقط یک صورت دارید ، باید به درستی از آن مراقبت کنید. ماساژهای منظم صورت و پاکسازی، بازسازی سلول‌ها را تقویت کرده و باعث توسعه کلاژن می‌شود. این عمل به شما پوستی جوان‌تر می‌بخشد.

پوست صورت

4. ماساژ صورت باعث گردش خون می‌شود

یک مطالعه می گوید ماساژ گردش خون را در بدن شما بهبود می‌بخشد. همین امر در مورد صورت شما نیز صدق می‌کند. بهبود گردش خون در صورت، به این معنی است که سلول‌های شما اکسیژن و مواد مغذی زیادی را که همراه خون حمل می‌شود، دریافت می‌کند. این به معنی سلول‌های سالمتر و کارآمدتر و چهره‌ای درخشان‌تر است.

5. پوست خود را جوان کنید

با افزایش سن ، درخشندگی پوست شما از بین می‌رود که این مساله، طبیعی است . صورت می‌تواند به جوانسازی پوست بدن کمک کند. متخصص صورت از روش‌های گوناگون، محصولات و فناوری مختلفی استفاده می‌کند که به بهبود بافت پوست شما کمک می‌کند.

پوست صورت

6. پاکسازی به سم زدایی پوست کمک می‌کند

پوست شما باید مواد زائدی را که به طور منظم روی آن تجمع می‌یابد، دفع کند و اگر این کار به درستی انجام نشود ، منجر به شکست می‌شود. به همین دلیل سم زدایی از پوست ضروری است. جدا از پاکسازی و شستشوی روزانه صورت ، برای سم زدایی به صورت نیاز دارید. درمانگران از موادی مانند کرم‌های غنی از آنتی اکسیدان، نمک دریا، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها برای شادابی و درخشندگی صورت استفاده می‌کنند.

7. علائم آکنه و آکنه را درمان کنید

هنگامی که یک جوش (یا آکنه) را فشار می دهید ، احتمال ایجاد زخم وجود دارد. علائم آکنه ممکن است سرسخت باشند ، اما پاکسازی می‌تواند در درمان آنها به شما کمک کند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. یک مطالعه نشان می‌دهد که لایه‌برداری اسید سالیسیلیک به کاهش آکنه و اسکارهای ناشی از آن کمک می‌کند .

پوست صورت

8. جوش های سرسفید و سر سیاه را از بین ببرید

یک فرد ماهر از ابزاری برای خارج کردن تمام جوش های سر سفید و سر سیاه بدون آسیب رساندن به پوست شما استفاده می‌کند. این کار در خانه امکان پذیر نیست. جوش های سرسیاه و سرسفید منافذ پوست را مسدود کرده و پوست شما را کدر می‌کند. بنابراین ، اگر پوست شما کمی ناهموار به نظر می رسد ، وقت آن است که به سراغ صورت بروید.

9 باز کردن همه منافذ

جلوگیری از همه آلودگی ها و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محیطی غیرممکن است. پوست شما در معرض روزانه با اشعه UV و سایر مواد سمی می باشد. اینها روی سطح آن جمع می‌شوند و منافذ را مسدود می‌کنند. در طول یک پاکسازی ، متخصص از بخار برای باز کردن منافذ و از بین بردن تمام سلول‌های مرده استفاده می‌کند ، بنابراین از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

10. پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری فرآیندی است که در آن سلول‌های مرده پوست به آرامی از سطح پوست شما جدا می‌شود. سلول‌ها می میرند و روی سطح انباشته می‌شوند (اگر برداشته نشوند) ، پوست شما خشن و خشک می‌شود. در حالی که می‌توانید پوست خود را با استفاده از اسکراب در خانه لایه برداری کنید ، اما اگر می‌خواهید سلول‌های مرده پوست را به درستی از بین ببرید ، مراجعه به مراکز پاکسازی بهترین گزینه است. این شامل استفاده از لایه بردارهای شیمیایی است که سطح پوست را کاملاً تمیز می‌کند و یک لایه سالم از پوست را در زیر نشان می‌دهد.

پوست صورت

11. پوست خود را سفت کنید

با افزایش سن ، پوست شما با کاهش تولید کلاژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در طول درمان صورت ، متخصصان از لایه بردارهای شیمیایی ، بسته‌های صورت ، ماسک‌ها ، لوسیون‌ها و کرم‌هایی استفاده می‌کنند که غنی از عصاره‌های گیاهی هستند و باعث تحریک تولید کلاژن و کاهش علائم پیری می‌شوند.

12. کیسه‌های زیر چشم و حلقه‌های تیره را از بین ببرید

پوست زیر چشم شما نیاز به توجه ویژه دارد زیرا بسیار نازک‌تر از پوست بقیه صورت است و هنگامی که با آن به درستی رفتار نکنید ، کیسه‌های زیر چشم ، حلقه‌های تیره و مویرگ‌ها ظاهر می‌شود. متخصصان زیبایی می دانند چگونه با منطقه ظریف زیر چشم رفتار کنند. کرم‌های دور چشم مورد استفاده آنها به طور خاص برای درمان پوست حساس اطراف چشم شما تهیه شده و دارای خواص ضد پیری است. بسیاری از برش های خیار در طول درمان برای تسکین چشم استفاده می‌کنند. خیار حاوی ویتامین K است که باعث آبرسانی مجدد پوست خسته و رفع سیاهی و چین و چروک می‌شود.

13. ماسک صورت، پوست شما را نرم و درخشان می‌کند

متخصص زیبایی ماسکی را تهیه می‌کند که مخصوص نوع پوست شما طراحی شده است. پوست را آبرسانی کرده و منافذ پوست را تصفیه می‌کند. همچنین حاوی موادی است که باعث کاهش رنگدانه ها و سفت شدن پوست شما می‌شود.

14. قابلیت جذب پوست خود را افزایش دهید

این یکی دیگر از مزایای مراجعه منظم به مراکز پاکسازی است. که باعث افزایش توانایی پوست شما در جذب موثر سایر محصولات می‌شود. ممکن است پول زیادی را صرف محصولات آرایشی کنید اما متوجه می شوید که آنها جذب پوست شما نمی‌شوند. چرا؟ زیرا سطح پوست شما آنقدر خشن است که نمی‌توانند به درستی به آن نفوذ کنند. با صورت معمولی ، پوست شما صاف و آماده جذب محصولات می‌شود.

پوست صورت

15. مراقبت‌های تخصصی دریافت می‌کنید

پاکسازی با نظرات و توصیه های متخصص همراه است. قبل از هرگونه درمان صورت ، متخصص زیبایی از شما در مورد نوع پوست ، مسائلی که با آن روبرو هستید و مشکلاتی که می‌خواهید برطرف کنید ، می‌پرسد. آنها پوست شما را بررسی کرده و قبل از ارائه راه‌حل مشکل را تجزیه و تحلیل می‌کنند. آنها محصولات و درمان‌هایی را انتخاب می‌کنند که برای پوست شما مفید است.

16. رنگ پوست یکنواخت به شما می‌دهد

آیا نگران لکه‌های تیره روی پوست خود هستید؟ اینها چیزی نیست جز ملانین که به پوست و موهای شما رنگ می‌دهد. افزایش سن ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و تغییرات هورمونی ممکن است باعث تولید بیش از حد ملانین و در نتیجه ایجاد لکه‌های تیره شود. یک صورت آن نقاط تیره را یکنواخت می‌کند و رنگ روشن پوست را به شما می‌دهد.