۰ نفر

خواص فوق العاده انگور سیاه برای سلامتی

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۳۱
کد خبر: 563112
خواص فوق العاده انگور سیاه برای سلامتی

یکی از میوه‌هایی که خواص فراوانی برای سلامتی ما دارد، انگور سیاه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه «news crab»، امروزه بسیاری از ما شاید دیده باشیم که حافظه مان به مرور در حال ضعیف شدن بوده  و برای همین ممکن است بسیار ناراحت باشیم؛ اما بگذارید به شما بگوییم در صورتی که شما انگور سیاه مصرف کنید، این مسأله سبب افزایش حافظه و تمرکز ذهن می‌شود.

همچنین امروزه بسیاری از مردم در خصوص مشکلات موهایشان نگران هستند و برای همین به پزشک مراجعه می‌کنند؛ اما آیا می‌دانستید اگر شما انگور سیاه مصرف کنید، می‌توانید به سرعت از مشکلات مو‌های خود رهایی یابید؛ چرا که در انگور سیاه ویتامین E نهفته است.

بسیاری از مردم نگرانی‌هایی در خصوص افزایش وزن شان دارند و برای همین نیز بسیاری برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنند؛  ولی آیا می‌دانستید در صورتی که شما انگور سیاه مصرف کنید، چاقی شما به سرعت رو به کاهش می‌رود؟

همچنین پایگاه مشهور آمریکایی WebMD نیز که در زمینه انتشار اخبار مرتبط با حوزه سلامت فعالیت دارد، در گزارشی در خصوص فواید انگور سیاه نوشت: انگور سیاه بیش از ۶ هزار سال است که در آسیا و اروپا کشت می‌شود. این میوه که ما امروز از آن لذت می‌بریم، در دو نوع است: یکی که در غرب آسیا نزدیک به دریای سیاه کشت داده می‌شود و دیگری در قاره آمریکا رشد داده می‌شود.

به طور متوسط، هر آمریکایی سالانه ۵ پوند (معادل ۲ کیلو و ۲۶۷ گرم) انگور می‌خورد و این میوه، چهارمین میوه پرطرفدار در این کشور محسوب می‌شود. مواد مغذی موجود در انگور سیاه شامل پلی فنول‌ها - که آنتی اکسیدان‌های قوی هستند – و نیز انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.

فواید انگور سیاه برای سلامتی

خواص انگور سیاه برای سلامتی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. مواد شیمیایی موجود در آن‌ها می‌تواند مو‌ها و پوست شما را سالم‌تر کند، سلامت قلب شما را بهبود بخشد و حتی از سلول‌های شما در برابر سرطان محافظت کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

برخی از انواع انگور سیاه از میزان آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انگور سبز یا قرمز برخوردار است.

این ترکیبات شیمیایی به محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب کمک می‌کند، آن‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت، آلزایمر، پارکینسون و بیماری‌های قلبی از شما محافظت می‌کنند. این میوه می‌تواند به شما در درمان سریعتر بیماری کمک کند. «رسوراترول» نیز که یک ترکیب آنتی اکسیدان موجود در انگور است، محافظی استثنایی برای قلب و مغز به شمار می‌رود.

انگور سیاه همچنین به میوه‌ای که به بدن در مبارزه با سرطان، ویروس‌ها و التهابات کمک می‌کند، شناخته می‌شود.

بهبود سلامت قلب و عروق

یکی از شناخته شده‌ترین مزایای رسوراترول که گفتیم یک آنتی اکسیدان موجود در انگور است، بهبود سلامت قلب است. دانشمندان بر این باورند که رسوراترول در پوست انگور قرمز و سیاه یافت می‌شود.

محافظت در برابر سرطان

رسوراترول در تست‌های آزمایشگاهی و آزمایش‌های صورت گرفته روی حیوانات، سبب شد تا رشد سرطان را کند کند، اما با این حال مطالعات بیشتری لازم است تا ثابت شود آیا این دارو به انسان در مبارزه با سرطان کمک می‌کند یا خیر.
رسوراترول ممکن است پیشرفت بیماری آلزایمر را کند کند. در مطالعات انجام شده، موش‌های تحت درمان با رزوراترول بهبود حافظه و عملکرد مغز را نشان داده اند. محققان برخی از ارتباطات شیمیایی بین رزوراترول و سلامت مغز را کشف کرده اند، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است تا صورت گیرد.