۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

فواید و مضرات بادام‌ زمینی برای افراد دیابتی

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 564113
فواید و مضرات بادام‌ زمینی برای افراد دیابتی

بادام‌زمینی دارای انواعی از خواص مغذی است که برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید می‌باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  خوردن بادام‌زمینی و فرآورده‌های آن: 

• باعث کاهش وزن می‌شود. 

• خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. 

• قند خون را کنترل می‌کند. 

• از پیشروی دیابت در مراحل اول به ابتدا جلوگیری می‌کند. 

بااین‌حال، بادام‌زمینی مضراتی نیز دارد. اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید و مضرات بادام‌زمینی به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

فواید بادام‌زمینی برای افراد دیابتی نوع ۲ :

افزودن بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی به رژیم غذایی ممکن است مفید باشد، به‌خصوص اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا باشید. بادام‌زمینی در دسته مغز درختان نیست، اما همان فواید مغز‌های درختی مثل بادام و گردو را برای بدن فراهم می‌کند. همچنین قیمت بادام‌زمینی از سایر مغز‌ها کمتر است اگر می‌خواهید مغزی ارزان‌قیمت با همان ارزش غذایی بقیه مغز‌ها را تهیه کنید بادام‌زمینی گزینه خوبی است. 

• بادام‌زمینی به کنترل قند خون کمک می‌کند:

بادام زمینیاگر به دیابت مبتلا هستید، باید محتوای گلیسمی غذا‌هایی را که می‌خورید در نظر بگیرید. محتوای گلیسمی یعنی بدن با چه سرعتی کربوهیدرات را به گلوکز و قند خون تبدیل می‌کند. شاخص گلیسمی مقیاسی است که ۱۰۰ درجه دارد که غذا‌ها را بر اساس میزان سرعت بالارفتن قند خون ارزیابی می‌کند. 

غذا‌هایی که قند خون را سریع افزایش می‌دهند این درجه را عدد بیشتری نشان می‌دهند. آب که هیچ تأثیری بر قند خون ندارد، عدد محتوای گلیسمی‌اش صفر است. درجه بادام‌زمینی ۱۳ می‌باشد که آن را به یک ماده غذایی با محتوای گلیسمی پایین تبدیل کرده است. طبق مقاله‌ای در مجله تغذیه انگلیس، خوردن بادام‌زمینی یا کره بادام‌زمینی صبح‌ها، به کنترل قند خون در طول روز کمک می‌کند. 

بادام‌زمینی همچنین ممکن است باعث کاهش انسولین مواد غذایی با محتوای گلیسمی بالاتر شود. یک دلیل که بادام‌زمینی ممکن است به کنترل قند خون کمک کند این است که حاوی مقدار زیادی منیزیم است. یک وعده بادام‌زمینی (حدود ۲۸ عدد بادام‌زمینی) حاوی ۱۲ درصد مقدار توصیه شده روزانه منیزیم است و طبق گزارش مجله پزشکی، منیزیم سطح قند خون را تنظیم نگه می‌دارد. 

• بادام‌زمینی خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد: 

بادام زمینی

یک مقاله تحقیقاتی از ژورنال کالج تغذیه آمریکا نشان می‌دهد که خوردن بادام‌زمینی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، و عارضه شایع دیابت را کاهش می‌دهد. افزودن مغز‌ها به رژیم غذایی همچنین به کاهش فشارخون بالا، یکی دیگر از عوارض شایع دیابت کمک می‌کند. 

• بادام‌زمینی به کنترل وزن کمک می‌کند:

بادام‌زمینی باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید که می‌تواند باعث حفظ وزن مناسب و کنترل بهتر سطح گلوکز خون شود. 

• بادام‌زمینی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد:

خوردن بادام‌زمینی یا کره بادام‌زمینی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، طبق یک مطالعه بادام‌زمینی سرشار از چربی اشباع نشده و سایر مواد مغذی است که به تنظیم انسولین در بدن کمک می‌کند. 

