۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۸ درمان خانگی برای بواسیر

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 560489
۸ درمان خانگی برای بواسیر

این مقاله به بررسی ۸ مورد درمان خانگی بواسیر می پردازد.

فندق افسون‌گر

به گزارش اقتصادآنلاین،فندق افسون‌گر می‌تواند هم خارش و هم‌درد که دو علامت اصلی بواسیر هستند را کاهش دهد.

این ماده یک ضدالتهاب طبیعی است، بنابراین می‌تواند تورم را نیز کاهش دهد. فندق افسونگر را می‌توان به‌صورت مایع خریداری کرد و مستقیماً روی بواسیر گذاشت. این ماده را می‌توان در محصولاتی مانند دستمال مرطوب ضد خارش و صابون‌ها نیز یافت.

فندق-افسونگر

آلوئه‌ورا:

از ژل آلوئه‌ورا در طول تاریخ برای درمان بواسیر و بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌شده است. تصور می‌شود که دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش تحریک کمک کند.

اگرچه شواهد بالینی کافی در مورد اثربخشی ژل آلوئه‌ورا برای بواسیر وجود ندارد، اما مرکز ملی سلامت و بهداشت آن را برای استفاده موضعی بسیار ایمن ذکر کرده است.

این ژل را می‌توان در محصولات دیگر یافت، اما شما فقط باید از ژل خالص آلوئه‌ورا در بواسیر استفاده کنید. ژل خالص آلوئه‌ورا را می‌توان مستقیماً از داخل برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا برداشت کرد. برخی از افراد به آلوئه‌ورا حساسیت دارند، به‌ویژه کسانی که به سیر یا پیاز حساسیت دارند.

با مالیدن مقداری به‌اندازه یک سکه بر روی بازو، واکنش آلرژیک را بررسی کنید. ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. در صورت عدم واکنش، استفاده از آن ایمن است.

حمام گرم با نمک اپسوم:

حمام‌های گرم می‌توانند به تسکین تحریکات بواسیر کمک کنند. طبق انجمن بهداشت هاروارد، حمام گرم به مدت ۲۰ دقیقه پس از هر بار دفع مدفوع مؤثرتر خواهد بود. افزودن نمک‌های Epsom به حمام نیز می‌تواند باعث کاهش درد شود.

نمک اپسوم

پماد‌های بدون نسخه:

پماد و کرم‌های بدون نسخه، مانند Preparation H، تقریباً در هر فروشگاه دارویی یافت می‌شوند و می‌تواند درد را فوری تسکین دهد. برخی حتی می‌توانند تورم را کاهش دهند و به بهبود سریع بواسیر کمک کنند. اگر از کرم همراه با هیدرو کور تیز ون استفاده می‌کنید، یکبار بیشتر از یک هفته از آن استفاده نکنید.

دستمال مرطوب‌کننده آرامش‌بخش:

استفاده از دستمال توالت پس از دفع مدفوع می‌تواند بواسیر موجود را تشدید کند. دستمال مرطوب می‌تواند بدون ایجاد تحریک بیشتر به تمیز نگه‌داشتن شما کمک کند.

برای تقویت بیشتر، می‌توانید دستمال مرطوب با مواد تسکین‌دهنده و ضد بواسیر، مانند فندق افسون‌گر یا آلوئه‌ورا پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوب‌های انتخاب شده الکل، عطر یا مواد تحریک‌کننده دیگری ندارند. این مواد می‌توانند علائم را به‌جای تسکین دادن، تشدید کنند.

کمپرس سرد:

کیسه‌های یخ یا کمپرس سرد را به مدت ۱۵ دقیقه روی مقعد قرار دهید تا ورم را از بین ببرید. برای بواسیر بزرگ و دردناک، این می‌تواند یک درمان بسیار مؤثر باشد. همیشه یخ را داخل پارچه یا حوله کاغذی بپیچید و هرگز چیزی را که منجمد شده است مستقیم روی پوست قرار ندهید.

نرم‌کننده‌های مدفوع:

طبق مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی، نرم‌کننده‌های مدفوع یا مکمل‌های فیبر مانند پسیلیوم می‌توانند به کاهش یبوست کمک کنند، مدفوع را نرم‌تر کرده و حرکات روده‌ای سریع و بدون درد را آسان می‌کند

بسیاری از این نرم‌کننده‌های مدفوع به شکل‌هایی مانند پودر، کپسول و مایعات درمی‌آیند که روزانه بین یک تا سه بار می‌توانید آن‌ها را مصرف کنید.

لباس‌های نخی و گشاد:

تعویض لباس‌های تنگ و ساخته شده از پلی‌استر با لباس‌های پنبه‌ای که هوا را به‌آسانی به پوست می‌رسانند (به‌خصوص لباس زیر نخی) می‌تواند به تمیز و خشک نگه‌داشتن ناحیه مقعد کمک کند. این موضوع می‌تواند به طور بالقوه علائم را کاهش دهد. برای کاهش تحریک، از شوینده‌های معطر یا نرم‌کننده‌های پارچه‌ای استفاده نکنید.