۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

خواص آب پیاز برای تقویت مو

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 563418
خواص آب پیاز برای تقویت مو

آب پیاز یک روش مطمئن برای تقویت مو می باشد. آب پیاز با افزایش سطح آنزیم آنتی اکسیدانی کاتالاز، رشد مو را بهبود بخشیده و فولیکول های موی شما را با محتوای غنی از گوگرد تغذیه می کند.

رابطه پیاز و تقویت مو

آب پیاز برای مو فواید بسیاری از جمله افزایش رشد طولی مو دارد. طبق تحقیقات مجله پزشکی محققان دریافته‌ اند که خواص ضد التهابی پیاز برای رشد مو بسیار مفید می باشد و مو را سالم نگه می دارد. محققان برای اثبات خواص آب پیاز برای مو شامپو ای درست کردند تا ببینند چه نتیجه ای برای مصرف کننده ها دارد:

این شامپو:

  • باعث تغذیه بهتر فولیکول ‌های مو می شود.
  • مو و پوست سر را مرطوب می ‌کند.
  • رشد مو را بیشتر می ‌کند.

شما نیز می ‌توانید از افزودن آب پیاز به شامپوی خود استفاده کنید و تاثیر آب پیاز بر موهایتان را به چشم ببینید. در کنار پیاز، از آب سیر برای مو هم میتوانید استفاده کنید.

آب پیاز و فواید آن برای رشد مو

آب پیاز و فواید آن برای رشد مو

 

خواص آب پیاز برای رفع شوره سر

بسیاری از افراد به دلیل وجود قارچی به نام Malassezia furfur دچار شوره سر می شوند، بنابراین خواص آب پیاز به ‌طور قطع می ‌تواند به‌ عنوان یک ضد شوره قوی عمل کند.

آب پیاز و مبارزه با شوره سر

آب پیاز و مبارزه با شوره سر

آب پیاز باید چقدر روی سر بماند؟

بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه ماسک پیاز را  بشویید. آب پیاز سرشار از گوگرد است و اگر به درستی شسته نشود، گوگرد پیاز در پوست باقی میماند و موجب تحریک پوست می شود که از مضرات آب پیاز برای مو به شمار میرود.

عوارض احتمالی استفاده از آب پیاز روی پوست:

اگر پوست حساسی دارید، ممکن است یکی از عوارض آب پیاز برای مو های شما تحریک و قرمزی و خارش پوست سر باشد.

شاید برای شما سوال باشد که آب پیاز برای مو چند  بار در هفته باید استفاده شود؟ بهتر است بیش از دوبار در هفته استفاده نشود.

نتیجه

درمان های زیادی برای مو وجود دارد، نتایج استفاده از آب پیاز بر هیچ کس پوشیده نیست ما در این مقاله سعی کردیم در مورد خواص آب پیاز برای موی سر صحبت کنیم و در کنار نکات مثبت آن عوارض آن را هم بیان کنیم.

اگر موهای کم پشتی دارید برای رشد سریع مو با آب پیاز حداقل شش ماه باید زمان بگذارید و هفته ای دو مرتبه از ماسک آب پیاز استفاده کنید.

منابع

healthline.com

indiatoday.in