۰ نفر

نوشیدنی جادویی برای کاهش فشار خون

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۰
کد خبر: 562759
نوشیدنی جادویی برای کاهش فشار خون

دانشمندان پاکستانی پی به تاثیر خارق العاده مصرف یک نوشیدنی در پایین آوردن فشار خون بردند.

به گزارش  اکسپرس، فشار خون بالا یکی از مرگبارترین بیماری‌های زمینه‌ای است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگر شود. براساس تحقیقات کالج سلطنتی لندن و سازمان جهانی بهداشت طی ۳۰ سال اخیر شمار افراد دارای فشار خون بالا از ۶۵۰ میلیون نفر به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهبود رژیم غذایی یکی از مواردی است که می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. با این حال، دانشمندان پاکستانی به نوشیدنی جالبی برای درمان فشار خون بالا دست یافته اند. تحقیقات آن‌ها نشان داده است مصرف چای سیر و عسل در این زمینه بسیار موثر است.

پژوهشگران در این مطالعه اثر ضد فشار خونی چای سیر و عسل بر سلامت انسان را مورد بررسی قرار دادند. دانشمندان پاکستانی به تجویز ۳، ۵، و ۷ گرم عسل و سیر در قالب چای به شرکت کنندگان به مدت ۴۲ روز اقدام کردند؛ سپس فشار خون آن‌ها را مورد سنجش قرار دادند.

شواهد نشان داد مصرف چای عسل و سیر به میزان قابل توجهی به کاهش فشار خون این افراد کمک کرد. این تاثیرگذاری به حدی بود که متخصصان می‌گویند می‌توان از این ترکیب به عنوان یک راهکار درمانی برای کاهش فشار خون بهره برد.

سرویس بهداشت همگانی انگلیس می‌گوید در کنار مصرف نوشیدنی‌هایی مانند چای سیر و عسل یا چای ترش می‌توانید با انتخاب رژیم غذایی سالم به کاهش فشار خون خود کمک کنید. متاسفانه نمک یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش فشار خون در جهان است.

مردم باید به طور معمول روزانه کمتر از ۶ گرم نمک مصرف کنند. این در حالی است که آمار‌های جهانی مصرف بیش از دو برابر این میزان را نشان می‌دهد؛ همچنین داشتن یک رژیم غذایی با درصد چربی کم و شامل فیبر زیاد مانند غلات کامل، میوه و سبزیجات کافی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

همچنین تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است داشتن تحرک کافی و ورزش کردن می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. متاسفانه کمتر کسی می‌داند که مصرف مشروبات الکلی علاوه بر تاثیرات مخربی که بر اندام‌ها و بافت‌های بدن دارد، می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود.

از این رو، توصیه می‌شود رژیم غذایی مناسب، عدم مصرف مشروبات الکلی، تحرک کافی و سبک زندگی سالم را برای کنترل فشار خون انتخاب کنید. کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند باید به طور پیوسته اقدام به سنجش فشار خونشان کنند و از توصیه پزشکان به طور جدی پیروی کنند.