۰ نفر

همه خواص « روغن کرچک »

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
کد خبر: 548934
همه خواص « روغن کرچک »

10 مزیت استفاده از روغن کرچک برای سلامتی را اینجا بخوانید؛

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ روغن کرچک یک داروی طبیعی باستانی است که به دلیل فواید باورنکردنی و طعم نامطبوع خود شناخته شده است. روغن کرچک از دانه‌های گیاه Ricinus communis استخراج می‌شود. در مصر باستان روغن کرچک برای تحریک زایمان به زنان باردار داده می‌شد. همچنین اعتقاد بر این است که به عنوان درمانی برای تحریک چشم مورد استفاده قرار گرفته است.

روغن کرچک معمولاً به عنوان یک ماده فعال در بسیاری از داروها، محصولات مراقبت از پوست و شامپوها استفاده می‌شود. این روغن گیاهی چند منظوره دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ملین است و فواید زیادی برای سلامتی فراهم می‌کند. بنابراین ادعا می‌شود که در رفع یبوست، ایجاد زایمان و درمان آرتروز کمک می‌کند.

در این مقاله، ما در مورد مزایای بالقوه روغن کرچک برای سلامتی، مشخصات تغذیه‌ای آن و عوارض جانبی احتمالی آن صحبت خواهیم کرد.

روغن کرچک اکثراً بدون بو است. برخی از مصرف کنندگان آن را دارای بوی سبک و تمیز (یا حتی بوی تند) توصیف می‌کنند. تقریباً بی‌مزه است، گرچه برخی از مصرف کنندگان از طعم آن بیزارند.

خواص روغن کرچک

فواید روغن کرچک برای سلامتی چیست؟

مهمترین استفاده از روغن کرچک به عنوان ملین برای رفع یبوست است. خواص ضدالتهابی آن به درمان بیماری‌های پزشکی مانند دردهای آرتروز و سایر موارد آرایشی مانند آکنه و شوره سر کمک می‌کند.

1. به درمان یبوست کمک کنید

یکی از فواید مهم روغن کرچک این است که به رفع یبوست کمک می‌کند. روغن ملین محرک است.

اما به خاطر داشته باشید که از روغن به میزان کم استفاده کنید. استفاده بیش از حد از ملین‌های محرک می‌تواند عملکرد عضلات روده شما را مختل کند. از این رو، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

مطالعات نشان می‌دهد بسته های روغن کرچک می‌تواند علائم یبوست را تسکین دهند. هر چند از دوز مصرفی محتاط باشید. یک دوز معمول 15میلی لیتر است که برابر با حدود 3قاشق چای خوری است. بعد از مصرف روغن باید طی 2 تا 3ساعت تخلیه روده را تجربه کنید.

استفاده از روغن کرچک برای درمان یبوست نیز ممکن است منجر به حالت تهوع یا استفراغ شود. این یک عارضه جانبی طبیعی است. اما اگر بیش از حد آن را تجربه کردید، استفاده را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

2. آرتروز را درمان کنید

روغن کرچک باعث کاهش التهاب می‌شود. اسید ریسینولئیک موجود در آن دارای خاصیت ضد درد و ضد التهابی عالی است. کاربرد موضعی این اسید اثر ضد التهابی مشخصی را نشان داد.

مطالعه دیگر نشان داد که روغن کرچک می‌تواند برای درمان آرتروز اولیه زانو به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد. در افراد مبتلا به آرتروز ، با استفاده از کپسول روغن کرچک سه بار به مدت چهار روزهفته بهبود علائم خود را مشاهده نمودند. استفاده از روغن کرچک برای درمان آرتروز کاملاً ساده است. می‌توانید آن را به صورت موضعی استفاده کنید یا از یک بسته روغن کرچک استفاده کنید.

3- ورم مفاصل کف پا را درمان کنید

ورم کف پا شامل التهاب بافت ضخیمی است که از پایین پای شما عبور می‌کند ، استخوان پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می‌کند. در یک مطالعه ، روغن کرچک تسکین زیادی به بیمارانی که با خار پاشنه کف پا کار می‌کنند ارائه داد. خار پاشنه کف پا یک بیماری مرتبط با ورم کف پا است.

خواص روغن کرچک

4. علائم فیبروم را تسکین دهید

فیبروم‌ها تومورهایی هستند که در رحم ایجاد می‌شود. آنها خوش خیم و غیر سرطانی هستند. هیچ تحقیقی در مورد تأثیرات مفید روغن کرچک در درمان فیبروم وجود ندارد. اما برخی از شواهد حکایتی نشان می‌دهد که این روغن ممکن است یبوست را تسکین دهد (که این یکی از علائم اصلی فیبروم است).

