۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

بعد از زایمان سزارین چه زمانی برای برقراری رابطه جنسی مناسب است؟

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 561300
بعد از زایمان سزارین چه زمانی برای برقراری رابطه جنسی مناسب است؟

برخی افراد فکر می‌کنند چون زایمان سزارین ارتباطی با واژن ندارد پس رابطه جنسی بعد از آن مشکلی نخواهد داشت و راحت‌تر است اما باید گفت که این‌گونه نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین،باید بدانیم که زمان بازگشت به رابطه جنسی در هر فردی متفاوت است. اما در بین اکثر زنان بین چهارتا شش هفته زمان لازم است. بسته شدن دهانه رحم بعد از زایمان حدود شش هفته طول می‌کشد به همین دلیل قبل از آن ممکن است دچار خونریزی شوید. 

برخی از زنان ممکن است زود‌تر احساس آمادگی برای رابطه جنسی را داشته باشند، اما درهرصورت تأیید متخصص زنان و زایمان لازم است.بعد از زایمان سزارین برای بهبودی سه تا چهار روز در بیمارستان خواهید ماند و بعد از آن کم‌کم می‌توانید خودتان به سرویس بهداشتی بروید و همچنین دوز دارو‌های مسکن کم می‌شود.

چگونگی بهبود بعد از زایمان سزارین:

زنانی که زایمان سزارین دارند به‌اندازه زنانی که زایمان طبیعی دارند خونریزی واژن ندارند، دلیل این امر این است که در زایمان سزارین مقداری از خون در طی جراحی تمیز می‌شود. رحم یک زن شش هفته طول می‌کشد تا به حالت اولیه و طبیعی خود بازگردد و دهانه رحم او بسته شود. اما برای اینکه رابطه جنسی با خیال راحت انجام شود بهتر است که دهانه رحم بسته شود.

بهبود جسمی در زایمان سزارین سخت‌تر از زایمان واژینال است. بخیه‌های محل شکاف بعد از یک هفته برداشته می‌شود و بعد از آن شش هفته طول می‌کشد تا محل شکاف کاملاً خوب شود اما در مواردی ممکن است حتی بعد از گذشت ما‌ها در آن محل احساس بی‌حسی یا گزگز داشته باشند که این طبیعی است اما به‌شرط اینکه همراه با تب و درد شدید نباشد.

برقراری رابطه جنسی باید به‌گونه‌ای باشد که به محل شکم و بخیه فشار وارد نکند. در ارتباط با رابطه جنسی حتماً با شریک زندگی خود صحبت کنید، و به برخی از معاشقه‌های جنسی بپردازید تا به شما کمک کند آرامش بیشتری داشته باشید و برای شروع از روغن‌کاری استفاده کنید. 

بعضی از زنان بعد از زایمان سزارین دچار اختلال عملکرد جنسی می‌شوند، بنابراین در صورت نیاز حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

اما به یاد داشته باشید که بعد از زایمان روش‌های کنترل بارداری را داشته باشید. افرادی وجود دارند که دقیقاً نه ماه بعد از زایمان کودک اول خود، کودک دوم خود را باردار هستند. 

گزینه‌های زیادی برای کنترل بارداری طولانی‌مدت وجود دارد که برای مادران شیرده ضرری ندارد. با پزشک خود در مورد اینکه چه روشی برای شما مناسب است صحبت کنید.

بعد از زایمان چه زمانی نیاز است به‌پیش پزشک برویم؟

مراجعه به پزشک

در صورت افزایش درد، ترشح با خونریزی پس از زایمان سزارین با پزشک خود صحبت کنید. شرایط زن بعد از زایمان باید روزبه‌روز بهتر شود نه بدتر. داشتن رابطه جنسی برای اولین‌بار بعد از زایمان ممکن است برای شما خوشایند نباشد.