۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کار در خانه و افسردگی!

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۴
کد خبر: 550281
کار در خانه و افسردگی!

ما در دوره اى زندگی می ‌کنیم که بسیاری از ما کاری را انجام می دهیم که نسل هاى گذشته نمی توانستند: کار در خانه.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به خاطر وجود اینترنت، بسیاری از ما قادر به انجام کارهای روزمره خود از راه دور (در بعضی مواقع مورد نیاز ) هستیم که به آن دور کاری نیز گفته می ‌شود.

اما آیا تحمل این مسئله برای ما بیش از حد سخت می ‌شود؟ آیا افسردگی خطری جدی برای کارمندان دور کار است؟ بیایید نگاهی دقیق تر به پاسخ این سوالات و همچنین آن چه مى توانید برای حفظ سلامت روان خود انجام دهید، بیاندازیم.

افسرده ام یا غمگین؟

غمگین بودن بخشی طبیعی از زندگی است. و ممکن است در نتیجه عوامل محیطی ایجاد شود. اگر مثلاً در زندگی خود تغییر بزرگی تجربه کرده اید، مثلا پایان زندگی، احساس غم و اندوه برای شما منطقى است.

مدیریت و برنامه ریزی

گرچه غم و اندوه در نهایت ممکن است به افسردگی تبدیل شود، اما مهم است که درک کنیم افسردگی بیماری بالینی بهداشت روانی است.

اپیزودهای افسردگی حاد همزمان حداقل دو هفته طول می ‌کشد. اگرچه یک عامل غم‌انگیز محیطی می ‌تواند آن ها را تحریک کند، اما به نظر می رسد از ناکجا آباد هم بیرون می ‌آیند.

در صورتی که خلق و خوی شما در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کند، ممکن است دچار افسردگی شوید. یک متخصص بهداشت روان می تواند به شما در تشخیص دقیق و بررسی گزینه های مختلف درمانی کمک کند.

آیا کار در خانه باعث افسردگی می شود؟

از نظر این که آیا کار از راه دور دلیل مستقیم افسردگی در کارمندان است، نتایج متفاوت است.

این می تواند برای برخی از افراد استرس ایجاد کند:

گزارشی در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد اروپایی برای بهبود شرایط کار و زندگی نشان می ‌دهد که ۴۱ درصد از کارمندان از راه دور گزارش سطوح بالاتری از استرس در مقایسه با ۲۵ درصد از همتایان خود که کار در دفتر داشته اند را دارند.

فشار روانی می‌ تواند بر افسردگی تاثیر بگذارد. گفته می ‌شود، شواهدی کمى وجود دارد که مستقیماً کار از راه دور را با افسردگی مرتبط کند.

برای سایر افراد، استرس کاهش می ‌یابد:

در حقیقت، برخى تحقیقات نشان می دهد که افراد به دنبال کار با انعطاف پذیرى بیشتر برای کار در خانه برای کاهش استرس هستند.

تقریبا ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی همچنین گفتند که کار از راه دور می تواند به آن ها کمک کند تا استرس مربوط به عوامل حواس پرتی را در طول روز کاهش دهند.

۵ کاری که باید برای جلوگیری از افسردگی هنگام کار در خانه انجام دهید به شرح زیر می باشد:

اول، قبول کنید که کار در خانه سخت است. در شرایط عادی چالش ها و مزایای منحصر به فردی دارد، چه رسد به اینکه در شرایط استرس زا ی خاص مانند بیماری‌ همه گیرباشد.

با یک دوست تماس بگیرید:

حتى می توانید از دوستان خود بخواهید پیامی را درباره آن روز ضبط کند و آن را برای شما ارسال کند و شما نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

از طریق تلفن یا از طریق چت صوتی آنلاین صحبت کنید. شنیدن ساده صدای دوست یا یکی از اعضای خانواده می ‌تواند به شما کمک کند احساس ارتباط و اجتماعی بیش تری داشته باشید و به طور بالقوه احساس انزوا را از بین ببرد.

اهداف خود را بنویسید:

هدفگذاری و برنامه ریزی

افسردگی می تواند مانع از بهره وری شما شود، خصوصا اگر از خانه کار می کنید. داشتن لیستی از اهداف قابل اندازه گیری در پیش رویتان ممکن است به شما کمک کند آن چه می خواهید به دست آورید  را تجسم کنید.

یک برنامه روزانه ایجاد کنید:

مدیریت و برنامه ریزی

وقتی در دفتر کار نیستید، از دست دادن زمان می‌ تواند آسان باشد. ایجاد یک برنامه برای این روز نه تنها به شما کمک می کند تا وظایف خود را انجام دهید، بلکه همچنین فرصت‌هایی را برای استراحت برای حفظ سلامت روان شما  فراهم می‌ کند.

برای مدیتیشن وقت بگذارید:

مدیتیشن می تواند به شما احساس تعادل و آرامش دهد، که ممکن است آرامش درونی شما را فراهم کند و به بهبود کلی و احساس رفاه کمک کند.

حتى اگر فقط چند دقیقه قادر به مدیتیشن نیستید، هنگام کار در خانه مزایاى احتمالی آن را در نظر بگیرید. سعی کنید یک مراقبه های هدایت شونده کوتاه مدت ۳ یا ۵ دقیقه انجام دهید.

به پیاده روی بروید:

پیاده روی

پیاده روی برای سلامت روان و همچنین سلامت جسمی مفید است. پیاده روی منظم و سریع می ‌تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند، به این معنی که اگر به طور منظم در خانه کار می کنید و با افسردگى زندگی می کنید، ارزش دارد آن را در برنامه روزانه خود جای دهید.

از کجا می توانم اطلاعات بیش تری کسب کنم؟

منابع زیادی برای افرادی که احساس می ‌کنند ممکن است دچار افسردگی شده باشند یا به سادگی می‌خواهند اطلاعات بیش ترى در مورد سلامت روان و سلامتی شخصی خود پیدا کنند، در دسترس است.

برنامه‌های مراقبه:

اگر به دنبال راهی برای تقویت خود و کارهای روزمره کار درخانه هستید، برنامه های مدیتیشن می توانند زمان هدایت شده اى را برای تنظیم مجدد یا ایجاد عادت های جدید فراهم کنند.