۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۵علامتی که نشان می دهد از مرطوب کننده اشتباه استفاده می کنید

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 560935
۵علامتی که نشان می دهد از مرطوب کننده اشتباه استفاده می کنید

برنامه‌های مراقبت از پوست برای همه متفاوت هستند، اما بیشتر مراقبت‌ها حاوی مرطوب‌کننده هستند. اگر از محصولی بیش از یک بار استفاده می‌کنید (و برای آن هزینه می‌کنید)، باید مطمئن باشید که این به پوست شما کمک می‌کند و به آن آسیب نمی‌رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اگر متوجه تغییراتی در پوست خود شده‌اید - حتی اگر چندین دهه است که از همان برنامه مراقبت از پوست پیروی کرده‌اید - ممکن است لازم باشد مرطوب‌کننده خود را تغییر دهید. با این حال، سعی نکنید خودبه‌خود این مشکلات را برطرف کنید. در صورت بروز ناهنجاری‌های پوستی از جمله موارد زیر، بهترین اقدام شما مراجعه به یک متخصص پوست است.

نوع پوست خود را بشناسید

پوست شما با تغییر فصول، موقعیت جغرافیایی و متأسفانه با افزایش سن تغییر می‌کند. در بیشتر مواقع، با افزایش سن پوست افراد خشک می‌شود، بنابراین حتی اگر سیستم مراقبت از پوست که برای پوست "چرب" یا "عادی" ساخته شده، تمام زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده باشد، احتمالاً مجبور خواهید بود محصولات خود را در طول سال‌ها عوض کنید.

مراقبت پوستی

 باتوجه‌به این نکته، فراموش نکنید که محصولات مراقبت از پوست نیز منقضی می‌شوند. نباید مرطوب‌کننده را بیش از یک سال نگه دارید یا اگر تغییراتی در بافت، رنگ یا بو دارند آن‌ها را دور بیندازید.

 آب‌وهوا را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب مرطوب‌کننده، حتماً هوای بیرون را به‌خاطر بسپارید. اگر در تابستان هوا گرم و کدر است، می‌توانید با فرمول سبک‌تری پیش بروید.

وقتی زمستان فرامی‌رسد، پوست خشک شده شما، نیاز به آبرسانی بیشتری دارد. "در زمستان، با کاهش رطوبت و روشن‌کردن بخاری، پوست مردم واقعاً خشک می‌شود، بنابراین در این زمان است که شما می‌توانید از یک مرطوب‌کننده غلیظ‌تر استفاده کنید. "

از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید

صرف‌نظر از فصل، خرید مرطوب‌کننده با SPF را فراموش نکنید. محافظت از پوست صورت در برابر آفتاب برای سلامتی و روند پیری شما مهم است و این مسئله‌ای است که هرگز تغییر نخواهد کرد.

"در صبح، یک مرطوب‌کننده باید حداقل SPF 30 را داشته باشد و به‌صورت، گردن و هر قسمت از قفسه سینه که در معرض آفتاب قرار می‌گیرد زده شود. " افراد باید در شب، از SPF صرف‌نظر کنند و اگر می‌توانند رتینول سبک را تحمل کنند، از آن‌ها می‌خواهیم که از مرطوب‌کننده همراه با رتینول استفاده کنند. "

مراقبت پوستی

اما اگر پوست شما به رتینول حساس است جای نگرانی نیست. یک مرطوب‌کننده با یک آنتی‌اکسیدان مانند رسوراترول چای سبز یا ویتامین C اثرات درمان شبانه را افزایش می‌دهد.

اکنون‌که اصول اولیه را دریافت کرده‌اید، در اینجا برخی از علائم هشداردهنده استفاده از مرطوب‌کننده نامناسب و نکاتی در مورد چگونگی جلوگیری و رفع آن‌ها آورده شده است:

1. بثورات پوستی/ قرمزی

دلایل مختلفی برای فهمیدن این‌که چرا شما دچار بثورات پوستی یا قرمزی شده‌اید وجود دارند، و دلیل ساده آن این است که پوست حساسی دارید.

مثل همیشه، برای یافتن علت به دنبال نظر یک متخصص پوست باشید. ممکن است دلیل بثورات پوستی شما به دلیل حساسیت شما به ماده‌ای در مرطوب‌کننده خود باشد یا باید فرمول مرطوب‌کننده خود را از یک فرمول معطر به یک فرمول بدون عطر تغییر دهید.

"مرطوب‌کننده‌های ملایم برای این دسته از بیماران بهترین هستند. به یاد داشته باشید که سادگی مهم‌ترین نکته است. " “گرچه فریب خوردن توسط محصولاتی که دارای رتینول و اسید‌های هیدروکسی مفید برای ضد پیری هستند بسیار آسان است، اما این مواد به طرز مشهوری تحریک‌کننده هستند و برای انواع پوست‌های حساس بهترین نیستند. "

اگر در اطراف ابرو‌ها و دو طرف بینی خود جوش پوسته‌پوسته قرمزرنگ مشاهده کرده‌اید، ممکن است دچار درماتیت سبوره‌ای شوید که مانند "شوره صورت" است.

