۰ نفر

عجیب‌ ترین عوارض جانبی مصرف عسل

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبر: 548875
عجیب‌ ترین عوارض جانبی مصرف عسل

عسل در کنار خواص بی نظیری که دارد، می‌تواند سلامتی بدن را به مخاطره بیندازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  عسل یکی از بهترین جایگزین‌ها برای شکر است. با این حال، حتی ارگانیک‌ترین عسل نیز دارای درصدی شکر است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند برای بدن مضر باشد. عسل از آب، فروکتوز، گلوکوز، آنزیم ها، ویتامین‌های خانواده B، آمینو اسید، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C تشکیل شده است.

به گزارش ان دی تی، آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل که شامل خانواده فلانوئید‌ها می‌شود خواص ضدالتهابی داشته و باعث بهبود سلامتی بدن می‌شود. عسل خواص آنتی باکتریایی داشته و التیام زخم‌ها را تسریع می‌کند؛ همچنین این ماده غذایی برای تسکین سرفه و گلودرد مناسب است.

با این حال، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند برای بدن مضر باشد. در این مطلب به عوارض جانبی زیاده روی در مصرف عسل می‌پردازیم:

۱- قند خون: مصرف عسل گرچه بهتر از مصرف شکر است، اما خود این ماده غذایی نیز درصدی شکر و کربوهیدارت دارد. این بدان معناست که زیاده روی در مصرف آن می‌تواند قند خون را افزایش دهد. از این رو، افراد دیابتی باید در مصرف عسل احتیاط کنند.

۲- فشار خون: آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل باعث کاهش فشار خون می‌شود. این موضوع به ویژه در افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند بسیار مناسب است. با این حال، زیاده روی در مصرف عسل می‌تواند خطر افت فشار خون را به همراه داشته باشد.

۳- اضافه وزن و چاقی: کربوهیدارت و شکر موجود در عسل به راحتی می‌تواند باعث اضافه وزن و چاقی افراد شود. زیاده روی در مصرف این ماده غذایی باعث افزایش میزان کالری دریافتی روزانه افراد می‌شود.

عسل

۴- تضعیف سلامت دهان: زیاده‌روی در مصرف عسل به معنای افزایش ورود شکر به دهان است که سلامت آن را به مخاطره می‌اندازد. عسل چسبناک است و به راحتی به دندان‌ها می‌چسبد و باعث فساد و تخریب آن‌ها توسط عوامل بیماری زا می‌شود.

۵- گرفتگی شکم: این موضوع بیشتر در افرادی بروز می‌کند که به عسل آلرژی دارند. در این حالت، فرد از گرفتگی عضلات شکم و دل درد رنج می‌برد.

اگرچه زیاده روی در مصرف عسل برای سلامتی بدن مضر است، اما مصرف متعارف و اندازه آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شده و انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.