۰ نفر

کرونا چگونه از بینی به مغز منتقل می شود؟

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱:۳۶
کد خبر: 556561
کرونا چگونه از بینی به مغز منتقل می شود؟

دانشمندان توضیح دادند که چگونه ویروس کرونا در بدن گسترش می‌یابد و اندام‌ها را یکی یکی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشمندان برای تشخیص نحوه انتقال و تسری ویروس کرونا از بینی به سایر اعضای بدن، با بهره مندی از فناوری‌های مدرن آزمایش‌هایی را روی موش‌ها انجام دادند و امیدوارند که این امر در مبارزه با همه گیری کرونا کمک کند.

به گزارش از الکوثر، یک گروه بین المللی از دانشمندان آمریکا، کانادا و آلمان موفق شدند نحوه انتشار ویروس کرونا در بدن و تأثیر آن بر اندام ها از بینی تا ریه‌ها و سپس به مغز را بررسی کنند. آن‌ها با تصویربرداری بیولومنسانس، پروتئین‌هایی را که قادر به درخشندگی هستند به بدن موش‌ها وارد کردند.

این دانشمندان می‌گویند که برای اولین بار، ما توانستیم شیوع ویروس کرونا را در یک حیوان زنده در زمان واقعی تجسم کنیم و مهمتر از همه، مکان‌هایی را مشخص کنیم که آنتی بادی‌ها باید برای جلوگیری از توسعه عفونت روی آن‌ها عمل کنند.

در روز اول، ویروس در حفره بینی ادغام می‌شود و سپس به ریه‌ها می‌رسد. در روز سوم، آنقدر در آنجا تکثیر می‌شود که می‌تواند به اندام‌های دیگر سرایت کند، در روز چهارم به مغز می‌رسد.

در روز ششم، ویروس به اوج خود می‌رسد و موش می‌میرد. محققان آنتی بادی‌های مشتق شده از پلاسمای انسان را به موش تزریق کردند و هنگامی که این کار قبل از آلوده شدن موش به ویروس انجام شد، آن‌ها توانستند از انتشار ویروس در سایر اعضای بدن جلوگیری کنند.