۰ نفر

فائوچی:

احتمالا برای واکسیناسیون کامل، دوز تقویتی نیاز باشد

۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 558940
احتمالا برای واکسیناسیون کامل، دوز تقویتی نیاز باشد

کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: احتمالا برای واکسیناسیون نیاز باشد تا دوز سوم نیز تزریق شود.

به گزارش پایگاه خبری «یو اس‌ای تودی»، آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا در سخنانی گفت برای واکسیناسیون کامل احتمالا باید دوز تقویتی (دوز سوم) تزریق شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی در جلسه‌ای توجیهی خطاب به تیم مقابله با کرونای کاخ سفید گفت: مفهوم «واکسیناسیون کامل» که به معنای تزریق دو دوز از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» و یا یک دوز واکسن «جانسون اند جانسون» بود، احتمالا باید تغییر کند.

فائوچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نیاز به دوز دیگری خواهد بود، گفت که این تصمیم با سازمان غذاو داروی آمریکاست؛ اما در ادامه گفت: من اصلا تعجبی ندارم از اینکه رژیم کامل و مناسب برای واکسیناسیون، احتمالا سه دوز (بجای دو دوز) باشد.

بر اساس گزارش یو اس‌ای تودی، دوز سوم برای واکسیناسیون کامل تأثیر فراوانی برای مدارس، کسب و کار‌ها و سایر نهاد‌ها خواهد داشت.

 فائوچی سپس به نتایج یک مطالعه اشاره کرد که طی آن یک میلیون نفر از اشخاص، ۱۲ روز یا طی مدتی بیشتر پس از آنکه دوز سوم فایزر را در میانه گسترش سویه دلتای کرونا تزریق کردند، با تأثیر قابل ملاحظه‌ای روبرو شدند.

فائوچی با اشاره به نتایج این پژوهش گفت اطلاعات این مطالعه نشان می‌دهد خطر نسبی ابتلا و بیماری شدید پس از تزریق دوز تقویتی، بیش از ده برابر کاهش می‌یابد.

این در حالی است که گزارش‌ها از تلاش دولت آمریکا برای تزریق دوز سوم کرونا از بیستم ماه جاری میلادی حکایت دارد.

همچنین اعضای تیم مقابله با کرونای کاخ سفید اعلام کردند در حال رصد سویه جدید کرونا که «مو» (mu) نام دارد، هستند؛ سویه‌ای که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، خود مجموعه‌ای از جهشاست که می‌تواند مانع ایمنی ایجاد شده از سوی واکسن کرونا شود.