۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

تفاوت کشمش طلایی در برابر کشمش سلطانی و مویز چیست؟

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۳۰
کد خبر: 561686
تفاوت کشمش طلایی در برابر کشمش سلطانی و مویز چیست؟

کشمش طلایی، کشمش سلطانی و مویز همه از انواع رایج خشکبار هستند. به طور خاص، آن‌ها انواع مختلفی از انگور‌های خشک هستند. آن‌ها که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، در غذا‌های مختلف در سراسر دنیا هم در غذا‌های شیرین و هم در غذا‌های خوش‌مزه استفاده می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی‌رغم محبوبیت آن‌ها، هنوز هم سردرگمی زیادی در مورد این غذا‌های خوش‌مزه وجود دارد. این مقاله تفاوت این کشمش طلایی، کشمش سلطانی و مویز را توضیح می‌دهد. آن‌ها انواع مختلفی از انگور خشک هستند.

بااین‌حال، درک تفاوت‌های بین این سه می‌تواند گیج‌کننده باشد، به‌ویژه برای کشمش طلایی‌ها و سلطانی‌ها چون تعاریف آن‌ها در نقاط مختلف جهان متفاوت است.  در ایالات متحده، اصطلاح "کشمش" هم برای کشمش طلایی و هم کشمش سلطانی کار می‌رود. 

برای تشخیص این دو، کشمش را کشمش طلایی می‌نامند. در سطح بین‌المللی، داستان متفاوتی را دارا است. در بیشتر کشور‌ها، از جمله انگلستان، کشمش طلایی‌ها و کشمش سلطانی در نوع انگور و روش فرآوری مورداستفاده متمایز می‌شوند. برای اجتناب از سردرگمی، این مقاله با توجه کشمش تعاریف بین‌المللی به کشمش طلایی و کشمش سلطانی اشاره خواهد کرد. 

کشمش:

کشمش نوعی انگور هستند که حدود سه هفته خشک شده‌اند. انگور وقتی خشک می‌شود تیره می‌شود که به رنگ قهوه‌ای تیره تبدیل می‌شود. طیف وسیعی از انواع انگور برای تولید کشمش مورداستفاده قرار می‌گیرد. اندازه، طعم و رنگ به نوع انگور استفاده‌شده بستگی دارد. 

در ایالات متحده، کشمش‌ها به طور معمول از نوع انگور یکسانی ساخته می‌شوند. بااین‌حال، در استرالیا، کشمش‌ها به طور انحصاری از انواع انگور بزرگ‌تر از جمله مسقط، لکسیا و والتهام کراس ساخته می‌شوند و اغلب به همین دلیل بزرگ‌تر کشمش سلطانی هستند. 

کشمش رنگ تیره دارند، بافت نرمی دارند، طعم شیرین دارند و معمولاً بزرگ‌تر کشمش سلطانی و مویز هستند. 

کشمش سلطانی:

کشمش سلطانی

کشمش سلطانی‌ها از انگور‌های بی‌دانه سبز به‌ویژه انواع بدون دانه تامسون ساخته می‌شوند برخلاف کشمش طلایی، کشمش سلطانی معمولاً قبل از خشک شدن برای سرعت بخشیدن به فرایند، در محلول مبتنی بر روغن پوشش داده می‌شوند. 

به همین دلیل رنگ آن‌ها اغلب روشن‌تر از مویز می‌باشد. در استرالیا، برخی از کشمش سلطانی‌ها بدون محلول خشک‌کردن ساخته می‌شوند. این انگور‌ها بیشتر طول می‌کشد تا خشک شوند تا سه هفته و به رنگ قهوه‌ای تیره هستند. آن‌ها اغلب به‌عنوان کشمش سلطانی "طبیعی" شناخته می‌شوند. 

کشمش ایالات متحده، به‌عنوان "کشمش طلایی" و یا "کشمش سلطانی" شناخته می‌شوند. این انگور‌ها با یک ماده نگهدارنده به نام دی‌اکسید سولفور تیمار می‌شوند تا رنگ روشن‌تر انگور را حفظ کنند. کشمش سلطانی‌ها عموماً کوچک‌تر از کشمش طلایی بوده و از نظر رنگ شیرین‌تر، آبدار و روشن‌تر از کشمش طلایی و مویز هستند. 

