۰ نفر

معجزه ۱۳ میوه در کاهش وزن!

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰
کد خبر: 546823
معجزه ۱۳ میوه در کاهش وزن!

مصرف منظم میوه‌های کامل بر کاهش وزن تأثیر مثبت دارد. میوه‌ها سرشار از فیبر غذایی، آنتی اکسیدان ، ویتامین و مواد معدنی است.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ میوه، به کاهش گرسنگی، شاخص توده بدنی بزرگسالان و کودکان (BMI)، کلسترول و خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. در این مقاله 13 میوه ذکر شده است که می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

1. گریپ فروت

گریپ فروت یک میوه آبدار است که به عنوان کمک کننده به کاهش وزن شناخته می‌شود. سرشار از ویتامین C و فیبر غذایی است. یک مطالعه تایید کرد که افرادی که نیمی از گریپ فروت را قبل از غذا مصرف کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که از دارو مصرف می‌کنند، کاهش وزن بیشتری دارند. این میوه همچنین مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد. گریپ فروت همچنین به بهبود مشخصات لیپیدی، فشار خون و کاهش التهاب کمک می‌کند.

نیمی از گریپ فروت را به همراه صبحانه میل کنید و نیمی از آن را قبل از ناهار میل کنید. همچنین ممکن است آب آن را بنوشید (اما مطمئن شوید که صاف نکنید مگر اینکه در رژیم کم فیبر باشید).

میوه مناسب کاهش وزن

2. هندوانه

هندوانه منبع خوبی از ویتامین C، مواد معدنی، لیکوپن و آب است. یک مطالعه جدید به این نتیجه رسید که مصرف دو فنجان هندوانه در روز می‌تواند باعث افزایش سیری و کاهش وزن، BMI و فشار خون شود. مطالعه دیگری اظهار داشت که لیکوپن موجود در هندوانه ممکن است به کاهش قند خون بالا (افزایش قند خون) کمک کند. هر روز حداقل یک فنجان هندوانه مصرف کنید. 1 ساعت قبل از ناهار آن را مصرف کنید.

3. لیمو

دانشمندان دریافته‌اند که عصاره پوست لیمو با افزایش اکسیداسیون چربی، وزن بدن و تجمع چربی را کاهش می‌دهد. رژیم 11 روزه سم زدایی با لیمو، کاهش بیشتری در وزن بدن، BMI، نسبت دور کمر به باسن، مقاومت به انسولین و درصد چربی بدن را در انسان نشان داده است.

میوه مناسب کاهش وزن

یک آب لیمو و عسل کوتاه مدت نیز باعث کاهش سطح تری گلیسیرید بدن می‌شود. آهک (از نظر غذایی با لیمو یکسان است) و زیره اگر به مدت هشت هفته مصرف شود، تأثیر مفیدی بر وزن بدن ، مشخصات چربی و کلسترول نشان می‌دهد. صبح به طور منظم مخلوطی از آب لیمو، یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک و آب گرم مصرف کنید.

4. سیب

طبق مطالعات وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA)، سیب سرشار از بتاکاروتن، آب، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مصرف یک سیب کامل یا آب سیب نتایج امیدوارکننده کاهش وزن را نشان داده است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به هر شکل سیب مصرف می‌کنند، BMI کمتری دارند و احتمال چاقی در آنها 30درصد کمتر از کسانی است که سیب اصلاً مصرف نکرده‌اند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب به کاهش آسیب اکسیداتیو کمک می‌کند و در نتیجه خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری تأیید کرده که مصرف سیب و گلابی در زنان دارای اضافه وزن نسبت به زنانی که کلوچه جو دوسر مصرف می‌کنند باعث کاهش وزن بیشتر می‌شود.

حداقل یک سیب کامل در روز مصرف کنید. می‌توانید آن را همراه با صبحانه یا قبل از ناهار میل کنید.

5. بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است. محققان دریافته‌اند آنتی اکسیدان‌های بلوبری بازیگران اصلی در کاهش خطر چاقی، کلسترول بد و بهبود حساسیت به انسولین در انسان و حیوانات آزمایشگاهی هستند. فیبر غذایی موجود در بلوبری همچنین ممکن است گرسنگی را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌های بلوبری همچنین مانع افزایش وزن می‌شود.

صبح یک مشت زغال اخته همراه با صبحانه میل کنید. همچنین ممکن است یک اسموتی با بلوبری، جو دوسر و شیر بادام درست کنید.

میوه مناسب کاهش وزن

6. آووکادو

آووکادو یک میوه کره ای خوشمزه است. این منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مطالعات تحقیقاتی تأیید می‌کند که مصرف روزانه نصف یک آووکادو سیری را افزایش می‌دهد، کلسترول بد را کاهش می‌دهد، به حفظ وزن بدن کمک می‌کند و سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد.

