۰ نفر

یک مقام مسئول:

تزریق واکسن کرونا در تهران رکورد جدیدی را ثبت کرد

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبر: 553044
تزریق واکسن کرونا در تهران رکورد جدیدی را ثبت کرد

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: تزریق واکسن کرونا در تهران رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نادر توکلی روز پنج شنبه افزود: ۹۶ هزار دز واکسن در روز ۱۷ مرداد به تهرانی ها تزریق شد و این روند در روزهای بعد هم ادامه یافت.

وی تاکید کرد: در واکسیناسیون علیه کرونا به تزریق روزانه حدود ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا در تهران نزدیک شده ایم که پیش بینی می شود در روزهای آینده با افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون از تعداد ۱۰۰ هزار دز در روز هم عبور کنیم.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران را حدود ۱۱۰ مرکز اعلام کرد و گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا شرایط مناسبی را برای افزایش تزریق واکسن به مردم را ایجاد کرده است.

توکلی، روند واکسیناسیون در تهران را مناسب ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر گروه های سنی واجد شرایط، گروه های پرخطر مانند بیماری زمینه ای و مشاغل خاص مانند استادان دانشگاه و فرهنگیان هم در دستور کار قرار گرفته اند.

واکسن کرونا مانع ابتلا به بیماری نمی شود 

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن مانع از ابتلا به بیماری کرونا می شود؟، گفت: افراد با تزریق واکسن در معرض بیماری کرونا قرار دارند اما معمولا به نوع شدید آن مبتلا نمی شود و مرگ و میر هم کاهش پیدا می کند.

توکلی به افراد واجد شرایط توصیه کرد که در اسرع وقت نسبت به زدن واکسن اقدام کنند. برخی انجام واکسیناسیون را منع می کنند یا منتظر واکسن خاصی هستند که در شرایط فعلی این کار صحیح نیست.

وی ادامه داد : نتایج بررسی های مجامع علمی نشان می دهد بهترین واکسن، اولین واکسن در دسترس است، به عبارتی مردم در مورد واکسن زدن با برند خاص، اصرار نداشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با یادآوری اینکه کسانی که اخیرا از بیماری کرونا بهبود یافته اند، می توانند واکسن را تزریق کنند، افرود: در صورتی که بین یک تا یک ماه و نیم از بهبودی آنان گذشته باشد، می توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

توکلی ادامه داد: اگر کسی علامتی مانند عطسه، صرفه و آبریزش بینی دارد، دادن تست تشخیصی کرونا قبل از تزریق واکسن منطقی به نظر می رسد تا با تست منفی واکسن کرونا را تزریق کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت  تاکنون ۱۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۸۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۹۷ دُز رسید.