۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبت نام واکسن کرونا + لینک

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبر: 546869
ثبت نام واکسن کرونا + لینک

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد مقابله باکرونا، تا آخر این هفته واکسیناسیون افراد ۶۵سال به بالا تمام می‌‎شود و هفته اول مرداد هم با احتساب ۱۷میلیون دوز واکسن دریافتی، ۶۰ساله‌ها که حدود ۸میلیون و ۳۰۰هزار نفر هستند، واکسینه خواهند شد.

برای ثبت نام واکسن کرونا اینجا کلیک کنید

(بدون فیلترشکن وارد شوید)

دستور فوری وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون افراد دیابتی بالای ١٨سال، بیماران خاص، رانندگان، معلمان ابتدایی و اساتید

به گزارش اقتصاد آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت طی یک نامه به سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد:

با قدردانی از زحمات کلیه همکاران و دستاندرکاران واکسیناسیون کووید – 19 و باتوجه به تأمین واکسن مورد نیاز از طریق واردات و تولید داخل، ضروریست تعداد افراد در گروههای زیر را سریعاً به اینجانب اعلام نمائید تا با طی مراحل لازم، واکسیناسیون این گروه آغاز گردد.

1- کلیه بیماران دیابتی بالای 18 سال به تفکیک استان‌ها (اخیراً سامانه ثبت بیماران دیابتی کشور با کدملی در معاونت محترم درمان راه اندازی و موارد را ثبت کرده که میتواند مورد استفاده قرارگیرد.)

2- بیماران خاص دیگری که باید در اولویت قرار گیرند و تاکنون واکسینه نشدهاند.

3- رانندگان تاکسی و خدمات حمل و نقل عمومی از قبیل ریلی، هوائی، زمینی.

4- آموزگاران مدارس ابتدائی و متوسطه به تفکیک

5- اساتید دانشگاه‌ها

تسریع در اعلام آمار تفکیکی فوق جهت برنامه ریزی عاجل واکسیناسیون گروههای مذکور از اولویت ویژه برخوردار است.

بدیهی است از لیست افراد اعلام شده باید کسانی که در گروههای سنی قبلی واکسینه شدهاند حذف گردد.

دکتر سعید نمکی

واکسیناسیون ۶۰ساله‌ها

علیرضا رییسی، گفته است: با هماهنگی های انجام شده برای سنین ۶۰سال به بالا  سامانه salamat.gov.ir باز شده است و این افراد می‌توانند وارد سامانه شوند و نوبت دهی خواهند شد.

گفتنی است؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرده است: با عنایت به شروع واکسیناسیون گروه ۶۵سال به بالا که خوشبختانه با نظم خوبی در حال انجام است، از هموطنان عزیز خواهشمندم در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. چون افرادی که ثبت نام کرده‌اند تا ۲۵تیرماه واکسیناسیون شان تمام خواهد شد.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا

به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، مقرر شده است فقط از طریق درگاه مذکور نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه متقاضیان اقدام شود.

لینک ثبت نام واکسن کرونا

سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی https://salamat.gov.ir  آغاز به کار کرده و  در مرحله نخست متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) که که واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده بود، ثبت نام کردند. در این مرحله ثبت نام از متولدان ۱۳۴۰ و قبل از آن ( افراد ۶۰ سال به بالا) آغاز شده است.

گفتنی است؛ حسن روحانی، رییس‌جمهور گفته است: واکسیناسیون عمومی از مرداد ماه شروع می‌شود و امیدواریم تا آذر ماه همه مردم واکسینه شوند.