۰ نفر

رژیم کاهش کالری برای کاهش وزن

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۳۰
کد خبر: 557639
رژیم کاهش کالری برای کاهش وزن

همه گیری ویروس کرونا همه ما را بیشتر نگران سلامتی خود کرده است. مردم به دنبال روش‌های ساده‌ای هستند که می‌تواند به کاهش سریع وزن آن‌ها کمک کند. اگرچه انواع رژیم‌های غذایی و گرایش‌هایی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش وزن اضافی شود، اما این برنامه‌ها پایدار نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، یکی از روش‌های مطمئن برای کاهش وزن که توسط متخصصان پیشنهاد شده است رژیم کاهش کالری است. اصطلاح کاهش یا کمبود کالری در سال‌های اخیر، بسیار رایج شده است.

رژیم کم کالری

قبل از این که به کمبود کالری بپردازیم، ابتدا باید درک کنیم که کالری چیست؟ کالری واحد انرژی است که با مصرف غذا به دست می‌آید. برای دستیابی به کمبود کالری، تعداد کالری سوزانده شده باید بیشتر از کالری مصرف شده باشد.

رژیم کمبود کالری باید به خوبی برنامه ریزی شود و باید شامل تمام ویتامین‌های ضروری، مواد مغذی، کربوهیدرات‌ها و چربی باشد. هنگامی که کل مصرف غذا کمتر از کالری مورد نیاز (کالری سوزانده شده) باقی بماند، بدن شما در حالت کمبود کالری قرار می‌گیرد.

رژیم کاهش کالری چگونه کار می‌کند؟

درست مانند سایر برنامه‌های کاهش وزن، رژیم کمبود کالری باید به مدت طولانی دنبال شود تا نتایج کاهش وزن قابل مشاهده‌ای داشته باشد. هنگامی که از رژیم غذایی به مدت طولانی پیروی می‌کنید، کل انرژی مورد نیاز بدن برای زنده ماندن روزانه کمتر از آن چیزی است که از غذا دریافت می‌کند؛ بنابراین، بدن در این مورد از انرژی ذخیره شده برای انجام کلیه عملکرد‌های خود و جبران کسری استفاده می‌کند و در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود.

متابولیسم و ​​عملکرد بدن افراد با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین، رژیم غذایی با کمبود کالری به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بهترین راه برای رسیدن به اهداف، همراهی آن‌ها با فعالیت بدنی روزانه است. پیروی از یک برنامه تمرینی برای کاهش کسری کالری می‌تواند یک استراتژی موثر برای کاهش وزن باشد.