۰ نفر

خطر انتقال کرونا، حتی از هوای ساختمان مجاور هم وجود دارد!

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 558704
خطر انتقال کرونا، حتی از هوای ساختمان مجاور هم وجود دارد!

طبق یک پژوهش، کرونا احتمال دارد از ساختمان‌های نزدیک به هم نیز از طریق هوا منتقل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پژوهشگران مرکز کنترل پیشگیری بیماری چین تحقیقی را در خصوص موارد انتقال کرونا به انجام رساندند که از احتمال خطر انتقال کرونا میان دو ساختمان مجاور از طریق هوا حکایت دارد.

به گزارش شینهوا، این تحقیق که بر پایه گزارشی از یک انتقال ویروس که در ماه مه در استان «گوانگ دونگ» گزارش شده، نخستین مورد محلی است که مورد تشخیص قرار گرفته و از وجود ویروس در دو ساختمان مختلف در بیمارستانی در گوانگژو پیش از تشخیص حکایت دارد.

آنها دریافتند که مورد شاخص (اولین مورد محلی شناسایی شده) و یک تماس نزدیک (که بعداً به عنوان یک مورد وارداتی تشخیص داده شد) در دو ساختمان مختلف در بیمارستان گوانگژو قرار داشتند.

دانشمندان چینی گفته اند کووید-۱۹ می‌تواند از طریق هوا منتقل شود؛ اما این انتقال به شکل معمول در فضا‌های محدود اتفاق می‌افتد؛ زیرا توالی ویروس نشان داد که ویروس‌هایی که این دو مورد را آلوده کرده اند منشأ یکسانی دارند.

بر همین اساس، این پژوهش می‌گوید باید توجه بیشتری به خطرات ذرات هوایی در ساختمان‌های نزدیک به هم داشت؛ همچنانکه بخش‌های ایزوله و مناطق سرپایی معمول در بیمارستان‌ها باید فاصله کافی را حفظ کنند و بیمارستان‌ها باید برنامه ریزی جریان هوا در بخش‌های ایزوله را بررسی کند.