۰ نفر

مرگ ناشی از کرونا نصیب این گروه از افراد می شود

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 563294
مرگ ناشی از کرونا نصیب این گروه از افراد می شود

مطالعه‌ای جدید درباره خطر مرگ ناشی از کرونا پس از ابتلا به آن یافته‌های جدیدی از تاثیر واکسن را بیان می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یک مطالعه آمریکایی نشان داده است افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، ۱۱ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از این بیماری قرار دارند و در صورت ابتلا به این ویروس ۱۰ برابر بیشتر در بیمارستان بستری خواهند شد.

به گزارش  شاشه نیوز،در این مطالعه ۶۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در ۱۳ ایالت آمریکا بین ماه‌های آوریل تا اواسط ژوئیه مورد بررسی قرار گرفت. روشل والینسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این رابطه گفت: «نتیجه نهایی این است: ما ابزار‌های علمی لازم برای مقابله با این همه گیری را داریم. واکسیناسیون مؤثر است و ما را از عوارض جدی COVID-۱۹ محافظت می‌کند.»

والینسکی تأکید کرد که افراد واکسینه نشده ۴.۵ برابر بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند. با توجه به اینکه بیش از ۷۵ میلیون آمریکایی واجد شرایط هنوز واکسینه نشده اند، بیمارستان‌ها در بسیاری از ایالت‌ها مملو از بیماران کرونایی شده اند و ترس از افزایش بیشتر موارد در پاییز وجود دارد.

دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر ایالات متحده، روز پنجشنبه به CNN گفت: «تنها چیزی که ما به طور قطعی می‌دانیم این است که ۱۶۰، ۰۰۰ مورد ابتلا در روز آن چیزی نیست که ما می‌خواهیم. »

فائوچی تأکید کرد که سرکوب این ویروس پایان بازی همه گیری است و در حالت ایده آل، یک هدف منطقی این است که کمتر از ۱۰ هزار مورد ابتلا را در روز ثبت کنیم.

بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، در اواسط ماه ژوئن، قبل از افزایش تعداد مبتلایان به دلیل شیوع گونه جهش یافته دلتا، موارد ابتلا در ایالات متحده به حدود ۱۱ هزار مورد در روز رسید.