۰ نفر

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا؛

تاکنون ۳۳درصد از جمعیت استان تهران واکسینه شدند

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 560140
تاکنون ۳۳درصد از جمعیت استان تهران واکسینه شدند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد: بر منبای جمعیت ساکن در استان تهران، تاکنون ۳۳ در صد از مردم استان در برابر کرونا، واکسینه شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز سه شنبه افزود: مجموع  آمار واکسن تزریق شده در استان تهران از ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار دُز گذشته است که سهم استان در دُز اول و دوم دریافت شده از مرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر عبور می کند.

وی در عین حال گفت: راه اندازی مراکز جدید وکسیناسیون سرعت می گیرد تا  فرآیند تزریق  شتاب بیشتری یابد.

زالی با بیان اینکه ۱۰ گروه شغلی پرخطر داریم، گفت: این گروه ها بر اساس سند ستاد ملی کرونا در گروههای شغلی پرخطر قرار می گیرند و از همین رو در کنار واکسیناسیون عمومی، تزریق واکسن به این گروه ها در اولویت بوده و انجام می شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: در استان تهران بیش از ۹۰ درصد افراد گروه های شغلی پرخطر تاکنون واکسینه شده اند.

میزان بستری های کرونایی تهران به زیر ۹ هزار نفر رسید

وی، از کاهش میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی در استان تهران خبر داد و گفت: در استان تهران تا دیروز ۸/۷ دهم درصد کاهش بستری، ۵/۳ درصد کاهش مراقبت ویژه و ۲/۵ دهم درصد کاهش مراجعه را شاهد بودیم که در حال حاضردر تهران برای اولین بار در چند هفته گذشته میزان بستری عمومی به زیر ۹ هزار نفر رسید که این کاهش ناشی از تزریق  واکسن و رعایت شیوه نامه های  بهداشتی است

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران در ادامه گفت: برمنبای جمعیت ساکن استان تهران بیش از ۳۳ درصد مردم واکسینه شدند که این میزان نسبت به آمار کشوری که ۲۹ درصد است، نشان می دهد نسبت به دیگر استان ها جلو هستیم.