۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

کودکان چگونه می‌ توانند با وجود بیماری کرونا (کووید ۱۹) به‌راحتی بازی کنند؟

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰
کد خبر: 562863
کودکان چگونه می‌ توانند با وجود بیماری کرونا (کووید ۱۹) به‌راحتی بازی کنند؟

کرونا ویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و عضو خانواده ویروسی کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

​​​​​​به گزارش اقتصادآنلاین، کرونا ویروس‌ها در دهه ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس‌ها به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کنند، بااین‌حال تاکنون هفت کرونا ویروس منتقل شده به انسان، کشف شده است.آخرین نوع آن‌ها، کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-۲)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد. این کرونا ویروس پس از مدت کوتاهی تبدیل به دنیاگیری شد و تمام جهان را درگیر کرد.

کارشناسان می‌گویند که با ازبین‌رفتن بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ در ایالات متحده، والدین باید در تابستان امسال فرزندان خود را به برنامه‌های بازی مشترک‌تری برسانند. ​آن‌ها فعالیت‌هایی در فضای باز را پیشنهاد می‌کنند.

​آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که برخی از کودکان پس از بیش از یک سال انزوا ممکن است دچار نوعی اضطراب اجتماعی شوند. ​بعد از بیش از یک سال محدودیت، والدین دوباره در خانه و حیاط پشتی را برای بچه‌ها باز می‌کنند تا دوباره بچه شوند.

افسردگی + کودک و نوجوان

درحالی‌که دولت‌ها محدودیت‌های COVID19 را رفع می‌کنند، هنوز دلایل زیادی برای احتیاط وجود دارد. این ویروس کرونا و انشعابات آن به‌هیچ‌وجه از بین نرفته‌اند. ​و همه، به‌خصوص بچه‌های کوچک‌تر واکسینه نشده‌اند.

​والدین می‌خواهند تابستان را به فرزندانشان برگردانند، اما متخصصان می‌گویند که کلید این کار این است که همه را برای پاییز، زمستان و تابستان‌هایی فراتر از آن سالم نگه دارد.

​ پس از یک سال سخت و غیرمعمول، خانواده‌ها ممکن است مشتاق باشند که به تعطیلات تابستانی بروند. باتوجه‌به این‌که کودکان زیر ۱۲ سال هنوز حق واکسینه شدن در برابر COVID۱۹ را ندارند، در هنگام تهیه برنامه‌های تابستانی موارد کمی وجود دارد که باید به‌خاطر داشته باشید.

دکتر کریستینا جانز، به گفته هلثلین، پزشک اطفال و مشاور ارشد پزشکی در بخش مراقبت‌های ویژه کشوری، والدین باید در فعالیت‌های خود حتی در زمان بازی مشارکت بیشتری داشته باشند. ​جانز گفت: " من داشتن یک فعالیت ساختاریافته را تشویق می‌کنم تا هر لحظه ناراحت‌کننده اولیه بالقوه را به حداقل برسانم. " برای چند روز اول که از این پاندمی بیرون می‌آیند، من همچنین پیشنهاد می‌کنم که والدین به مدت کوتاهی به این بازی‌ها ادامه دهند. کوتاه‌ترین زمان پخش ساختاریافته می‌تواند تجربه مثبتی ایجاد کند که هر دو طرف را به انجام دوباره آن تشویق کند. "

اضطراب اجتماعی:

پس از یک یا چند سال انزوا، کودکان ممکن است اضطراب اجتماعی داشته باشند، و این طبیعی است، دکتر سارا صدیقی، به متخصص اطفال مرکز پزشکی هانتینگتون نیویورک گفت: " ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که کودکان باید خود را با رفتار‌های جدید وفق دهند، درست مانند کاری که آن‌ها در طی این بیماری همه‌گیر انجام دادند. " ما باید به آن‌ها وقت بدهیم تا با تنظیمات جدید سازگار شوند و آن‌ها را راحت کنیم.

با گروه‌های کوچک‌تر یک یا دو کودک در منطقه‌ای که برای کودک راحت است شروع کنید. اجازه دهید کودکان دوباره یکدیگر را بشناسند. " جانز اشاره کرد که این بیماری همه‌گیر درصد بیشتری از زندگی برخی افراد را به خود اختصاص داده است. ​

جانز گفت: " ممکن است نوجوانانی وجود داشته باشند که تعاملات اجتماعی بسیار محدودی در ۱۶ ماه گذشته داشته‌اند که می‌تواند نیمی از زندگی آن‌ها بسته به سن آن‌ها باشد. " این کودکان در حال یادگیری مقابله با بیش از یک نفر برای اولین‌بار در تاریخ هستند و این می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.

به‌این‌ترتیب، والدین باید با دقت به کودکان خود توجه کنند و به آن‌ها گوش دهند و بر روی شناسایی نشانه‌هایی که ممکن است نشان‌دهنده اضطراب یا عصبی بودن آن‌ها باشد، کار کنند.

" کاربون گفت که والدین نیز باید مراقب سفر تابستان امسال باشند. ​او گفت: " گزینه‌های با خطر کم‌تر برای کودکانی که هنوز واکسینه نشده‌اند را در نظر بگیرید. " سفر با خودرو به‌طورکلی خطر را نسبت به فرودگاه‌های شلوغ کاهش داده است.

اگر تصمیم بگیرید که پرواز کنید، پرواز‌های مستقیم در مقایسه با پرواز‌های غیرمستقیم کم‌تر در معرض قرار می‌گیرند. از نظر محل اقامت، اردو زدن و یا اجاره یک‌خانه تفریحی نسبت به یک اقامتگاه شلوغ خطر کمتری دارد و در هنگام دیدار از خانواده و دوستان، گردهمایی‌های در فضای باز از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود. "

بازی کودکان

سلامت کلی

عامل دیگری که تابستان امسال بر کودکان تأثیر می‌گذارد تغییر عادات غذایی است. برخی کودکان از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند و این غم‌انگیز است.

صدیقی گفت که عدم فعالیت در فضای باز و افزایش میان وعده‌های قندی، استرس و عادات خواب ضعیف به عدم سلامتی کودکان منجر شده است. ​

صدیقی همچنان افزود: " کودکان برای ادامه خوردن غذا‌های سالم به تشویق و رفتار والدین نیاز دارند. " رژیم غذایی با میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی آب مهم است. من همیشه توصیه می‌کنم که اعتدال را رعایت کنید، نه اینکه سعی کنید برخی غذا‌ها را حذف کنید، بلکه کنترل هر بخش را رعایت کنید و به مقدار آنها توجه کنید.​