۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۷ مورد از بهترین ویتامین‌ ها برای مو، پوست و ناخن‌ ها

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 560465
۷ مورد از بهترین ویتامین‌ ها برای مو، پوست و ناخن‌ ها

بسته به مواد تشکیل‌دهنده آن، استفاده از مکمل‌ها می‌تواند به تقویت مو و ناخن‌هایتان و یا بهبود مشکلات پوستی مانند آکنه کمک کند. در حال بررسی تمام محصولات موجود برای اطمینان از مطابقت با استاندارد‌های پزشکی و تجاری Healthline مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این مقاله لیستی از ۷ مورد از بهترین ویتامین‌ها برای مو، پوست و ناخن و همچنین نکاتی در مورد این که هنگام انتخاب یک مکمل باید به دنبال چه چیزی باشید، ارائه شده است. 

توجه داشته باشید که توصیه‌های دوز از ۱ تا ۳ کپسول یا قرص ۱ تا ۳ بار در روز تغییر می‌کند؛ بنابراین، محصولی که شما نیاز دارید یک‌بار در روز مصرف کنید ممکن است با وجود داشتن قیمت بالاتر نسبت به محصولی که نیاز دارید چندین بار در روز مصرف کنید، نسبتاً ارزان‌تر باشد. 

در اینجا موادی آورده شده‌اند که معمولاً در مکمل‌های مو، پوست و ناخن یافت می‌شوند و خلاصه‌ای از اثربخشی آن‌ها آورده شده است. 

بیوتین 

یکی از محبوب‌ترین مواد یافت‌شده در مو، پوست و ناخن‌ها ویتامین بیوتین است که مختصر آن ویتامین ب است و به رشد مو و ناخن کمک می‌کند. درحالی‌که شواهد از استفاده از آن در افرادی که دارای کمبود بیوتین هستند، حمایت می‌کند، تحقیق در مورد اثربخشی آن برای مو و ناخن در جمعیت عمومی با هم ترکیب شده است. 

بیوتین

بااین‌حال، با وجود فقدان شواهد قوی، بیوتین عموماً در مو، پوست و مکمل‌های ناخن و اغلب در دوز‌های بالا یافت می‌شود. خوشبختانه، نشان‌داده‌شده است که حتی دوز‌های بزرگ بیوتین سمی نیستند. 

ویتامین‌های A، D و E 

ویتامین‌های A، D و E ویتامین‌های محلول در چربی هستند که به‌خاطر فواید بالقوه خود به‌ویژه برای مو و پوست، اغلب در مو، پوست و ناخن یافت می‌شوند. برای مثال، مصرف کافی ویتامین A به مرطوب نگه‌داشتن مو و پوست شما کمک می‌کند چون باعث افزایش تولید کلاژن یک پروتئین می‌شود که با الاستین (‌پروتئین دیگر) برای حمایت از مو و پوست سالم کار می‌کند. در واقع، کمبود ویتامین A هم با شرایط مو و هم با شرایط پوست، از جمله پوست خشک و موی تنک مرتبط است. 

مکمل دارویی

اگرچه تحقیقات بیشتری موردنیاز است اما ویتامین A ممکن است برای افرادی که آکنه را تجربه می‌کنند نیز مفید باشد. یک مطالعه بر روی ۵۰ بزرگ‌سال نشان داد که مصرف ۲۰ میلی‌گرم ایزوترتینویین که از ویتامین A مشتق شده است و به طور روزانه به‌عنوان آکتانه به مدت ۳ ماه شناخته می‌شود، در درمان آکنه متوسط تا شدید مؤثر است. 

در مورد ویتامین D، تحقیقات نشان می‌دهند که یک ارتباط بالقوه بین آکنه و سطوح پایین ویتامین D وجود دارد. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مصرف روزانه ۱۰۰۰ واحد ویتامین D به مدت ۲ ماه به طور قابل‌توجهی علائم آکنه را در شرکت‌کنندگانی که دچار کمبود ویتامین D بودند، بهبود بخشید. 

