۰ نفر

واکسیناسیون معلمان در چه حالی است؟

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 560508
واکسیناسیون معلمان در چه حالی است؟

واکسیناسیون فرهنگیان هم‌زمان با عید سعید غدیر آغاز شد و بر اساس آخرین آمار، 92 درصد فرهنگیان دُز اول را زدند و نیمی از این تعداد دُز دوم را هم تزریق کردند و تا پایان شهریور، واکسیناسیون معلمان به پایان می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این روزها پرسش اکثر خانواده‌ها این است که «آیا مدارس اول مهر دایر می‌شوند یا خیر؟ و آیا بچه‌ها باید هر روز در مدرسه حضور یابند؟» 

موضوع بازگشایی مدارس در اصل تابع نظر ستاد کروناست؛ اینکه شرایط کرونایی کشور به چه شکلی پیش می‌رود تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود اما این بازگشایی جدا از شرایط کرونایی استلزاماتی دارد.

یکی از موارد مهم در این زمینه، واکسیناسیون است؛ با توجه به اینکه به دلیل نبود واکسن برای دانش‌آموزان در کشور، امکان واکسیناسیون افراد زیر 18 سال بود، واکسیناسیون فرهنگیان شامل تمام کسانی که در آموزش و پرورش اشتغال دارند، در دستور کار قرار گرفت.

واکسیناسیون یک میلیون و 200 هزار فرهنگی اعم از اشتغال در مدارس دولتی و غیردولتی از روز عید سعید غدیر خم آغاز شد و تا امروز 92 درصد از فرهنگیان واکسن تزریق کرده‌اند.

محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: «آمار اعلام شده، میانگین است؛ در بعضی استان‌ها واکسیناسیون 99 درصد فرهنگیان انجام شده است و در برخی استان‌ها این عدد کمتر است».

وی ادامه داد: «دُز دوم واکسیناسیون نیز در برخی استان‌ها آغاز شده است و حدود 50 درصد کسانی که نوبت اول واکسن را زدند، واکسن نوبت دوم را هم تزریق کردند».

یکی از نگرانی‌های والدین این بود که چرا دانش‌آموزان واکسن نمی‌زنند و اگر حتی ابتلای‌شان شدید هم نباشد اما ممکن است ناقل باشند و این موضوع برای خانواده‌ها نگران کننده است. 

محسن بیگی در این خصوص هم گفت: «یک بخش از مقدمات بازگشایی مدارس، واکسیناسیون معلمان است، یک بخش دیگر واکسن والدین است. در این راستا نامه‌ای به وزارت بهداشت زدیم تا واکسیناسیون والدین را با اولویت‌هایی مثل واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان استثنایی و والدین دانش‌آموزان پایه دوازدهم که ضریب حساسیت و حضوری بودن بیشتر است، در برنامه قرار دهند».

مسئولان آموزش و پرورش عنوان می‌کنند که واکسیناسیون فرهنگیان در مرحله پایانی است و پیشنهاد هم دادند که واکسیناسیون والدین با اولویت‌هایی انجام شود.