مویز:

مویز

مویز سیاه که با نام "انگور زانت" نیز شناخته می‌شوند، انگور‌های کوچک و خشک هستند. با وجود نام این محصولات، این محصولات با خشک‌کردن انواع انگور بی‌دانه و کوچک به نام "کرنت سیاه" و "کارینا" ساخته می‌شوند. مویز‌ها تا سه هفته طول می‌کشد تا خشک شوند. 

آن‌ها به‌خاطر اندازه کوچک خود طعم شیرین و تندی دارند و بافت و شیرینی به غذا‌های شیرین و خوش‌مزه اضافه می‌کنند. 

کشمش طلایی و کشمش سلطانی:

آن‌ها همچنین سرشار از فیبر و پتاسیم هستند و منبع خوبی از ترکیبات گیاهی از جمله آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند. در حالت نزولی، مقدار ویتامین C و ویتامین K به طور قابل‌توجهی از انواع تازه وقتی انگور خشک می‌شود، کاهش می‌یابد. 

هر سه منبع غنی از آنتی‌اکسیدان هستند، از جمله پلی فنول‌ها. آنتی‌اکسیدان‌ها به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های مضری کمک می‌کنند که می‌توانند توسط رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو ایجاد شوند که به التهاب و بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان کمک می‌کنند. 

علاوه بر این، کشمش طلایی، کشمش سلطانی و مویز غنی از فیبر هستند. تنها ‌۲۸ گرم حاوی ۱ تا ۲ گرم فیبر است که ۴ تا ۸ درصد نیاز روزانه شما است.  

مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی با میوه‌ها و سبزیجات غنی از فیبر ممکن است به کاهش خطر فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و دیابت کمک کند.  بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهند که خوردن کشمش ممکن است باعث:

- کاهش فشارخون

- بهبود کنترل قند خون

- افزایش احساس سیری

درحالی‌که کشمش سلطانی فواید سلامتی زیادی دارد اما به طور خاص موردمطالعه قرار نگرفته است، این احتمال وجود دارد که آن‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی، اثرات سلامتی مشابهی داشته باشند. 

در نهایت، اگرچه کشمش طلایی و کشمش سلطانی انگور بی‌دانه هستند اما مهم است که به‌خاطر داشته باشید که میوه‌های خشک قند و کالری بالایی دارند و می‌توانند به‌راحتی باعث افزایش وزنتان شوند.  به همین دلیل، میوه خشک فقط باید به مقدار کم و ترجیحاً همراه با دیگر غذا‌های مغذی مثل آجیل، دانه و یا ماست مصرف شود. 

کشمش‌ها در پخت‌وپز نیز مصارف زیادی دارند:

کشمش طلایی، کشمش سلطانی و مویز همه این‌ها بسیار متنوع هستند و می‌توانند به‌تنهایی خورده شوند، به‌عنوان یک میان وعده و یا به غذا‌های برنج، کباب، سالاد، بلغور جو دو سر و غذا‌های پخته‌شده اضافه شوند.

با وجود تفاوت‌های جزئی در اندازه و طعم آن‌ها، هرکدام می‌توانند در بسیاری از دستورالعمل‌های مشابه استفاده شوند و به‌راحتی می‌توانند جایگزین یکدیگر شوند. در اینجا چند ایده برای نحوه ترکیب آن‌ها در رژیم غذایی شما آورده شده است:

- به ظرف پنیر بیفزایید: کشمش طلایی را علاوه بر ظرف حاوی پنیر می‌توانید به هر نوع خوراکی که بخواهید اضافه کنید. کشمش طلایی به‌عنوان بزرگ‌ترین محصول نسبت یک فرنگی و سلطانی، به‌خوبی با شیرینی خامه‌ای، آجیل و کراکر افزوده می‌شود و کاربرد دارد. 