در نهایت، ویتامین E دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی است که تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است برای مو و پوست شما مفید باشد. به‌عنوان‌مثال، ازآنجاکه استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد به مو و آسیب پوست مرتبط است، تصور می‌شود که ویتامین E ممکن است به حفاظت در برابر این اثرات کمک کند. 

درحالی‌که تحقیقات محدود است، مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین E ممکن است در برابر قرارگرفتن در معرض UV محافظت کند و به درمان درماتیت آتوپیک کمک کند، یک وضعیت پوستی خارش‌دار که به‌عنوان اگزما نیز شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که چون A، D و E ویتامین‌های محلول در چربی هستند، مقادیر اضافی به‌جای دفع ذخیره می‌شوند. در نتیجه، این ویتامین‌ها درصورتی‌که به مقدار زیاد مصرف شوند، می‌توانند سمی باشند. 

مگر اینکه تحت نظارت متخصص مراقبت‌های بهداشتی، از مصرف این ویتامین‌ها در دوز‌های بالاتر از حد مجاز بالا اجتناب کنید. 

ULs برای ویتامین‌های A، D و E به شرح زیر هستند. 

• ویتامین A: ۱۰۰۰۰ IU (‌۳۰۰۰ mcg) 

• ویتامین D: ۴۰۰۰ IU (‌۱۰۰ mcg) 

• ویتامین E: ۱، ۱۰۰ IU (‌۱۰۰۰ mg) 

• متیل سولفونیل متان (‌MSM) 

متیل سولفونیل متان یا MSM یکی دیگر از ترکیبات رایج در نتیجه تحقیقات محدود در مورد فواید آن برای سلامت پوست است. 

یک مطالعه کوچک ۲۰۱۹ با ۵۰ زن شرکت‌کننده نشان داد که گرفتن ۴۰۰ میلی‌گرم از MSM، در ترکیب با ۲۰۰ میلی‌گرم اسید هیالورونیک و ۵۰۰ میلی‌گرم از L - کارنوزین، روزانه به مدت ۲ ماه، هیدراسیون پوست را به میزان ۱۵. ۲ % و الاستیسیته پوست را به میزان ۲۲. ۶ % بهبود بخشید. علاوه بر این، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰ نشان داد که حتی دوز پایین MSM، کشش پوست و هیدراتاسیون را بهبود می‌بخشد. هم چنین آن در کاهش علائم بصری پیری مانند زبری پوست و چین‌وچروک صورت مؤثر بود. 

اسید هیالورونیک 

هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در حال رخ‌دادن است و به حفظ سطوح هیدراتاسیون در بدن کمک می‌کند. اگرچه مصرف خوراکی اسید هیالورونیک در دوز‌های ۱۲۰ میلی‌گرم در روز به بهبود رطوبت پوست، به‌ویژه در افراد با پوست خشک کمک می‌کند. به طور مشابه، استفاده موضعی نیز ممکن است برای سلامت ناخن مفید باشد. بااین‌حال، تحقیق در مورد اثر اسید هیالورونیک خوراکی بر روی ناخن‌ها وجود ندارد. 

کلاژن

 (‌پروتئین تارسان که در استخوان و غضروف و بافت‌های پیوندی یافت می‌شود) کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن است. هم چنین یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها به‌خاطر نقش آن در تولید کراتین یک پروتئین است که جز ساختاری اصلی مو، پوست و ناخن‌هایتان است. هم چنین کلاژن با الاستین کار می‌کند تا به سالم و محکم نگاه‌داشتن پوست شما کمک کند. 

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مصرف روزانه ۵ / ۲ گرم کلاژن به مدت ۸ هفته، کشش پوست را در زنان ۳۵ تا ۵۵ سال به طور چشمگیری بهبود بخشید. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از مکمل‌های کلاژن می‌تواند به کاهش علائم پیری و بهبود هیدراسیون پوست و قابلیت ارتجاعی کمک کند. 

بااین‌حال، مکمل‌های مورداستفاده در این مطالعات شامل مواد دیگر نیز بودند. تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی کلاژن به‌تنهایی موردنیاز است. در مورد سلامت مو، خواص آنتی‌اکسیدانی کلاژن در برابر رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به مو آسیب برسانند، حفاظت می‌شود، اگرچه تحقیقات تأییدکننده اثربخشی آن در مقابله با آسیب مو محدود است. 

