۰ نفر

واریانت جدید کرونا در آفریقا

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 558436
واریانت جدید کرونا در آفریقا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد واریانت جدید کرونا که در آفریقایی جنوبی کشف شده است، نگران کننده نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،نوع جدیدی از کروناویروس شناسایی شده که نگرانی‌ها در مورد میزان گسترش آن را بر انگیخته است، اما به نظر می‌رسد برخی از این نگرانی‌ها ممکن است در حال حاضر بی جا باشند.

به گزارش  deseret، دانشمندان نوع جدیدی از ویروس کرونا را در آفریقای جنوبی کشف کرده‌اند که قبلا به تعدادی از کشور‌ها از جمله انگلیس، چین، جمهوری دموکراتیک کنگو، موریس، نیوزلند، پرتغال و سوئیس گسترش یافته است.

بر اساس یک مطالعه جدید که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اما در medrxiv منتشر شده است، نوع جدید C.۱.۲ عفونی‌تر بوده و در مقابل واکسن مقاوم است. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، این مطالعه نشان داد این نوع جدید دارای جهش‌های متعددی است که با افزایش قابلیت انتقال همراه است و می‌تواند از حفاظت فعلی واکسن کووید-۱۹ فرار کند.

این نوع متفاوت از نوع B.۱.۳۵۱ است که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف و در آوریل گزارش شد؛ به گفته سازمان جهانی بهداشت، این نوع به عنوان نوع بتا شناخته شده است. مشخص شده است که نوع جدید C.۱.۲ مربوط به نوع C.۱ است که در ابتدا در ژانویه ۲۰۲۱ کشف شد که البته جای نگرانی درباره میزان گسترش آن ندارد.