۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

انگور و فواید آن

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبر: 561656
انگور و فواید آن

وقتی انگور را گاز می‌گیرید، بیشتر از یک انفجار آبدار، شیرین و خوب به دست می‌آورید. همچنین دوز مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان دریافت می‌کنید که به شما در حال خوب ماندن کمک میکند.

به گزارش اقتصادآنلاین، انگور کم کالری و تقریباً بدون چربی است. انگور از هزاران سال پیش وجود داشته است. همان‌طور که انگور روی انگورهای خود می‌رسد، آنها تبدیل می‌شوند:

- سبز شفاف

- سیاه

- رنگ بنفش

- قرمز

بعضی از انواع انگور دارای دانه‌های خوراکی است. انواع دیگر بدون دانه هستند. خوردن انگور بدون هسته ممکن است، برخی دارای دانه‌های خوراکی هستند. انگور‌های بدون دانه را ممکن است راحت‌تر بخورید اما انگور‌های با دانه شیرین‌تر هستند. خود دانه ممکن است طعم تلخی داشته باشد.

انگور

انگور‌هایی که در فروشگاه محلی یا سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها پیدا می‌کنید و می‌خرید به‌عنوان انگور مصرفی تازه خانگی می‌نامند. انگور‌های نوشیدنی برای درست‌کردن فقط نوشیدنی به کار می‌روند. آن‌ها کوچک‌تر از انگور‌های خانگی هستند اما پوست ضخیم و دانه‌های بزرگ‌تر دارند. در اینجا نگاهی به فواید غذایی خوردن انگور می‌اندازیم.

انگور منبع خوبی از پلی فنول‌ها است. همه انواع انگور حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول‌ها ترکیباتی هستند که به انگور و برخی گیاهان دیگر رنگ زنده می‌دهند. 

آن‌ها همچنین حفاظت در برابر بیماری‌ها و آسیب‌های زیست‌محیطی را ارائه می‌کنند. پلی فنول‌ها آنتی‌اکسیدان‌های شناخته‌شده‌ای هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند.

پوست‌ها و تفاله انگور حاوی پلی فنل‌ها هستند. هم چنین آن‌ها بالاترین توانایی‌های آنتی‌اکسیدانی را دارند. انگور به طور عمده به‌خاطر محتوای پلی فنول آن برای شما خوب است.

می‌توانند به مبارزه بیماری‌های کمک کنند:

- دیابت

- سرطان

- بیماری آلزایمر

- بیماری ریه

- پوکی‌استخوان

- بیماری قلبی

انگور‌ها از سلامتی قلب حمایت می‌کنند:

انگور بخورید تا قلب سالم‌تری داشته باشید. پلی فنول‌ها در انگور ممکن است به جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند. علاوه بر جمع‌آوری رادیکال‌های آزاد، تصور می‌شود که انگور اثرات ضدالتهابی، اثرات ضد پلاکت دارد و از عملکرد اندوتلیال حمایت می‌کند. اختلال عملکرد اندوتلیال با عوامل خطر برای تجمع پلاک در شریان‌ها و یا آتروسکلروز مرتبط است. 

انگور + قلب

انگور از سلامت چشم حمایت می‌کند!

با وجود انگور هویج را کنار بگذارید. انگور ممکن است به‌زودی جای هویج را به‌عنوان بهترین غذا برای سلامت چشم بگیرد. طبق تحقیقات مؤسسه Bascom Palmer Eye  در دانشگاه میامی خوردن مرتب انگور می‌تواند به حفاظت از زوال شبکیه کمک کند. این منجر به بیماری‌های شبکیه مانند انحطاط ماکولا می‌شود.

در این مطالعه، عملکرد شبکیه در موش‌های تغذیه شده با سه وعده روزانه انگور مشاهده شد. علاوه بر این، موش‌ها به‌صورت ضخیم درآمده و پاسخ‌های نور دریافتی بهبود یافتند. 

انگور ممکن است حافظه را تقویت کند:

تحقیقات نشان می‌دهد که میوه‌های غنی از آنتی‌اکسیدان مانند آب انگور کنکورد به کاهش استرس اکسیداتیو که منجر به پیری می‌شود کمک می‌کنند. در مطالعات، این کاهش عملکرد حافظه کلامی و عملکرد حرکتی را افزایش می‌دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ نشان داد که آب انگور کنکورد که به مدت ۱۲ هفته مصرف شد، یادگیری کلامی را در بزرگسالانی که حافظه روبه‌زوال داشتند اما زوال عقل نداشتند، افزایش داد. انگور ممکن است به جلوگیری از سندرم متابولیک کمک کند.

سندرم متابولیک عبارت است از گروهی از عوامل خطر که خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته را افزایش می‌دهند.

این عوامل خطر عبارتند از:

- یک سایز دور کمر زیاد

- تری گلیسیرید زیاد

- کلسترول کم HDL ("خوب")

- فشارخون بالا

- قند خون بالا

انگور

غذا‌های غنی از پلی فنول مثل انگور ممکن است به حفاظت در برابر سندروم متابولیک کمک کنند. پلی فنول‌های هسته انگور، ممکن است به بهبود کلسترول، فشارخون و سطح قند خون کمک کنند.

انگور ویتامین K را تأمین می‌کند:

انگور منبع خوبی از ویتامین K است. ویتامین K به لخته شدن خون کمک می‌کند. کمبود ویتامین K شما را در معرض خطر خونریزی قرار می‌دهد. البته هم چنین ممکن است خطر پوکی‌استخوان را افزایش دهد اما مطالعات بیشتری موردنیاز است.  

انگور به شما فیبر می‌دهد:

انگور حاوی مقدار کمی فیبر محلول است. این کار ممکن است سطح کلسترول و قند خون را کاهش دهد. اگر شما دچار بی‌نظمی روده هستید، خوردن فیبر بیشتر می‌تواند به شما کمک کند. 

کشمش چطور؟

کشمش‌ها انگور خشک‌شده هستند. آن‌ها پر از پلی فنول‌ها هستند. کشمش‌ها حاوی مقادیر کمی آب هستند، بنابراین آن‌ها در واقع سطوح بالاتری از آنتی‌اکسیدان نسبت به انگور‌های تازه دارند. 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ کشف کرد که جویدن کشمش سه بار در روز فشارخون را کاهش می‌دهد. کشمش قند و کالری بیشتری دارند و درعین‌حال نسبت به انگور آن‌قدر احساس نمی‌شوند، پس بهتر است که آن‌ها را به طور متعادل بخورید. 

چگونه انگور را در رژیم غذایی خود جای دهید:

انگور کوچک و برای خوردن راحت است. شستن یک دسته از آن‌ها و لذت بردن از یک میان وعده سالم آسان است. روش‌های دیگر برای لذت بردن از انگور

عبارتند از:

- آبمیوه را از انگور‌های تازه درست کن. 

- آب انگور ۱۰۰ % را بدون اضافه‌کردن شکر بنوشید

- انگور را به سالاد سبز و یا سالاد میوه اضافه کنید. 

- افزودن انگور‌های خرد شده به دستور غذای سالاد مرغ مورد علاقه‌تان

- انگور‌های یخ‌زده را برای یک غذای مختصر تابستانی بخورید.

انگور

گام‌های بعدی شامل:

انگور برایتان خوب است. آن‌ها پر از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی هستند. آن‌ها هم چنین حاوی فیبر هستند و یک غذای کم‌کالری هستند. خوردن رژیم غذایی غنی از میوه‌هایی مثل انگور می‌تواند خطر شما را کاهش دهد:

- حمله قلبی

- ضربه

- دیابت

- سرطان

- چاقی