۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

طبق نظریه علمی لکه‌ های روی پوست شما به چه معناست؟

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبر: 563405
طبق نظریه علمی لکه‌ های روی پوست شما به چه معناست؟

این جوش یک چیزی رو به شما می‌خواهد بگوید؟ باتوجه‌به تکنیک‌های باستانی چینی و آیورودیک، ممکن است شواهد علمی کمی وجود داشته باشد که از این ایده که آکنه گوش به دلیل مشکلات کلیوی و یا آکنه گونه به‌خاطر کبد شما ایجاد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، هرچقدر که از شنیدن این موضوع ناامید شویم، ما همچنین سعی در اصلاح این ادعا‌ها و ایجاد نقشه چهره بر اساس شواهد و دانش داریم. نگاهی به نحوه درمان بازگشت آکنه بر اساس عوامل سبک زندگی بیرونی و قابل‌اندازه‌گیری بیندازید. 

دلیل ایجاد آکنه در قسمت خط مو چیست؟ 

به مو‌هایتان اهمیت دهید و آنها را تمیز نگه دارید. 

آکنه‌هایی که روی خط مو‌های پیشانی شما احاطه شده‌اند نیز با نام "آکنه‌های پوستی" هستند. پمادها در محصولات موی ضخیم و غالباً بر پایه روغن معدنی وجود دارد. این محصولات باعث می‌شوند روغن طبیعی یا چربی موجود در فولیکول‌های مو به‌خاطر انسداد منافذ خارج نشوند.

 این انسداد چیزی است که باعث ایجاد جوش می‌شود. اگر به طور معمول در قسمت پیشانی که مو‌هایتان بر روی آن می‌ریزد جوش دارید، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که استفاده از پماد را کنار بگذارید، صورت خود را بعد از استفاده بشویید و یا در مورداستفاده از شامپو روشن‌کننده دقت کنید.

 همچنین محصولاتی در بازار وجود دارند که غیر گلوکوژنیک هستند. 

موارد زیر را برای قسمت پیشانی که دارای جوش است و مو‌هایتان به آن قسمت برخورد می‌کند انجام دهید: 

• از محصولات غیر گلوکوژنیک استفاده کنید که حاوی کره کاکائو، رنگ و غیره نیستند. 

• یک شامپوی شفاف کننده برای پاک‌سازی منافذ پوست و ازبین‌بردن هر محصولی استفاده کنید. 

• در هنگام استفاده از اسپری‌ها و یا شامپو خشک، مراقب باشید به صورتتان نخورد. 

انواع جوش

آکنه بر روی گونه‌ها: 

گوشی و روبالشی خود را تمیز نگه دارید. 

این فقط مسئله کثیفی نیست. احتمالاً در تلفن خود نیز آثاری از E. coli و سایر باکتری‌ها پیدا کرده‌اید و هر زمان که تلفن خود را به صورت خود نگه دارید، آن باکتری‌ها را به پوست خود پخش می‌کنید و به طور بالقوه باعث ایجاد آکنه می‌شوید. 

آکنه مداوم در یک طرف صورت شما معمولاً به‌خاطر گوشی‌های کثیف، بالشی و عادات دیگر مثل لمس کردن صورت شما است.  

تمیزکردن تلفن هوشمند خود به طور منظم با یک دستمال ضدعفونی‌کننده می‌تواند به‌حداقل‌رساندن آکنه کمک کند. اگر برای کار به طور مکرر با تلفن تماس دارید، خرید هدست بلوتوث را در نظر بگیرید.

 حداقل یک‌بار در هفته جلد بالش خود را عوض کنید. 

برای کسانی که می‌خواهند روزانه روبالشی‌ها را تعویض کنند، یک بسته تیشرت ارزان  مردانه به همان اندازه مؤثر عمل می‌کند. موارد زیر را برای آکنه گونه امتحان کنید: 

• گوشی هوشمند خود را قبل از هر بار استفاده پاک کنید. 

آکنه روی گونه

• موبایلتان را با خود به دستشویی نبرید. 

• حداقل هفته‌ای یکبار بالش خود را عوض کنید. آکنه روی خط فک شما؟ احتمالاً هورمونی است 

اینجاست که دیدن چهره در واقع مشخص خواهد شد. آکنه روی فک اغلب ناشی از نوسانات هورمونی است که به معنای اختلال در سیستم غدد درون‌ریز است. که معمولاً نتیجه آندروژن‌های اضافی است که غده‌های چربی و منافذ کلوگ را بیش از حد تحریک می‌کنند.

