۰ نفر

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا تنها به افراد مسن

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبر: 563665
تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا تنها به افراد مسن

سازمان جهانی بهداشت و متخصصان آمریکایی تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا را تنها به افراد مسن و کسانی که در معرض خطر هستند، توصیه می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک هیات مشورتی دولتی در آمریکا روز جمعه با اکثریت قاطع طرحی را برای ارائه عکسبرداری تقویت کننده واکسن کرونا در سراسر جهان رد کرد و در عوض دوز اضافی واکسن را فقط برای کسانی که ۶۵ سال یا بیشتر دارند یا در معرض خطر بالایی هستند، تایید کرد. 

کوین مونوز، سخنگوی کاخ سفید گفت: امروز یک گام مهم در جهت حفاظت بهتر از آمریکایی‌ها در برابر کووید-۱۹ بود. ما آماده‌ایم که پس از اتمام روند در پایان هفته آینده، به آمریکایی‌های واجد شرایط دوزهای تقویت کننده ارائه دهیم.

CDC گفته است در نظر دارد به جای همه افراددوز تقویتی واکسن کرونا را  تنها برای افراد مسن، ساکنان خانه سالمندان و کادر درمان تایید کند. 

FDA و CDC به احتمال زیاد بعدها تصمیم خواهند گرفت که آیا افرادی که واکسن کرونا یا جانسون و جانسون را تزریق کرده‌اند باید تقویت کننده دریافت کنند یا خیر.

دکتر کودی مایسنر از دانشگاه تافتز می‌گوید: من فکر نمی‌کنم یک دوز تقویت کننده به طور قابل توجهی در کنترل همه گیری کمک کند، اما مهم است که همه ما دو دوز دریافت کنیم.

سرپرست تحقیق و توسعه واکسن فایزر در بیانیه‌ای گفت این شرکت همچنان بر این باور است که تقویت کننده‌ها ابزار مهمی در تلاش‌های مداوم برای کنترل گسترش این ویروس خواهند بود.

دانشمندان اخیرا در مورد نیاز به تقویت کننده‌ها و اینکه چه کسی باید آن‌ها را دریافت کند اختلاف نظر داشته‌اند و سازمان جهانی بهداشت به شدت مخالف است که کشور‌های ثروتمند در صورت عدم واکسن کافی برای اولین بار، توزیع دوز سوم را انجام دهند.

در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد سطح ایمنی در افرادی که واکسینه شده‌اند با گذشت زمان کاهش می‌یابد و تقویت کننده‌ها می‌توانند این را معکوس کنند.

در اوایل این هفته، دو متخصص واکسن FDA به گروهی از دانشمندان بین‌المللی برای رد این مقاله که نیاز به دوز تقویت کننده وجود دارد، رد کنند. دانشمندان می‌گویند مطالعات نشان می‌دهد که دوزها به خوبی کار می‌کنند.

آمریکا قبلا تقویت کننده‌های فایزر و مدرنا را برای افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، مانند بیماران مبتلا به سرطان و دریافت کنندگان پیوند، تایید کرده است.

برخی از آمریکایی‌ها، چه سالم باشند و چه بیمار، در برخی موارد به سادگی با حضور و درخواست موفق به دریافت دوز تقویت کننده شده‌اند؛ و برخی از سیستم‌های بهداشتی در حال حاضر دوز‌های اضافی را به افراد در معرض خطر ارائه می‌دهند.