۰ نفر

وزیر بهداشت؛

سیل واکسن کرونا به سمت کشور سرازیر شده است

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳
کد خبر: 562904
سیل واکسن کرونا به سمت کشور سرازیر شده است

وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری‌های بسیار دولت سیزدهم در تامین واکسن گفت: در حال حاضر سیل واکسن کرونا سمت کشور سرازیر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ بهرام عین اللهی در جلسه امروز (25 شهریور) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه به نقش مهم واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در دنیا ثابت شده و مقالات علمی هم این را نشان می‌دهد که واکسیناسیون نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد و باید تلاشمان این باشد که هرچه سریعتر روند واکسیناسیون در کشور را تسریع کنیم.

وی به تلاش های دولت سیزدهم در تامین واکسن اشاره کرد و افزود: با پیگیری هایی که شخص رییس جمهور داشته و گفت و گوهایی که با روسای جمهور کشورهای مختلف داشته اند و نیز با پیگیری های بسیار معاون اول رییس‌جمهور، خوشبختانه سیل واکسن کرونا سمت کشور سرازیر شده است.

عین اللهی با اشاره به جهش در واردات و تولید واکسن در کشور، گفت: امروز واکسن فت و فراوان در کشور موجود است و تمام استان ها باید روند واکسیناسیون را سرعت ببخشند.

وی افزود: هر دقیقه برای واکسیناسیون کرونا دارای اهمیت است و باید تعداد مراکز و شیفت های کاری مراکز واکسیناسیون افزایش یابد.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری مردم در امر واکسیناسیون، گفت: خوشبختانه با حضور موثر مردم در هفته جاری توانسته‌ایم رکورد واکسیناسیون هفتگی در دنیا را که در اختیار کشور آلمان بود بشکنیم.

وی افزود: در هفته جاری که هنوز به انتهای آن نرسیده ایم هفت میلیون و 900 هزار دوز واکسن تزریق شده این درحالی است که رکورد هفتگی آلمان در این زمینه تزریق شش میلیون دوز واکسن بوده است.

عین اللهی افزود: اگر روند واکسیناسیون شتاب بیشتری بگیرد قطعا دیگر شاهد مرگ و میر عزیزانمان و تکرار تلخ روزهای مرداد و شهریور نخواهیم بود.

باید به سمت قرنطینه هوشمند حرکت کنیم / در قرنطینه هوشمند محدودیت ها برداشته می شود

وی افزود: با انجام واکسیناسیون تمام گروه ها عملا می توانیم به سمت قرنطینه هوشمند حرکت کنیم و در این شرایط تمام محدودیت های تردد و مسافرت و زیارت و ... برداشته خواهد شد.

وی افزود: در قرنطینه هوشمند اقتصاد می تواند با قدرت پیش رود و کارخانه ها و مراکز تولیدی با فراغ بال به فعالیت های خود بپردازند و نیازی دیگر به اعمال محدودیت ها نخواهد بود.

وزیر بهداشت در بخش دیگر صحبت هایش با تاکید بر بازگشایی حضوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور از مهرماه امسال، گفت: آموزش مجازی در رشته های پزشکی کاربردی ندارد و باید هرچه سریعتر دانشگاه ها بصورت حضوری آغاز به کار کنند.

وی افزود: دانشجویان پزشکی تامین کننده آینده سلامت کشور هستند و باید آموزش های آن ها با دقت بیشتری پیگیری شود.

عین اللهی در ادامه با تقدیر از عملکرد مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا، گفت: علی رغم هجمه های بسیار که گروه پزشکی را قشر منفعت طلب و .. می دانستند فداکاری ها و ایثار این قشر در ایام مبارزه با کرونا بی اساس بودن این هجمه ها را نشان داد.

وی افزود: در راه سلامت مردم بیش از 100 شهید را تقدیم کرده ایم و تمام کادر بهداشت و درمان همچنان فداکارانه برای سلامت مردم تلاش می کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه مدافعان سلامت بصورت یک فرهنگ درآمده و ایثارگری های این قشر برای همیشه درتاریخ ماندگار خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشگاه "تیپ یک" محسوب می شود/ پیگیری راه اندازی پایگاه هوایی فوریت‌های پزشکی اورامانات

وزیر بهداشت در ادامه با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه های مختلف گفت: طی بازدیدی که از این دانشگاه و فعالیت های آن داشته ایم خوشبختانه توسعه و رشد آن قابل تقدیر است.

وی افزود: از نظر بنده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام شاخص های دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور را دارد و از نظر ما این دانشگاه یک دانشگاه تیپ یک محسوب می شود ودیگر نباید آن را تیپ دو دانست.

وزیر بهداشت گفت: قطعا به این دانشگاه و توسعه فعالیت های آن کمک خواهیم کرد و پیگیر تکمیل پروژه های نیمه تمام آن خواهیم بود.

عین اللهی با تاکید بر لزوم ساخت بیمارستان های روانسر و ثلاث باباجانی، گفت: راه اندازی پایگاه هوایی فورریت های پزشکی در منطقه اورامانات هم یکی از اولویت های کار ما برای استان خواهد بود.