۰ نفر

روند افزایشی کرونا در استان های غربی کشور

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۰۱
کد خبر: 563137
روند افزایشی کرونا در استان های غربی کشور

تحلیل روند بستری کووید۱۹ در کشور تا روز جمعه ۲۶شهریور ماه نشان از افزایشی شدن مجدد روند بستری در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و ناپایداری شرایط در کرمانشاه و تداوم روند نزولی بستری در سایر استانها دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس تحلیل روند بستری کرونا که به وضعیت همه استان های کشور، روند بستری در استان آذربایجان غربی و کردستان پس از یک دوره کوتاه کاهش، مجددا افزایشی شده، همچنین شرایط در استان کرمانشاه نیز ناپایدار است.

همچنین سایر استان‌ها در دو هفته اخیر به صورت پایدار روند نزولی بستری نشان می‌دهند.

کاهشی بودن روند بستری در یک استان به معنی کاهشی بودن روند در تک‌تک شهرهای آن نیست و ممکن است روند بستری در بعضی شهرها افزایشی باشد در حالیکه مجموع بستری کل آن استان کاهشی است.

 افزایشی شدن مجدد روند بستری در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان در حالیست که تلفات کرونا نسبت حدود ۵۰ روز گذشته سیر نزولی گرفته است.

پس از مدت ها از آغاز خیز پنجم کرونا، شمار روزانه این ویروس روند کاهشی گرفته و ریزش حدود ۹۰ مورد مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته دلیل بر این امر است.

شمار تلفات کرونا روز گذشته(پنجشنبه) ۴۵۳ نفر بود و امروز به ۳۶۴ نفر رسیده است. بدون شک این امر در پی ورود میلیونی واکسن به کشور و تسریع و رکوردزنی واکسیناسیون، که سبب عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور شد، اتفاق افتاده است.  

روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه وزارت بهداشت بر اساس براوردهای اپلیکیشن ماسک، از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد، خیزی که برای چند بار رکورد تلفات روزانه را جابجا کرد و دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ به بالاترین رکورد رسید. در همین خیز بود که در همین روز تعداد تلفات کرونا طی ۱۸ ماه جولان ویروس شاخدار از ۱۱۵ هزار نفر گذشت.  

خیز پنجم کرونا اوایل تیر ماه کشور را در برگرفت.