کشمش + پنیر

- به‌عنوان یک وعده غذایی در صبح و یا بعدازظهر مصرف کنید: می‌توانید آن‌ها را به‌صورت ساده بخورید و یا به ماست و یا آجیل برای یک وعده غذایی قابل‌توجه اضافه کنید. به همین ترتیب، سعی کنید موادی که به هم می‌خورند را باهم ترکیب کنید و لذت ببرید.

- اضافه‌کردن به آرد جو دو سر: کمی کشمش طلایی، کشمش سلطانی و یا مویز، شیرینی طبیعی را به فرنی شما اضافه می‌کنند. 

- اضافه‌کردن به کیک‌های پخته‌شده: اضافه‌کردن میوه‌های خشک به شیرینی‌ها، کلوچه‌های گرانولا و کوکی‌ها راهی خوب برای شیرین‌سازی غذا‌های پخته‌شده است. کشمش طلایی و کشمش سلطانی به‌ویژه برای افزودن طعم خوب می‌تواند محصول نهایی را عالی سازد.

- اضافه‌کردن مویز به سالاد‌ها: به طور خاص، کشمش‌ها برای اضافه‌کردن به شیرینی و سالاد‌ها عالی هستند. آن‌ها به‌خوبی با سبزیجات و میوه‌های خرد شده جفت می‌شوند.

- به غذا‌های خوش‌طعم اضافه کنید: سعی کنید هر یک از این سه نوع را به غذا‌های خوش‌طعم اضافه کنید. مویز اغلب به‌خاطر اندازه کوچکشان بهتر می‌باشند. کشمش طلایی و کشمش سلطانی و مویز را باید در دمای نسبتاً خنک و خشک مانند کابینت آشپزخانه نگهداری کنید. آن‌ها را در یک کیسه مهروموم شده قرار دهید و یا آن‌ها را در یک شیشه انبار کنید. 

کشمش پلو

کدام نوع را باید انتخاب کنید؟ 

کشمش طلایی، کشمش سلطانی و مویز همگی بسیار مغذی هستند و جایگزین‌های خوبی برای یکدیگر هستند. در پایان روز، بهتر است که بر مبنای دستور پخت و یا غذا و ترجیح طعم خود انتخاب کنید. 

همچنین مهم است که به‌خاطر داشته باشید که برخی از تولید‌کنندگان یک ماده نگهدارنده به نام دی‌اکسید گوگرد را برای حفظ رنگ انگور تازه اضافه می‌کنند.

عمدتاً برای "کشمش طلایی" استفاده می‌شود. برخی افراد به دی‌اکسید گوگرد حساس هستند و علائمی مانند گرفتگی عضلات شکم، التهاب پوست و حملات آسم را بعد از خوردن آن تجربه می‌کنند. اگر به سولفور دی‌اکسید حساس هستید، به دنبال این ماده نگهدارنده بر روی برچسب بگردید. 

چکیده مطلب:

کشمش طلایی و کشمش سلطانی و مویز انواع مختلفی از انگور‌های خشک هستند که غنی از فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان هستند. کشمش طلایی، کشمش سلطانی و مویز مختلفی از انگور‌های خشک هستند که غنی از فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان هستند. کشمش طلایی از انواع مختلف انگور ساخته می‌شوند. آن‌ها به طور طبیعی خشک می‌شوند و معمولاً بزرگ‌ترین آن‌ها هستند. 

کشمش سلطانی‌ها از انگور‌های بی‌دانه درست شده‌اند. آن‌ها اغلب قبل از خشک شدن در محلول غوطه‌ور می‌شوند که فرایند را سرعت می‌بخشد. آن‌ها اغلب آبدار و روشن‌ترین رنگ هستند. 

مویز از انواع کوچک انگور ساخته می‌شوند. آن‌ها به طور طبیعی خشک شده‌اند و کوچک‌ترین و تیره‌ترین آن‌ها هستند. در پایان، همه آنها انتخاب‌های خوبی و مقوی هستند که حتی می‌توانند به‌سلامتی شما کمک کنند. 

آنچه که شما انتخاب می‌کنید به‌سادگی دستورالعمل موردنظر و ترجیح سلیقه شما بستگی دارد.