۰ نفر

۱۲ خاصیت شگفت‌ انگیز هلو!

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۰۴
کد خبر: 546879
۱۲ خاصیت شگفت‌ انگیز هلو!

هلو سرشار از ویتامین‌های A و C است و ایمنی و سلامت پوست را تقویت می‌کند و جالب است بدانید بینایی را بهبود می‌بخشد.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ هلو علاوه بر زیبا، معطر و خوش طعم بودن، دارای مجموعه‌ای چشمگیر از مواد مغذی برای حمایت از سلامتی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و بیوفلاونوئیدها است.

فواید هلو برای سلامتی

هلو علاوه بر طعم و عطر طراوت خود، سرشار از بسیاری از مواد مغذی ضروری است که انواع مختلفی از فواید سلامتی را ارائه می‌دهد. در اینجا برخی از بهترین فواید هلو را بررسی کنید.

خواص هلو

 1. هلو غنی از آنتی اکسیدان است

طبق مطالعه‌ای در برزیل، هلو می‌تواند منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها باشد. آنها همچنین حاوی اسید کلروژنیک، آنتی اکسیدان قوی دیگری هستند که دارای مزایای سلامتی است.

هلو حاوی ترکیبات فنلی است که طبق مطالعه دیگری، به فعالیت آنتی اکسیدانی میوه بیشتر از ویتامین C یا کاروتنوئید کمک می‌کند. هلو همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌های دیگر مانند لوتئین، زاگزانتین و بتا-کریپتوکسانتین است که همه آنها نقش مهمی در پیری سالم و پیشگیری از بیماری‌ها دارد.

2. کمک به کاهش وزن

طبق گزارش منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، شروع روز مناسب کمک زیادی به کاهش وزن می‌کند. یکی از راه‌های انجام این کار کاهش میزان غلات و ایجاد فضای کافی برای برخی از میوه‌ها -مانند هلو است- این کار به فرد کمک می‌کند احساس سیری کرده و کالری کمتری مصرف کند.

هلو همچنین منابع خوبی از فیبر است و فیبر همانطور که می‌دانیم باعث سیری و کاهش وزن می‌شود. یک مطالعه آمریکایی بیان می‌کند که گنجاندن فیبر غذایی با میوه‌ها می‌تواند گامی اساسی در مهار اپیدمی چاقی باشد. در واقع ، چیزی به اندازه مصرف 30گرم فیبر در روز می‌تواند به طور عمده به کاهش وزن کمک کند. همچنین به مهار سایر موارد نامطلوب مانند کلسترول بالا، فشار خون و قند خون کمک می‌کند. مصرف فیبر فواید بیشمار دیگری نیز دارد .

مصرف فیبر در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یک گزارش منتشر شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست، دریافت فیبر را به عنوان یک تغییر ساده بیان کرده است که می‌تواند در هنگام رژیم موثر باشد. طبق این گزارش، گنجاندن فیبر در رژیم غذایی می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که پیگیری آنها برای یک رژیم غذایی پیچیده دشوار است.

خواص هلو

 3. به پیشگیری از سرطان کمک کنید

سرطان قاتل زندگی است. فناوری پزشکی پیشرفت کرده است و درمان‌ها بسیار موفقیت آمیزتر هستند اما هنوز هم پیشگیری از این بیماری مخوف از اهمیت برخوردار است و یکی از راه‌های این کار مصرف هلو است.

یک مطالعه آمریکایی اظهار داشت که پلی فنول‌های موجود در هلو می تواند از تکثیر سلول‌های سرطانی پستان جلوگیری کند. همین مورد در مورد سلول‌های سرطانی روده بزرگ انسان نیز مشاهده شده است.

هلو همچنین حاوی ترکیب دیگری به نام اسید کافئیک است که طبق یک مطالعه سوئدی با کاهش رشد سرطان از سرطان‌های پستان و روده بزرگ محافظت می‌کند و در یک مطالعه دیگر، ترکیبات هلو نه تنها رشد سلول‌های سرطانی پستان بلکه رشد ثانویه ریه‌ها را نیز مهار می‌کند.

