۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

چگونه ظرفیت ریه خود را در خانه اندازه بگیریم؟

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 560012
چگونه ظرفیت ریه خود را در خانه اندازه بگیریم؟

دانستن ظرفیت ریه‌های شما به‌ویژه برای مبتلایان به آسم بسیار مهم است، طبق گفته کلینیک کلیولند، ممکن است بیمار باشید، حتی وقتی به نظر می‌رسد حال شما خوب است. آزمایش عملکرد ریه به‌هیچ‌وجه جایگزین مراجعه به پزشک نیست، اما به شما کمک می‌کند تا سلامت ریه خود را زیر نظر داشته باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین، آگاهی از ظرفیت و سلامت ریه‌ها برای افرادی که تحت اکسیژن درمانی قرار می‌گیرند یا بیماری تنفسی مانند آسم یا آمفیزم را تجربه می‌کنند اهمیت زیادی دارد در اینجا روشی آورده‌ایم که ارزان است و به زمان زیادی احتیاج ندارد. آزمایش سلامت ریه یا عملکرد ریه، یک راه مهم برای تشخیص نه‌تنها ظرفیت فعلی ریه، بلکه تغییرات قدرت ریه در طول زمان است. در اینجا چند دلیل خوب برای آزمایش سلامت ریه در خانه آورده‌ایم:

  • بدانید چه زمانی باید با پزشک خود تماس بگیرید یا مراقبت‌های اورژانسی دریافت کنید
  • برای درمان صبحگاهی، به‌موقع بیدار شوید.
  • عوامل محرک آسم خود را پیگیری و کشف کنید
  • نحوه عملکرد اکسیژن درمانی خود را تعیین کنید

یک روش معمول استفاده از Peak Flow Meter است، یک دستگاه دستی که قدرت تنفس شما را اندازه‌گیری می‌کند. شما به‌سادگی از یک سر نفس می‌کشید و متر فوراً بر اساس لیتر در دقیقه این مقیاس را اندازه‌گیری می‌کند.

Peak Flow Meter یک دستگاه نسبتاً ارزان است که به‌راحتی در داروخانه محلی شما یا به صورت سفارش آنلاین در دسترس است. برای توصیه‌های بیشتر باید با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه استفاده از اوج جریان‌سنج

ممکن است دستورالعمل‌های خاصی برای Peak Flow Meter شما وجود داشته باشد، بنابراین بهتر است ابتدا از پزشک استفاده کنید.

کل روال را سه بار تکرار کنید. بالاترین رأی را از بین سه رتبه‌بندی ثبت کنید. میانگین را محاسبه نکنید. این موضوع بسیار مهم است. هنگام استفاده از دستگاه جریان‌سنج خود نمی‌توانید بیش از حد نفس بکشید، اما می‌توانید خیلی کم بیرون دهید.

حداکثر میزان جریان خود را تقریباً در همان زمان هر روز اندازه‌گیری کنید. شما و پزشکتان می‌توانید بهترین زمان‌ها را تعیین کنید.

1

یک پیشنهاد این است که حداکثر میزان جریان خود را دو بار در روز بین ۷ تا ۹ صبح و بین ۶ تا ۸ عصر اندازه‌گیری کنید. ممکن است بخواهید حداکثر جریان خون خود را قبل یا بعد از مصرف دارو یا هر دو اندازه‌گیری کنید. سعی کنید هر بار همین کار را انجام دهید. نمودار نرخ اوج جریان خود را نگه دارید. با پزشکتان درباره مطالب مطالعه شده صحبت کنید.

بیایید تجدیدنظر کنیم

هنگامی که به بیماری ریوی یا سایر مشکلات تنفسی مبتلا هستید، وضعیت شما روزبه‌روز در حال نوسان است. دانستن ظرفیت ریه به شما کمک می‌کند تا وضعیت سلامت خود را پیگیری کنید و این کاری است که می‌توانید در خانه انجام دهید. استفاده از Peak Flow Meter یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای پیگیری پیشرفت روزانه سلامت ریه است. این دستگاه در صورت ابتلا به بیماری مزمن مانند برونشیت مزمن یا آمفیزم مفید است، اما باید از پزشک خود بپرسید که آیا آزمایش خانگی برای شما مناسب است یا خیر.