۰ نفر

فرهنگیان با ۴۹.۵هزارتومان تا سقف نامحدود تحت بیمه درمانی هستند

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 560500
فرهنگیان با ۴۹.۵هزارتومان تا سقف نامحدود تحت بیمه درمانی هستند

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه برخی معلمان در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان و اینکه پوشش بیمه‌ای برای درمان کرونا در مراکز خصوصی با دردسر همراه خواهد بود تاکید کرد: بیمه تکمیلی فرهنگیان حقیقتاً بیمه بی نظیری است که فرهنگیان با ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا سقف نامحدود تحت بیمه درمانی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گودرز کریمی فر مدیر کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره هزینه های درمانی قشر بسیار بزرگ فرهنگی و دانش آموز که گسترده ترین قشر باره گفت: همه هزینه‌های درمانی دانش آموزان و معلمان مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی دولتی و خصوصی به صورت رایگان پرداخت می‌شود. ۱۲۱ بیمارستان و درمانگاه آموزش و پرورش به صورت سه شیفت آمادگی پذیرش بیماران کرونایی فرهنگی و غیرفرهنگی را دارند. به همین منطور هزینه‌های داروهای کرونایی برابر تعرفه درمانگاه و بیمارستان پرداخت می‌شود.

وی افزود: تمام هزینه‌های درمانی بیمارستانی دانش آموزان کرونایی در بیمه‌ دانش‌آموزی تعریف شده است. تاکنون همه هزینه‌های درمانی دانش آموزانی که دچار حادثه شده‌اند به صورت بروز پرداخت شده است.

کریمی‌فر  افزود: تمام هزینه‌های درمانی فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها که به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه می‌کنند، اعم از کلینیکی، پاراکلینیکی، بستری، جراحی‌های تخصصی، هزینه و ویزیت پزشکان، داروهای خاص، هزینه پیوند اعضا و هزینه نازایی و ناباروری و هزینه‌های کرونایی آن‌ها برابر تعرفه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی بدون سقف و به صورت نامحدود پرداخت می‌شود.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش افزود: تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد آموزش و پرورش در سراسر کشور بیمه شدگان را با اخذ کد ملی به صورت رایگان پذیرش و تحت خدمات درمانی قرار می‌دهند. فرهنگیانی که به مراکز درمانی غیرقرارداد مراجعه می‌کنند در صورت ارائه اسناد هزینه شده به ۷۵۰ شعبه و نمایندگی که در سراسر کشور ظرف حداکثر ۴۸ ساعت همه هزینه‌های درمانی به حساب آن‌ها واریز می‌شود و اکنون همه هزینه‌های درمانی این دسته از فرهنگیان بروز پرداخت شده و هیچ بدهی به فرهنگیان نداریم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه برخی معلمان در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان و اینکه پوشش بیمه‌ای برای درمان کرونا در مراکز خصوصی با دردسر همراه خواهد بود نیز تاکید کرد: بیمه تکمیلی فرهنگیان حقیقتاً بیمه بی نظیری است که فرهنگیان با ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا سقف نامحدود تحت بیمه درمانی هستند.