۰ نفر

وزیر بهداشت خبر داد؛

فردا؛ آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبر: 563440
فردا؛ آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی گفت: برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دُز واکسن تزریق شود و توصیه ما این است که از فردا (یکشنبه) دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عین اللهی با اعلام این خبر افزود: براساس مطالعات علمی و تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت، قرار شد از فردا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند.

او ادامه داد: بر اساس میزان واکسن‌های موجود در کشور کار واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز خواهیم کرد و در مرحله بعدی هم کودکان ۷ تا ۱۲ سال واکسینه خواهند شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به تمام مراکز اعلام شده تا برای دانش آموزان حق تقدم قائل شوند، گفت: برای بازگشایی مدارس لازم است هر دو دز واکسن تزریق شود و توصیه می‌کنیم از فردا دانش آموزان به مراکز تزریق مراجعه کنند.

عین اللهی افزود: واکسنی که مطالعه شده و به تایید رسیده در حال حاضر واکسن سینوفارم است که به این رده سنی تزریق می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور ۳۰ درصد افزایش یافته و اکنون هزار و ۹۰ واحد تجمیعی در کشور ایجاد شده است و این اختیار به استان‌ها داده شده که هر استانی با توجه به تعداد مراکز و تعداد تزریق‌های روزانه، بتوانند محدودیت سنی برای تزریق را بردارند.

وی افزود: تاکنون در کشور ۴۲ میلیون نفر واکسن دریافت کرده‌اند، این در حالی است که تا پایان تیرماه امسال فقط پنج میلیون نفر واکسن زده بودند.

عین اللهی گفت: واکسن به معنای پایان کرونا نیست و همه افراد واکسینه شده حتما باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.