در نهایت، کلاژن ممکن است برای ناخن‌های شما نیز مفید باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف روزانه ۵ / ۲ گرم کلاژن به مدت ۲۴ هفته باعث بهبود ناخن‌های شکننده، افزایش رشد ناخن‌ها و کاهش قابل‌توجه در فراوانی شکست‌های ناخنی می‌شود. 

دم‌اسب (‌سیلیکا) 

دم‌اسب یک سرخس است که حاوی سیلیکا است، یک آنتی‌اکسیدان قوی که به حفاظت در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. در نتیجه، خواص آنتی‌اکسیدانی دم‌اسب ممکن است به جلوگیری از آسیب موی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند، اگرچه این اثر در انسان‌ها تأیید نشده است. 

دم‌اسب (‌سیلیکا)

تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که دم‌اسب ممکن است به کاهش ریزش مو و افزایش چگالی مو در ترکیب با دیگر ترکیبات مؤثر مانند بیوتین و ویتامین‌های A و D کمک کند. بااین‌حال، تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی دم‌اسب به‌تنهایی موردنیاز است. 

در نهایت، درحالی‌که نشان‌داده‌شده است که استفاده موضعی از دم‌اسب به درمان پسوریازیس ناخن کمک می‌کند، یک بیماری مزمن که می‌تواند موجب جذب دهانی ناخن‌های ترد و بی‌رنگ از دم‌اسب برای سلامت ناخن شود، مورد ارزیابی قرار نگرفته است. 

دررابطه‌با ایمنی، در حال حاضر هیچ سطح سمی از دم‌اسب وجود ندارد. بااین‌حال، اثرات دیورتیک با دوز‌های ۹۰۰ میلی‌گرم در روز مشاهده شده است. علاوه بر این، مکمل‌های دم‌اسب ممکن است با برخی دارو‌ها تعامل داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از اضافه‌کردن این مکمل به برنامه روتین خود، با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید. 

استحکام اضافی موی بدن طبیعت، پوست و ناخن‌ها

استحکام اضافی مو، پوست و ناخن‌های طبیعت اگر به دنبال مولتی‌ویتامین هستید که برای حمایت از مو، پوست و ناخن‌های سالم نیز فرموله شده است، انتخاب خوبی است. از میان ویتامین‌های زیادی که در این مکمل وجود دارند ویتامین A است که می‌تواند به تولید کلاژن کمک کند و ممکن است به بهبود علائم آکنه کمک کند. دیگر پتانسیل مبارز آکنه، ویتامین D، نیز در این محصول گنجانده شده است. هم چنین این فراورده حاوی ویتامین B۱۲ است که ممکن است برای سلامت پوست مفید باشد. 

ناخن

بااین‌حال، درحالی‌که کمبود ویتامین B۱۲ با شرایط مختلفی مانند تغییر رنگ ناخن و تغییر رنگ پوست مرتبط است، مشخص نیست که آیا مصرف مکمل ویتامین B۱۲ در صورتی مفید است که سطح ویتامین B۱۲ شما کافی باشد. 

ویتامین B۱۲ بیش از حد می‌تواند به طور منفی بر مو، پوست و ناخن‌هایتان تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که به هرگونه منبع اضافی B۱۲ توجه کنید، اگرچه سمیت بعید است. دیگر ترکیبات قابل‌توجه در مو‌های بسیار محکم طبیعت، پوست و ناخن‌ها عبارتند از: 

پارا آمینو بنزوئیک‌اسید (‌PABA)‌. PABA که با نام ویتامین B۱۰ نیز شناخته می‌شود، به جذب اشعه ماورا بنفش B مرتبط با آفتاب‌سوختگی و آسیب DNA کمک می‌کند، بنابراین به طور بالقوه از پوست شما محافظت می‌کند. PABA ممکن است در رنگ‌دانه‌های موی خاکستری نیز مؤثر باشد اما تحقیق محدود است. 

horsetail دم اسب: دم‌اسب ممکن است به محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو و کاهش ریزش مو و نازک شدن آن کمک کند. بااین‌حال، می‌تواند با برخی دارو‌ها تعامل داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. 

