۰ نفر

نکاتی کلیدی برای کاهش وزن

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۲۶
کد خبر: 557289
نکاتی کلیدی برای کاهش وزن

وقتی سعی می‌کنید وزن خود را کاهش دهید، خوردن غذا‌های سالم و ورزش منظم از کار‌های مهم هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رفتار‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در هنگام شب، سعی کنید وزن خود را کاهش دهید.

گاهی اوقات افراد به دلیل بی حوصلگی، شب‌ها پرخوری می‌کنند. اگر چنین است، قبل از خواب برخی فعالیت‌ها را انجام دهید. پیاده روی، روزنامه نگاری، گپ زدن با یک دوست یا خواندن کتاب می‌تواند حواس شما را از پرخوری پرت کند.

انجام یک سرگرمی جدید، مانند نقاشی، پخش موسیقی یا بافتن، یکی دیگر از راه‌های عالی برای حواس پرتی خود از خوردن غذا در هنگام کسالت است.

خوب بخوابید

باور کنید یا نه، خواب کافی می‌تواند به شما در هنگام کاهش وزن کمک کند.

ورزش کنید

داشتن فعالیت بدنی در اوایل شب می‌تواند مفید باشد، اما دقت کنید که ورزش خیلی قوی نباید تا بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.

ناهار خود را برای روز بعد آماده کنید

به جای بیرون رفتن برای وعده غذایی در وسط روز، مقداری پول پس انداز کنید و ناهار خود را برای روز بعد قبل از خواب آماده کنید، زیرا خوردن بیرون معمولاً به معنی چربی و سدیم بیشتر است. اما وقتی خودتان غذایی را تهیه می‌کنید، گزینه‌های بسیار سالم تری در اختیار خواهید داشت.

به برنامه پایبند باشید

اگر متوجه شدید که در شب بیش از حد غذا می‌خورید، ممکن است به این دلیل باشد که در طول روز به اندازه کافی غذا نخورده اید.

بهترین راه برای مقابله با این مشکل این است که مطمئن شوید وعده‌های غذایی خود را به طور منظم می‌خورید. به این ترتیب، بدن شما می‌داند چه زمانی باید منتظر غذا باشد. خوردن میان وعده بین ناهار و شام خوب است، اما فقط سعی کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

تلویزیون را خاموش کنید

اگرچه ممکن است بخواهید هنگام شام تلویزیون تماشا کنید، اما روشن کردن تلویزیون در هنگام شام می‌تواند باعث پرخوری بیش از حد شما شود، زیرا می‌تواند توجه شما را از میزان خوردن منحرف کند.

مسواک زدن بعد از شام

برای تشویق خود از پرهیز از خوردن غذا در شب، عادت کنید که بلافاصله بعد از شام مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. اگر دندان‌های شما از قبل تمیز است، احتمالاً دوبار به خوردن میان وعده قبل از خواب فکر می‌کنید.

اما به یاد داشته باشید که حداقل ۶۰ دقیقه قبل از مسواک زدن منتظر بمانید، به خصوص اگر چیزی اسیدی مانند لیمو، گریپ فروت یا نوشابه خورده اید.

تسکین استرس

استرس و اضطراب می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، بنابراین سعی کنید زمانی را برای استراحت در شب اختصاص دهید. تکنیک‌های تنفس عمیق و مدیتیشن ذهن راه‌های خوبی برای آرامش هستند و حتی ممکن است به خواب بهتر کمک کنند.

چراغ‌ها را خاموش کنید

خوابیدن در اتاق تاریک عادت دیگری است که باید به لیست خود اضافه کنید، زیرا به خواب بهتر کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، پنجره‌ها را بپوشانید تا نورپنهان گرفته شود. اگر پرده‌های دیگر نور را به خوبی مسدود نمی‌کنند، پرده‌های خاموشی را امتحان کنید. تلفن و لپ تاپ خود را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب کنار بگذارید. ماسک خواب نیز گزینه مناسبی برای خواب بهتر است.