۰ نفر

هشدار‌هایی در مورد پرورش پرندگان در خانه

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۳
کد خبر: 561038
هشدار‌هایی در مورد پرورش پرندگان در خانه

یک متخصص آمریکایی توصیه کرد که هنگام برخورد با طیور خانگی باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

به گزارش وب سایت آمریکایی "Study Finds"، کریگ کووال کارشناس کشاورزی آمریکایی، درباره خطرات پرورش طیور در خانه و مراقبت دقیق از آن‌ها هشدار داد و گفت که این می‌تواند منجر به عفونت سالمونلا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کووال با تأکید بر ضرورت کاهش تماس با طیور به دلیل خطری که برای سلامتی دارد گفت: مردم باید اقدامات احتیاطی ساده‌ای را پس از بازدید یا تمیز کردن مرغداری‌ها، یا حتی لمس پرندگان، تخم مرغ و گوشت آن‌ها انجام دهند.

استاد کالج کشاورزی دانشگاه تگزاس ایالات متحده افزود: سالانه صد‌ها عفونت سالمونلا رخ می‌دهدکه در برخی پرندگان این عارضه بدتر است، اما افراد زیادی به ویژه افرادی که هنوز تازه وارد زمینه پرورش طیورشده اند، وجود دارند که نسبت به این موضوع آگاه نیستند، بنابراین اقدامات ساده لازم برای جلوگیری از عفونت را انجام نمی‌دهند.

از جمله توصیه‌های او این است که کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند هرگز نباید طیور را در دست بگیرند؛ زیرا احتمال عفونت بیشتر است و می‌گوید بزرگسالان و کودکان نیز نباید طیور را ببوسند که این کار مثل «بازی با آتش» است.

کووال ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه لازم پس از تماس با مرغ یا تخم مرغ یا کار در در محیط آنها، باید شامل شستن دست‌ها با صابون و آب گرم در حداکثر دمای قابل تحمل همچنین نیاز به تعویض لباس‌ها و کفش‌ها باشد؛ همچنین تخم مرغ‌های تازه را کاملاً با آب گرم آبکشی کرده و قبل از نگهداری در یخچال، با دستمال کاغذی یا پارچه‌ای که به دست یا سطوح آشپزخانه برخورد نمی‌کند، خشک کنید.

کارشناس آمریکا تأکید کرد: مرغداران همچنین می‌توانند با عدم تقسیم ابزار مورد استفاده در انبار‌ها با سایر پرورش دهندگان از مرغ خود محافظت کنند و در صورت لزوم به اشتراک گذاری این ابزار‌ها، قبل از استفاده باید آن‌ها را به خوبی تمیز و استریل و کفش‌ها و لباس‌ها را باید تعویض کرد.

کووال با تأکید بر اهمیت خرید پرندگان را از منابع معتبر گفت: اکثر پرندگان بیش از ۲۰۰۰ نوع سالمونلا را حمل می‌کنند. براساس این گزارش، علائم سالمونلا شامل تب، گرفتگی معده و اسهال است که بین ۶ ساعت تا ۶ روز پس از قرار گرفتن در معرض عفونت ظاهر می‌شوند و این بیماری معمولاً تا یک هفته طول می‌کشد.