نیمی از آووکادو را همراه با نان تست، در اسموتی‌ها یا در سالاد مصرف کنید.

7. پرتقال و پرتقال خونی

پرتقال و پرتقال خونی همراه با رژیم کم کالری ممکن است به کاهش وزن کمک کند. به یاد داشته باشید، به آب پرتقال‌های موجود در بازار قند اضافه کرده‌اند که قطعا برای این منظور مفید نیست. آب پرتقال یا پرتقال خونی تازه فشرده (یا کل میوه) به کاهش وزن بدن، چربی اضافه، مقاومت به انسولین و کلسترول LDL کمک می‌کند.

یک میوه کامل یا آب آن را مصرف کنید. همچنین ممکن است یک سس سالاد خوشمزه درست کنید یا برش‌های پرتقال را به سالاد اضافه کنید.

8. انار

انار قرمز یاقوتی سرخ حاوی مواد مغذی ضد چاقی است. آنتوسیانین‌ها، تانن‌ها، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان‌ها) موجود در انار آن را به میوه‌ای مناسب برای کاهش چربی تبدیل می‌کند. یک مطالعه بیان می‌کند که پتانسیل آنتی اکسیدانی آب انار بیشتر از چای سبز است. مطالعه دیگری نشان داده که عصاره‌ انار ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

مصرف کردن هر روز نصف فنجان انارتوصیه می‌شود. می‌توانید آن را به سالادها، سس سالاد و آب میوه‌ها اضافه کنید.

9. موز

موز رسیده سیر کننده است، انرژی تأمین می‌کند و منبع غنی فیبر، ویتامین و پتاسیم است. نشاسته بومی موز به کاهش سطح انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می‌کند. سعی کنید موز خام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حداکثر نشاسته مقاوم را بدست آورید. شما همچنین می‌توانید موز را به اسموتی‌ها یا بلغور جو دوسر خود اضافه کنید یا 45 دقیقه قبل از تمرین ورزشی موز مصرف کنید.

میوه مناسب کاهش وزن

10. کیوی

طبق تحقیقات، مصرف هر هفته یک کیوی ممکن است به کاهش تری گلیسیرید، افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند. میوه کیوی همچنین به کاهش اندازه سلول‌های چربی کمک می‌کند. میوه کیوی همچنین دارای ویتامین C است که به کاهش سموم در بدن کمک می‌کند. فیبر موجود در میوه به هضم مناسب کمک می‌کند. حداقل یک میوه کیوی در هفته مصرف کنید (اطمینان حاصل کنید که آن را با پوست سالم می‌خورید). میوه را به اسموتی یا سالاد اضافه کنید. همچنین می‌توانید آبمیوه آن را بنوشید.

11. توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از آنتوسیانین است که آنتی اکسیدان‌هایی است که به کاهش سموم و التهاب کمک می‌کند. آنتوسینان موجود در توت فرنگی به بهبود جذب گلوکز ، افزایش حساسیت به انسولین، بهبود مشخصات چربی خون و کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. مصرف توت فرنگی همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی و تخریب نورون را کاهش می‌دهد.

می‌توانید هر روز 6 تا 7 توت فرنگی را به صورت اسموتی، سالاد، بلغور جو دوسر یا میان وعده مصرف کنید.

12. میوه‌های سنگی

میوه‌هایی مانند گلابی، آلو، آلو خشک و گیلاس به عنوان میوه‌های سنگی شناخته می‌شوند. گیلاس سرشار از آنتوسیانین است. مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در کسانی که با گیلاس تغذیه می‌شوند کاهش یافته است.

در مطالعه دیگری دانشمندان دریافتند که آب هلو و آلو می‌تواند به محافظت در برابر قند خون بالا کمک کند. این آب میوه همچنین می‌تواند مقاومت به لپتین و کاهش سطح بالای چربی خون را درمان کند.

مطالعه دیگری توسط محققان دانشگاه لیورپول تایید کرد که مصرف آلو خشک به مدت 12هفته باعث کاهش 2کیلوگرم وزن بدن و کاهش 2.5سانتی متر دور کمر می‌شود . روزانه یک عدد هلو یا آلو ، 2 عدد آلو خشک و یک چهارم فنجان آلبالو مصرف کنید. اگر IBS ندارید، آنها را کامل مصرف کنید.

13. آناناس

آناناس سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر غذایی و عناصر غذایی گیاهی است. برای بهبود هضم و القای تجزیه چربی هر روز یک فنجان آناناس مصرف کنید. همچنین ممکن است برای کاهش وزن سریع‌تر رژیم آناناس را دنبال کنید.

تبدیل این میوه‌ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی منظم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.