۰ نفر

وزیر بهداشت؛

عوارض واکسن داخلی کمتر از واکسن وارداتی است

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 559149
عوارض واکسن داخلی کمتر از واکسن وارداتی است

بهرام عین‌اللهی با اشاره به سرعت گرفتن روند واردات واکسن در کشور تاکید کرد عوارض واکسن داخلی کمتر از واکسن وارداتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عصر امروز در مراسم دیدار با شهردار تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا و واکسیناسیون در کشور که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: به لطف خداوند یک‌ حرکت انقلابی در دولت صورت گرفته و واکسن به مقدار کافی از روز پنج شنبه در حال ورود به کشور است و این میزان واکسن در تاریخ بیماری کرونا بی‌نظیر است و تا آخر شهریور و مهر ماه واردات واکسن به همین شکل ادامه خواهد داشت.

عین الهی بیان کرد: برنامه ما ابن است که مردم در صف واکسن منتظر نمانند. مردم قهرمان و شهید پرور به ما کمک خواهند کرد تا کار واکسیناسیون با سرعت انجام شود. ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا واکسیناتور منتظر حضور مردم بوده تا با احترام تزریق واکسن به گروه‌های هدف انجام شود. میزان عوارض واکسن بسیار ناچیز است و واکسن‌های تولید داخل عوارضش کمتر از واکسن‌های وارداتی است.

او ادامه داد: انجام واکسیناسیون تنها راه مقابله با بیماری کروناست و سیاست دولت تامین واکسن مورد نیاز کشور است. برای انجام واکسیناسیون ما نیازمند یک حرکت جهادی هستیم، مردم استقبال خوبی از طرح‌های جهادی داشته‌اند.