۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۷ درمان طبیعی برای فیبرومیالژیا

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 560379
۷ درمان طبیعی برای فیبرومیالژیا

درمان‌های استاندارد برای فیبرومیالژیا شامل مسکن‌ها، دارو‌های ضدافسردگی و دارو‌های ضدتشنج هستند. این‌ها می‌توانند به کاهش علائمی مثل درد، خستگی و بی‌خوابی کمک کنند. ​بااین‌حال، برای برخی افراد، این دارو‌ها ممکن است راه‌حل مناسبی نباشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تحقیقات نشان ​داده‌اند که گاهی درمان‌های دارویی بی‌اثر هستند. هم چنین آن‌ها ممکن است باعث عوارض جانبی شوند. ​پزشکان نتیجه گرفتند که بهترین روش ترکیب درمان دارویی با انواع دیگر درمان‌های غیردارویی یا مکمل‌ها است. در اینجا نگاهی به چند مورد از این موارد می‌اندازیم. ​ ​

یوگا:

مطالعات نشان می‌دهند که یوگا می‌تواند به کاهش علائم فیبرومیالژیا کمک کند. محققان دریافتند که یوگا می‌تواند سطوح پایین‌تر درد ناشی از فیبرومیالژیا را بهبود بخشد. زنان مبتلا به فیبرومیالژیا که هفته‌ای دو بار به مدت هشت هفته در کلاس یوگا ۷۵ دقیقه‌ای شرکت می‌کردند، در پایان آزمایش درد کمتری را نسبت به گذشته گزارش کردند. آن‌ها همچنین سطوح کمتری از هورمون استرس کورتیزول را در خون خود داشتند.​

یوگا

مدیتیشن:

آیا مدیتیشن می‌تواند نحوه پردازش سیگنال‌های درد توسط مغز شما را تغییر دهد؟ تحقیقات نشان می‌دهند که مدیتیشن می‌تواند نحوه عملکرد مغز شما را تغییر دهد و به بهبود علائم فیبرومیالژیا کمک کند. ​این کار می‌تواند به آرام‌کردن ذهن و بدن شما کمک کند و آرامش عمیقی را به شما هدیه کند. به نوبه خود، این کار می‌تواند به بدن کمک کند تا خودش را بازسازی کند.

HTP-5

هیدروکسی تریپتوفان (‌۵ - HTP) یک آمینواسید طبیعی است. ​ این ماده به بدن شما کمک می‌کند سروتونین تولید کند. این ماده شیمیایی به تنظیم خلق‌وخوی شما کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهند که هیدروکسی‌تریپتوفان هم می‌تواند به بهبود علائم فیبرومیالژیا کمک کند. این ماده می‌تواند به تسکین درد، گرفتگی صبحگاهی، خستگی و اضطراب کمک کند. تحقیقات بیشتری موردنیاز است، اما دانشمندان بر این باورند که این روش مشابه دارو‌های ضدافسردگی عمل می‌کند.

SAMe

اس - آدنوزیل متیونین یک مولکول است که بدن به طور طبیعی تولید می‌کند. ​ همچنین به‌عنوان مکمل غذایی نیز در دسترس است. ​ ​این ماده می‌تواند به تسکین برخی از علائم فیبرومیالژیا کمک کند. به‌عنوان‌مثال، می‌تواند به تسکین درد، گرفتگی صبحگاهی و خستگی کمک کند. شرکت‌کنندگان در آزمایش مربوط به این تحقیق، برخی عوارض جانبی خفیف مانند دل‌درد و سرگیجه را گزارش کرده‌اند.

طب سوزنی:

طب سوزنی یک‌شکل باستانی از پزشکی سنتی چینی است. سوزن‌های بسیار نازک در نقاط مختلف بدن به پوست شما فروبرده می‌شوند. از آن برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. ​نه آزمایش با ۳۹۵ شرکت‌کننده به عمل آمد. نتایجی که به دست آمد نشان داد که طب سوزنی می‌تواند به بهبود درد و گرفتگی کمک کند.​ ​

طب سوزنی

تای چی:

تای چی یک ورزش باستانی چینی است. این ورزش شامل حرکت نرم و آرام بدن به‌صورت یک سری از ژست‌ها است. این ورزش پتانسیل درمان علائم فیبرومیالژی را نشان داده است. یک مطالعه نتایج امیدوار‌کننده‌ای یافته است. شرکت‌کنندگان دچار فیبرومیالژیا در یک کلاس ۶۰ دقیقه‌ای تای چی شرکت کردند. آن‌ها دو بار در هفته به مدت ۱۲ هفته در این کلاس‌ها شرکت کردند. کسانی که تای چی را انجام دادند، بهبود‌هایی را در درد، کیفیت خواب، افسردگی و کیفیت زندگی خود تجربه کردند. این مزایا حتی ۲۴ هفته بعد از تمرین هم قابل‌توجه بودند.

ورزش-تای-چی

درمان تخلیه لنفاوی:

درمان تخلیه لنفاوی (‌MLDT) نوعی ماساژ است. این نوع درمان به حرکت مایعات لنفاوی در بدن کمک می‌کند. سیستم لنفاوی به بدن کمک می‌کند تا از شر سموم و مواد اضافی بدن خلاص شود. دانشمندان این درمان را بر روی گروهی از زنان مبتلا به فیبرومیالژیا مورد آزمایش قرار داده‌اند. آن‌ها درمان را پنج بار در هفته به مدت سه هفته انجام دادند. به نظر می‌رسد این نوع ماساژ برای کاهش خستگی و اضطراب صبحگاهی مؤثرتر از ماساژ معمولی باشد. هر دو نوع ماساژ، چه MLDT و چه ماساژ معمولی به کاهش درد و بهبود کیفیت زندگی مرتبط بودند. 

از جستجوی خود برای آسودگی خاطر دست نکشید

تحقیق درباره فیبرومیالژیا هنوز در مراحل اولیه خود است. کارشناسان به کشف و پیشرفت‌های جدید ادامه می‌دهند. برخی از روش‌های درمانی مکمل نویدبخش تسکین علائم این بیماری هستند. اگر دارو‌های استاندارد به شما آسودگی خاطر نمی‌دهند، با پزشک خود در مورد درمان‌های مکمل صحبت کنید. ماساژدرمانی، یوگا، مدیتیشن و یا روش‌های دیگر می‌توانند به شما کمک کنند که احساس بهتری داشته باشید. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا فواید و خطرات احتمالی اضافه‌کردن آن‌ها به برنامه درمانی خود را درک کنید. ​​