قرار دادن یک بسته روغن کرچک روی لگن به مدت حدود 30دقیقه ممکن است به تسکین درد ناشی از آن کمک کند. برخی معتقدند که ممکن است باعث افزایش جریان انرژی به منطقه شود. اما کمبود شواهد علمی برای تأیید این تأثیرات وجود دارد.

5. بواسیر را درمان کنید

بواسیر رگ‌های متورم در پایین ترین قسمت راست روده و مقعد شما است. اینها اغلب باعث ناراحتی و خونریزی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که از دانه کرچک می‌توان برای درمان بواسیر استفاده کرد. این را می‌توان به خاصیت ضد التهابی دانه‌ها و روغن نسبت داد. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد اثر روغن کرچک در این زمینه وجود ندارد.

6. به تأخیر در علائم پیری کمک کنید

اگرچه این روغن خواصی دارد که علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد (مانند چین و چروک)، اما هیچ مدرک مستقیمی در این مورد وجود ندارد. ما می‌دانیم که روغن با التهاب مبارزه می‌کند. این می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند که پیری را تسریع می‌کنند.

ممکن است از روغن زیر چشم، اطراف دهان، پیشانی و چانه و خط گردن استفاده کنید. صبح این مناطق را بشویید و یک قطره روغن کرچک بزنید. به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 20دقیقه روی آن بماند. با آب معمولی بشویید. سپس می‌توانید برنامه منظم مراقبت از پوست خود را پیگیری کنید. اما مراقب واکنش‌های پوستی باشید. اینها ممکن است شامل خارش ، قرمزی و تورم باشد.

خواص روغن کرچک

7. درمان آکنه و اسکار

خواص ضد التهابی روغن کرچک می‌تواند در این زمینه کمک کند. استفاده از روغن برای درمان آکنه کاملاً ساده است. صورت خود را تمیز کنید. یک پارچه دستشویی تمیز را با آب ولرم مرطوب کرده و چند قطره روغن به آن اضافه کنید. با حرکات دورانی پارچه را به آرامی روی صورت خود بمالید.

می‌توانید قبل از خواب این روش را دنبال کنید. اجازه دهید روغن کرچک یک شب روی صورت شما بماند. می‌توانید صبح روز بعد آن را بشویید. اما اگر پوست چربی دارید، از روغن کرچک بسیار کم استفاده کنید.

از این روش می‌توان برای درمان جای زخم نیز استفاده کرد. این ممکن است به درمان التهاب پوست و تسکین پوست تحریک شده کمک کند. استفاده از روغن همچنین باعث کم رنگ شدن علائم کشش می‌شود. روغن کرچک را یک بار در صبح و یک بار در شب به مناطق آسیب دیده بمالید.

روغن کرچک می‌تواند آفتاب سوختگی را نیز بهبود بخشد. مقدار SPF آن در حدود 6 است و اغلب در ضد آفتاب ها استفاده می‌شود.

این روغن همچنین در بهبود زخم نقش دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که فرمولاسیون های حاوی روغن کرچک باعث ترمیم زخم می‌شود. آنها به ریختن سلول‌های آسیب دیده پوست کمک می کند، جریان محلی را تحریک می‌کند و اقدامات ضد میکروبی و ضد درد موضعی دارند. روغن کرچک همچنین ممکن است به درمان جوش و سوختگی کمک کند.

خواص روغن کرچک

8. اگزما را درمان کنید

می‌توانید روغن را قبل از خواب به مناطق آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب جذب بدن شود. ظاهراً روغن پوست را مرطوب می‌کند.

9. زگیل های تناسلی را درمان کنید

شواهد حکایتی نشان می‌دهد که استفاده از روغن کرچک روی زگیل هر روز می‌تواند به ریزش آن کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید یک برش نازک سیر نیز بمالید و آن را در محل خود بچسبانید. این ممکن است بیشتر به زگیل کمک کند.

خواص روغن کرچک

10. رشد مو را تقویت کنید

هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که نشان دهد روغن کرچک ممکن است رشد مو را تقویت کند. اما خوب است آن را امتحان کنید. روغن را به پوست سر خود بمالید و بگذارید حداقل دو ساعت روی آن بماند. موهای خود را با شامپو بشویید.