۰ نفر

چند روز بعد از تزریق واکسن بدن ایمن می شود؟

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۴۳
کد خبر: 554259
چند روز بعد از تزریق واکسن بدن ایمن می شود؟

یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا فورا ایمنی ایجاد نمی کند، گفت: ایمنی زمانی حاصل می‌شود که بدن طی چند روز به واکسن واکنش نشان دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیاوش وزیری با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به فرم شدید این بیماری گفت: تزریق واکسن کرونا فورا ایمنی ایجاد نمی کند و ایمنی زمانی حاصل می شود که بدن طی چند روز پس از تزریق واکسن کرونا واکنش نشان داده و تولید آنتی بادی داشته باشد.

وزیری گفت: با تزریق دز اول واکسن کرونا عملا بعد از چند روز کمتر از 10 تا 20 درصد ایمنی بخشی حاصل می شود.

وی به اهمیت تزریق دز دوم واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: با تزریق دز دوم واکسن عملا بدن می تواند به سطح مطلوب ایمنی دست پیدا کند.

وزیری اظهار کرد: با گذشته دو هفته پس از تزریق دز دوم، بدن به سطح محافظتی دلخواه می رسد.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به تفاوت سطح محافظتی انواع واکسن های کرونا گفت: میزان این محافظت و اثربخشی از 50 تا بیش از 95 درصد متغیر است.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: این سطح از محافظت به هیچ عنوان به معنی عدم ابتلا نیست و منظور این است که بطور مثال فرد تا 95 درصد در مقابل فرم شدید بیماری محافظت می شود.

وی افزود: بنابراین با تزریق انواع واکسن کرونا امکان ابتلا به ویروس کرونا همچنان وجود دارد و واکسن کرونا تنها از شدت بیماری پیشگیری می کند و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.

وزیری خاطرنشان کرد: در همین راستا همه افراد حتی پس از تزریق دو دز واکسن کرونا همچنان باید از ماسک استفاده کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.