۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ ماده خوراکی که دیگر نباید دور بریزید!

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱
کد خبر: 560966
۵ ماده خوراکی که دیگر نباید دور بریزید!

ضایعات غذایی زیادی هستند که به نظر خودمان برای ما غیرقابل‌استفاده هستند و آن‌ها را دور می‌ریزیم اما برخی از این مواد خوراکی قابل‌استفاده خواهند بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، در اینجا با ۵ماده خوراکی که دیگر نباید دور بریزید آشنا می شوید؛

۱. ضایعات گیاهی

3

حتی اگر در حین پخت غذا، گیاه کاربردی برای شما ندارد هرگز آن را دور نیندازید؛ فقط کافی است آنها را در یک کیسه پلاستیکی و در فریزر قرار دهید. پس از پرشدن کیسه محتویات را در قابلمه‌ای بگذارید، آب و مقداری ادویه به آن اضافه کنید و بگذارید دم بکشد. این یک روش عالی برای تهیه آبگوشت خانگی است.

۲. تربچه، چغندر و شلغم

خواص شلغم

جالب است بدانید که برگ و سبزی‌های چغندر خوراکی هستند و تنها ریشه‌های آن قابل خوردن نیستند. می‌توانید سبزی‌ها را با سیر خرد شده و کمی روغن زیتون تفت دهید. برگ‌های شلغم را نیز آب‌پز کنید و با ادویه دلخواه میل کنید.

۳. رازیانه

فواید دانه رازیانه

از تکه‌های رازیانه می‌توانید برای تزئین سوپ یا فیله مرغ و ماهی استفاده کنید. همچنین با استفاده از آن می‌توانید عطر خوبی به سالاد سفره‌تان بدهید.

۴. استخوان مرغ و بوقلمون

آیا بعد از پختن مرغ یا بوقلمون استخوان‌ها را دور می‌ریزید؟

می‌توانید از آن‌ها برای تهیه آب مرغ استفاده کنید. به‌طوری‌که حدود ۴ ساعت آن‌ها را با پیاز، کرفس و هویج بجوشانید و سپس از آن در سوپ استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را در فریزر نگهداری کنید و بعداً استفاده کنید.

۵. نان بیات

نان نون

نان کهنه (و نه کپک‌زده!) را می‌توان با غذاساز آسیاب کرد و به‌عنوان آرد سوخاری از آن استفاده کرد؛ همچنین می‌توان با پختن آن با روغن و قراردادن در فر کروتون خانگی درست کرد.