Hyaluronic اسید هیالورونیک: این جز می‌تواند به افزایش رطوبت در پوست خشک کمک کند. 

collagen کلاژن: این پروتئین برای بهبود الاستیسیته پوست و سلامت ناخن پشتیبان مهم است. 

زینک این ماده معدنی از تولید کلاژن در بدن حمایت می‌کند. روی مکمل نیز می‌تواند به درمان آکنه کمک کند، به‌خصوص اگر روی کافی از رژیم غذایی خود دریافت نکنید. 

آلفا لیپوئیک اسید: این ترکیب طبیعی ممکن است به مبارزه با نشانه‌های پیری در پوست شما کمک کند. 

روغن argan ارگان: درحالی‌که تحقیقات بیشتری موردنیاز است، روغن آرگان ممکن است به بهبود کشش پوست کمک کند. 

این مکمل از Nature's Bounty بر روی شخص ثالث آزمایش شده است، بنابراین می‌توانید به کیفیت مواد اولیه اطمینان کنید. همچنین غیر GMO تأیید شده و عاری از محصولات لبنی، گلوتن، لاکتوز، ماهی، شکر و طعم‌های مصنوعی است. 

برای نتایج بهینه، توصیه می‌شود که روزانه ۳ سافت ژل، ترجیحاً با یک وعده غذا مصرف کنید. نشان‌داده‌شده است که گیاه مورداستفاده در پزشکی آیورودیک، گوتو کلا، خواص آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. همچنین از آن به صورت موضعی برای کمک به کاهش ظاهر علائم کششی استفاده می‌شود، اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد فواید خوردن آن به صورت شفاهی موردنیاز است. 

این مکمل همچنین حاوی عصاره چای سبز است که به‌خاطر فعالیت آنتی‌اکسیدانی آن، در برابر ریزش مو و پیری پوست مؤثر نشان‌داده‌شده است. علاوه بر این، آن ممکن است به کاهش قرمزی ناشی از آکنه و مرطوب نگه‌داشتن پوست شما کمک کند. 

اگرچه برند مورد تأیید شخص ثالث نیست، اما به طور آشکار ادعا می‌کند که مکمل‌های آن برای آلاینده‌ها، هویت، خلوص، قدرت، و ترکیب‌بندی مورد آزمایش شخص ثالث قرار می‌گیرند. تغذیه شخصی یک سرویس ویتامین رسانی است که به شما این امکان را می‌دهد که مکمل‌های غذایی که می‌خواهید به برنامه روزانه خود اضافه کنید را انتخاب کنید. 

علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی، افراد متخصص چندین ترکیب مغذی را ارائه می‌دهند که برای هدف قراردادن نگرانی‌های خاص طراحی شده‌اند، از جمله مو، پوست و سلامت ناخن. در نهایت، به‌خاطر داشته باشید که درحالی‌که مطالعات از اثربخشی برخی از مواد اولیه حمایت می‌کنند، تحقیقات در مورد فواید این ویتامین‌ها هنوز هم بسیار محدود است. 

بنابراین، هیچ تضمینی وجود ندارد که این محصولات منجر به تفاوت‌های قابل‌توجهی در مو، پوست و یا ناخن‌هایتان شوند. با وجود گزینه‌های زیادی که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید، مهم است که تحقیق خود را از قبل انجام دهید تا بدانید کدام محصول برای شما مناسب‌تر است. 

به‌خصوص اگر از مکمل‌های دیگر و یا دارو‌های تجویزی استفاده می‌کنید و یا باردار و یا شیرده هستید، حتماً پیش از استفاده از هرگونه مکمل‌های جدید با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید. 

در نهایت، به‌خاطر داشته باشید که مکمل‌ها به معنای جایگزین‌کردن دیگر عادات سبک زندگی سالم مانند حفظ رژیم غذایی متعادل، آب زیاد نوشیدن، مدیریت سطح استرس، و خواب فراوان نیستند که همه آن‌ها نیز به داشتن مو، پوست و ناخن سالم‌تر کمک می‌کنند.