۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

اگر ریفلاکس اسید معده داشته باشم می‌توانم شکر بخورم؟

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۰
کد خبر: 561654
اگر ریفلاکس اسید معده داشته باشم می‌توانم شکر بخورم؟

ریفلاکس اسید معده یک بیماری شایع است که می‌تواند باعث احساس سوزش شود که به سوزش معده معروف است. ممکن است این احساس سوزش را پس از خوردن یک ماده غذایی خاص احساس کرده باشید. این غذا‌ها به‌عنوان غذا‌های محرک شناخته می‌شوند و در افراد مختلف می‌توانند متفاوت باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، قند اگرچه اغلب در غذا‌ها و نوشیدنی‌های محرک وجود دارد ولی به‌تنهایی ریفلاکس اسید معده را تحریک نمی‌کند. در اینجا مواردی ذکر شده است که باید درباره رفلاکس اسید معده و قند مصرفی بدانید.

اگر ریفلاکس اسید معده داشته باشم آیا می‌توانم شکر بخورم؟

مصرف شکر در مقادیر کم و بدون افزودن مواد محرک به‌طورکلی تأثیری در ریفلاکس اسید نخواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، عسل‌های خالص، مربا به طور معمول علائم شما را تحریک نمی‌کنند. قند موجود در غذا‌های تحریک‌کننده یا قند مصرفی همراه با مواد غذایی محرک ممکن است باعث بروز علائم مختلفی شود.

به همین دلیل، باید از خوردن موارد زیر اجتناب کنید:

• شکلات

• نعناع بیابانی

• میوه و مرکبات

• غذا‌های چرب

• نوشیدنی‌های کافئین‌دار، مانند قهوه و چای

آنچه از تحقیق نتیجه‌گیری شده است:

ریفلاکس+معده

رژیم غذایی شما می‌تواند فاکتور اصلی در تحریک و جلوگیری از ریفلاکس اسید معده باشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ گزارش داد که افراد مبتلا به ریفلاکس اسید بیشتر از افراد غیر مبتلا به ریفلاکس اسید معده، غذا‌های محرک مصرف می‌کنند. 

محققان نتیجه‌گیری کردند که اصلاح رژیم غذایی شما فرصتی عالی برای درمان ریفلاکس اسید معده بدون دارو را برای شما فراهم می‌کند. کنترل وزن نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. مطالعه‌ای در کلینیک سیستم گوارشی و هپاتولوژی چندین مطالعه در مورد ریفلاکس اسید معده را مورد بررسی قرارداد و نتیجه‌گیری شد که کاهش وزن علائم ریفلاکس اسید معده را کاهش می‌دهد.

خطرات و هشدار‌ها:

محدودکردن میزان قند می‌تواند به شما در حفظ وزن استاندارد خود کمک کند. قند‌های اضافه شده معمولاً میزان کالری کلی را افزایش می‌دهند. اگر احساس می‌کنید قند روی علائم ریفلاکس اسید معده شما تأثیر می‌گذارد، باید با پزشک خود مشورت کنید.

آن‌ها ممکن است از شما بخواهند که یک دفترچه یادداشت مربوط به رژیم غذایی خود را یادداشت کنید. در دفترچه یادداشت، یادداشت خواهید کرد که چه غذا‌هایی می‌خورید و آیا بعد از خوردن آن علائمی را تجربه می‌کنید یا خیر. این می‌تواند به شما و پزشک کمک کند تا مشخص کنید که علائم شما ناشی از قند یا سایر مواد غذایی است.

نحوه استفاده از مواد جایگزین به‌جای شکر هنگام پخت‌وپز غذا:

قند و شکر ممنوع

اگر می‌خواهید میزان مصرف قند خود را کاهش دهید، هنگام پخت‌وپز استفاده از مواد جایگزین به‌جای شکر را در نظر بگیرید. بسیاری از شیرین‌کننده‌های مصنوعی، کالری کم یا هیچ کالری‌ای به وعده غذایی شما اضافه نمی‌کنند. در حالی که شیرینی زیادی به غذا اضافه می‌کنند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی محبوب عبارتند از:

• شیرین‌کننده اسپلندا

• سوییت‌اند لو (Sweet’N Low)

• برند شکر ایکوال (equal)

همچنین می‌توانید به‌جای قند از یک جایگزین مانند عسل یا سس سیب استفاده کنید. این جایگزینی می‌تواند شیرینی لازم را بدون عوارض جانبی به رژیم غذایی شما اضافه کند.

کاری که اکنون می‌توانید انجام دهید:

اگر ریفلاکس اسید معده دارید، گزینه‌هایی برای درمان علائم شما وجود دارد. بسته به نیاز‌های فردی خود، ممکن است بتوانید از طریق تنظیم سبک زندگی یا مصرف دارو، آرامش خود را مجدد به دست بیاورید.

اگر فکر می‌کنید ممکن است مصرف قند روی علائم شما تأثیر بگذارد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

• نوشتن یک دفترچه یادداشت برای رژیم غذایی خود برای پیگیری آنچه می‌خورید و واکنش بدن شما نسبت به آن غذا چیست

• جایگزین‌های قند را وارد رژیم خود کنید

• حذف کردن کامل قند از رژیم غذایی خود

اگر نگران علائم مداوم ریفلاکس اسید معده خود هستید، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک می‌تواند رژیم غذایی شما را بررسی کرده و به شما در شناسایی غذا‌های محرک و تحریک‌کننده کمک کند. در صورت لزوم، آن‌ها می‌توانند برای ایجاد یک برنامه تغذیه منظم و مدیریت وزن با شما مشورت کنند.