مضرات بادام‌زمینی برای افراد دیابتی نوع ۲ :

با وجود تمام مزایایی که بادام‌زمینی برای کنترل دیابت نوع ۲ می‌تواند داشته باشد، باید جانب احتیاط هم رعایت شود. در اینجا برخی از نگرانی‌های دربارة مصرف بادام‌زمینی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. 

• اسید‌های چرب امگا ۶ :

بادام‌زمینی بیشتر از سایر مغز‌ها، حاوی اسید‌های چرب امگا ۶ است. یک منبع معتبر وجود دارد که نشان می‌دهد مقدار زیادی امگا ۶ با افزایش التهاب در ارتباط است که باعث افزایش علائم دیابت و خطر چاقی می‌شود؛ بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تعادل خوبی از چربی‌های امگا ۳ و امگا ۶ در رژیم غذایی خود داشته باشید. 

• نمک و شکر:

به فرآورده‌های بادام‌زمینی غالباً نمک و شکر اضافه می‌شود که اگر مبتلا به دیابت هستید باید از خوردن این فراورده‌ها خودداری کنید، مخصوصاً کره بادام‌زمینی می‌تواند حاوی چربی، روغن و شکر باشد. انتخاب کره بادام‌زمینی طبیعی بدون مواد افزودنی بهترین گزینه است. 

• کالری:

در حالی که بادام‌زمینی دارای مزایای فراوانی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ است، اما نسبتاً کالری بالایی دارد و باید در حد متوسط مصرف شود. طبق بانک اطلاعاتی تغذیه، یک و نیم فنجان بادام‌زمینی خام حاوی بیش از ۴۰۰ کالری است. برای کاهش کالری دریافتی، سعی کنید به‌جای دانه‌های تصفیه شده و گوشت‌های قرمز و فرآوری شده، بادام‌زمینی مصرف کنید. 

نحوه مصرف بادام‌زمینی:

کره بادام زمینیبهترین روش مصرف بادام‌زمینی به شکل خالص و بدون نمک و شکر اضافی است. مقاله‌ای از مجله تغذیه انگلیس نشان می‌دهد که خوردن کره بادام‌زمینی در وعده صبحانه اشتها را کاهش داده و قند خون را در طول روز کنترل می‌کند. 

جایگزین‌هایی برای بادام‌زمینی:

اگر به بادام‌زمینی حساسیت دارید یا کلاً به بادام‌زمینی علاقه ندارید، گزینه‌های دیگری وجود دارد که دارای مزایای مشابه بادام‌زمینی هستند مانند: 

• سایر مغز‌ها: مغز‌های درختی مانند گردو و بادام دارای ارزش غذایی مشابه بادام‌زمینی هستند و نیز برای کنترل دیابت نوع ۲ مفید هستند. 

• دانه‌ها: وقتی صحبت از جایگزین کره بادام‌زمینی می‌شود، به دانه‌ها فکر کنید، به‌عنوان‌مثال کره دانه آفتاب‌گردان، منبع خوبی از پروتئین است و تقریباً دوبرابر کره بادام‌زمینی منیزیم دارد. 

خلاصه:

بیش از ۱۶ میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند که می‌تواند باعث عوارضی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، نابینایی و نارسایی کلیه شود. رژیم غذایی نقش مهمی در پیشگیری کنترل این بیماری‌ها دارد. 

تحقیقات بسیاری مزایای گنجاندن بادام‌زمینی و فرآورده‌های بادام‌زمینی را در رژیم غذایی نشان می‌دهد. 

بادام‌زمینی بسیاری از فواید سایر مغز‌ها را دارد و جایگزین کم‌هزینه‌تری نسبت به سایر مغزهاست. 

بادام‌زمینی باید در حد متوسط و به خالص‌ترین شکل ممکن خورده شود.