۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

آیا می‌توان از ویتامین C برای درمان نقرس استفاده کرد؟

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 561711
آیا می‌توان از ویتامین C برای درمان نقرس استفاده کرد؟

ویتامین C می‌تواند مزایایی را برای افراد مبتلا به نقرس داشته باشد زیرا ممکن است به کاهش اسیداوریک در خون کمک کند.

چرا کاهش اسیداوریک در خون برای نقرس مفید است؟

به گزارش اقتصادآنلاین ،در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که چرا کاهش اسیداوریک در خون برای نقرس مفید است و چگونه ویتامین C می‌تواند به کاهش اسیداوریک و  نقرس کمک کند.طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) (CDC، نقرس در اثر اسیداوریک بیش از حد در بدن ایجاد می‌شود. به همین دلیل، هر چیزی که بتواند میزان اسیداوریک را در بدن شما کاهش دهد، باید تأثیر مثبتی بر نقرس داشته باشد.

آیا ویتامین C اسیداوریک را کاهش می‌دهد؟

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین C ممکن است به کاهش اسیداوریک در خون کمک کند که در نتیجه می‌تواند از شراره نقرس جلوگیری کند.

  • مطالعه‌ای بر روی تقریباً ۴۷۰۰۰ مرد در طی ۲۰ سال نشان داد، کسانی که از مکمل ویتامین C استفاده می‌کنند ۴۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به نقرس هستند.

ویتامین+سی

  • مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ روی تقریباً ۱۴۰۰ مرد نشان داد که میزان اسیداوریک در خون در مردانی که بیشترین ویتامین C را مصرف کردند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.

  • یک متاآنالیز در ۱۳ مطالعه مختلف در سال ۲۰۱۱ نشان داد که یک دوره ۳۰ روزه مصرف مکمل ویتامین C در مقایسه با شبه دارویی که هیچ اثر درمانی ندارد به میزان قابل‌توجهی اسیداوریک خون را کاهش می‌دهد.

اگرچه مکمل‌های ویتامین C ممکن است سطح اسیداوریک را در خون شما کاهش دهند، اما هیچ مطالعه‌ای نشان نداده است که شدت یا دفعات شراره‌های نقرس تحت تأثیر ویتامین C است.