مردم تصور می‌کنند درماتیت سبورئیک فقط خشکی است، بنابراین برای بهبود آن بیش از حد مرطوب‌کننده می‌زنند. مرطوب‌سازی به این بیماری کمک می‌کند، اما در ابتدا باید چند کار انجام دهید. یک بیماری شایع به نام روزاسه نیز می‌تواند دلیل قرمزی شما باشد.

حتی اگر پوست شما با روزاسه احساس چربی می‌کند، بازهم باید نوع خاصی از مرطوب‌کننده استفاده کنید. "یکی از مرطوب‌کننده‌های معروف حاوی سرامید CeraVe است که سبک و ملایم (و مقرون‌به‌صرفه) است.

2. خشکی

اگر بعد از استفاده از مرطوب‌کننده هنوز پوست شما بسیار خشک است، وقت آن است که به‌روز شوید. برای برخی، احساس سفتی در پوست اولین نشانه خشکی است و آرایش که به نظر "ترک‌خورده" است نشانه دیگری است.

مراقبت پوستی

لایه‌برداری یا لکه‌های خشک که رنگ آن تیره‌تر از بقیه صورت است، نشانه‌های اصلی این است که پوست شما دراسرع‌وقت به برخی از انواع مرطوب‌کننده نیاز دارد.  این تاکتیک به شما کمک می‌کند تا "با باز نگه‌داشتن منافذ، آب در داخل پوست بماند و پس از آنکه الکل و مواد نگهدارنده در برخی از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست از بین رفت، مانع پوستی را پس بگیرید".

با پاک‌کردن آرایش خود با روغن معدنی و مرطوب‌سازی  اطراف چشم و روغن معدنی روی صورت، پوست به حالت عادی و مرطوب خود بازمی‌گردد.

3. آکنه

اگر پوست شما مستعد آکنه است، باید یک مرطوب‌کننده سبک‌تری را امتحان کنید. به‌جای کرم، یک سرم یا ژل آب‌رسان حاوی اسید هیالورونیک را امتحان کنید.

 اگرچه ممکن است خواست شما "خشک‌کردن" آکنه شما باشد، اما پوست شما در مراقبت روزانه به قوام نیاز دارد. اگر دچار جوش شدید، به دنبال مرطوب‌کننده‌های سبک‌وزن، سرم‌ها یا ژل‌هایی باشید که به‌جای روغن با پایه آب باشند.

مراقبت پوستی

لوسیون‌ها و کرم‌های سنگین‌تر می‌توانند گرفتگی منافذ را بدتر کرده و منجر به افزایش تولید روغن شوند که می‌تواند جوش‌های پوستی را تشدید کنند. برای اطمینان باید برچسب نوشته شده، بدون روغن یا غیر آکنه زا باشد.

4. روغنی بودن

اگر متوجه شوید که در طول صبح، پوست شما کمی بیش از حد می‌درخشد، ممکن است این مرطوب‌کننده باشد که باعث درخشش بیش از حد صورت شما می‌شود.

 این جایی است که ممکن است یک مرطوب‌کننده حاوی گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک برای خنثی‌کردن غدد روغن بیش از حد فعال و حفظ روغن مفید باشد. برای پوست‌های چرب باید از مرطوب‌کننده‌های پایه آب و نه بر پایه روغن استفاده کنید.

5. برجستگی‌ها

اگر دسته‌های کوچکی از برجستگی‌های سفیدروی صورت خود مشاهده می‌کنید، آن‌ها آکنه نیستند. به این برجستگی‌های سفید، میلیا گفته می‌شود و اگرچه نباید نگران باشید، اما باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا به شما کمک کند تا پوست خود را دوباره بازسازی کنید.

خودتان سعی نکنید آن را ناگهانی از بین ببرید

بزرگ‌ترین عارضه جانبی استفاده از مرطوب‌کننده نامناسب ایجاد بیماری میلیا، تعداد کمی برجستگی‌های سفید سخت‌روی صورت در مناطق تصادفی است. اگر [شما] از مرطوب‌کننده بدن روی صورت استفاده می‌کنید این اتفاق بسیار معمول است اما ممکن است در مورد مرطوب‌کننده‌های خیلی سنگین نیز اتفاق بیفتد.

پوست صورت شما نسبت به سایر قسمت‌های بدن حساسیت بیشتری دارد، بنابراین همیشه باید از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص صورت باشند. استفاده از لوسیون بدن روی صورت هرگز ایده خوبی نیست.