 هورمون‌ها می‌توانند در طول یک سیکل قاعدگی (‌یک هفته قبل از دوره شما) افزایش ناگهانی داشته باشند و یا ممکن است به‌خاطر یک سوئیچ باشند و یا با دارو‌های ضدبارداری شروع شوند. 

عدم تعادل هورمونی نیز می‌تواند مربوط به رژیم غذایی باشد. شاید شنیده‌اید که رژیم غذایی چگونه بر روی آکنه تأثیر می‌گذارد، اما مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط ضعیفی بین این دو وجود دارد. در عوض، برخی محققان بر این باورند که سلامت روده تأثیر می‌گذارد چون سطح هورمونی شما را تغییر می‌دهد به‌خصوص اگر در حال خوردن غذا‌های پر کربوهیدرات و یا لبنیات با هورمون‌های اضافه‌شده باشید.

 نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید و ببینید که آیا کاهش قند، نان سفید، غذا‌های فرآوری شده و لبنیات به کاهش آکنه کمک خواهند کرد. 

متخصص پوست شما هم چنین می‌تواند به ایجاد و شخصی‌سازی یک استراتژی برای کمک به مبارزه با آکنه شدید کمک کند. به‌عنوان‌مثال، درحالی‌که رژیم‌های تجویز سنتی آکنه ممکن است به شعله‌ور شدن منظم آکنه کمک کنند، فرمولاسیون خاصی از قرص‌های کنترل تولد و پماد‌های موضعی نیز وجود دارند که به آن‌ها کمک می‌کنند. 

این موارد را برای جوش فک و چانه امتحان کنید: 

رژیم غذایی خود را ارزیابی کنید تا ببینید آیا نیاز به خوردن غذا‌های کم‌تر فرآوری شده و یا لبنیات دارید. درباره برند‌های مواد غذایی تحقیق کنید و بررسی کنید که آیا آن‌ها هورمون‌ها را به غذا‌های خود اضافه می‌کنند یا خیر. برای درمان‌های موضعی به متخصص پوست مراجعه کنید تا به آکنه شدید کمک کنید. 

علت آکنه بر روی پیشانی و بینی شما چیست؟ 

 احتمال اینکه روغنی است را بدهید. اگر در منطقه T - zone در حال جوش زدن هستید، بدانید جرب بودن و استرس دلیل آن می‌باشد. یک مطالعه در مقیاس بزرگ بر روی ۱۶۰ دانش‌آموز پسر دبیرستانی در سنگاپور نشان داد که استرس بالا تأثیری بر تولید چربی ندارد اما می‌تواند آکنه را شدیدتر کند.

ژل شستشوی صورت

 بنابراین به نظر می‌رسد استرس و خواب باعث آکنه می‌شوند. اگر یک الگوی جدید پیدا کردید مانند بهداشت مناسب برای پوست و یا مدیتیشن قبل خواب حتماً از آن بهره‌مند شوید. گوش‌دادن به موسیقی و یا ورزش‌کردن (‌حتی برای یک دقیقه) نیز راه‌های طبیعی برای کاهش استرس هستند. 

یادتان باشد که به پیشانی‌تان دست نزنید. هر فرد متوسط روزانه صد‌ها بار صورت خود را لمس می‌کند و روغن و خاک را مستقیماً به منافذ پوست پخش می‌کند. اگر پوستی چرب دارید، می‌توانید محصولات دارای اسید سالیسیلیک را از داروخانه‌های معتبر خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

 به یاد داشته باشید که محصولاتی که می‌خرید باید متناسب با نوع پوست شما باشد. 

کلید نقشه صورت: 

این نسخه مدرن از نقشه چهره می‌تواند برای روشن شدن علت جوش‌ها مفید باشد. اما این راه‌حل کاملی نیست. اگر می‌خواهید ابتدا دارو‌های بدون نسخه یا خانگی را امتحان کنید، هر روز از دیفرین و شستشوی بنزوئیل پراکسید استفاده کنید.

 اگر می‌خواهید صورت خود را بشویید برخی از اسیدهای تصفیه منافذ نیز به‌عنوان نرم‌کننده خوب عمل می‌کنند. سعی کنید از ماندلا اسید، مانند این تونر از ماکاپ، یا گلیکولیک اسید، مانند Pixi Glow Tonic، در برنامه روتین خود استفاده کنید.

 اگر تغییر سبک زندگی و روتین به شما کمک نمی‌کند، با متخصص پوست خود در مورد ایجاد یک رژیم‌درمانی برای آرام‌کردن آکنه و کاهش احتمال ایجاد اسکار صحبت کنید.