4. هلو به شفافیت پوست کمک می‌کند

هلو، همانطور که قبلاً بحث کردیم سرشار از ویتامین A است که باعث سلامت پوست می‌شود. میوه همچنین به چهره شما رنگ می‌بخشد. ویتامین C موجود در هلو نیز از این نظر کمک می‌کند. این یک آنتی اکسیدان عالی است که می‌تواند به کاهش چین و چروک، بهبود بافت پوست و محافظت از پوست در برابر آفتاب و آلودگی کمک کند.

طبق یک مطالعه فرانسوی، ویتامین C همچنین برای درمان پوست آسیب دیده و جلوگیری از پیری پوست ناشی از آفتاب موثر تشخیص داده شده است. این ویتامین همچنین می‌تواند اصلاحاتی را در تغییرات ساختاری شدید پوست ایجاد کند که در نتیجه روند پیری ایجاد می‌شود.

خواص هلو

5. مفید برای قلب

هلو حاوی ترکیبی بی نظیر از ترکیبات فعال زیستی است که خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. طبق یک مطالعه، جایگزینی نوشیدنی‌های شیرین با آب میوه تازه غنی از پلی فنول (مانند هلو) می‌تواند به کاهش عوامل خطر قلبی عروقی کمک کند.

فیبر ، ویتامین C و پتاسیم موجود در هلو نیز از سلامت قلب پشتیبانی می‌کند.

6. سلامت گوارش را ارتقا می بخشد

 فیبر غذایی موجود در هلو به تنظیم و بهبود گوارش کمک می‌کند. میوه علاوه بر اینکه برای هضم غذا مفید است، به عنوان ادرارآور نیز عمل می‌کند و به پاکسازی کلیه ها و مثانه کمک می‌کند.

 7. مفید برای چشم

وجود عناصر غذایی گیاهی آنتی اکسیدانی مانند لوتئین و زاگزانتین میوه را برای سلامتی چشم ایده آل می‌کند. مطالعه دیگری بیان می‌کند که این دو عناصر غذایی گیاهی از چشم در برابر آسیب احتمالی ناشی از برخورد نور به شبکیه محافظت می‌کند. همچنین مشخص شده است که لوتئین خطر ابتلا به بیماری‌های شایع چشم مرتبط با سن را کاهش می‌دهد.

خواص هلو

8. هلو سیستم بدن شما را سم زدایی می‌کند

سم زدایی چیزی است که خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ام، به اندازه هر کار دیگری که برای حفظ سلامتی خود انجام دهید مهم است. طبق گزارشی که توسط دانشگاه مینه سوتا منتشر شده ، هلو حاوی ویتامین‌های A ، C و E و سلنیوم است - همه آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و به سم زدایی کمک می‌کنند.

9. هلو دارای خواص ضد پیری است

یکی از بهترین فوایدهلو حفظ زیبایی ظاهری و خاصیت ضد پیری ان است. هلو دارای فلاونوئیدهای تقویت کننده سلامتی است که به کاهش سرعت پیری نیز کمک می‌کند. یک تحقیق در کره جنوبی همچنین مصرف ویتامین C را به اثرات ضد پیری تشبیه می‌کند .

 10. به کاهش استرس کمک کنید

طبق گزارش منتشر شده توسط دانشگاه کنتاکی ، هلو به عنوان تسکین دهنده فشارها عمل می‌کند. آنها همچنین به کاهش اضطراب کمک می‌کنند . در حقیقت هلو در مجارستان "میوه آرامش" نامیده می‌شود.

خواص هلو

11. سلامت مغز را ارتقا دهید

هلو منابع خوبی از فولات است که سلامت مغز را تقویت می‌کند.

12. در دوران بارداری مفید است

هلو یک نیروگاه تغذیه ای است و راهی عالی برای مراقبت از نیازهای مغذی شما و کودک شماست. در دوران بارداری ، هورمون های مرتبط می توانند حرکت روده های شما را کند کنند. این می‌تواند منجر به یبوست شود. هلو ، سرشار از فیبر ، می‌تواند به حل این مسئله کمک کند .

هلو همچنین سرشار از اسید فولیک است که برای رشد یک کودک سالم بسیار مهم است. به جلوگیری از نقص جدی هنگام تولد کمک می‌کند .